motor valt uit

fireoz

MF'er
6 mei 2006
45
0
Born
He hallo

Ik had een probleem vandaag dat de motor van me uitviel al onder het rijden.
Ik wou voor de tweede maal naar kerkrade rijden :] vanaf geleen waarvoor ik net voor het stoplicht voor de autobaan mijn motor uit viel.. :(
Op dat moment kreeg ik heb met geen mogelijk aan..
Motor aan de kant gezet 5 a 10 min gewacht en maar weer proberen te starten..
Benzine zit er genoeg erin..
Gewoon starten lukte niet..
Met de sjoke aan ging het wel maar moest de toeren boven de 4000 houden anders viel die weer uit..
Daarna weer geprobeert maar nu met het benzine kraantje dicht, daarbij kon ik hem starten met de sjoke alweer maar zo bleef die wel lopen..
Motor rook veel naar benzine en rookte op dat moment veel..
Wanneer ik het gas weer los liet ging de motor weer uit waarbij ik het zelfde probleem als voor heen had..
Motor gestart en daarna via de autobaan richting huis gereden met geen problemen meer.. :}
Ik denk zelf dat ik iets aan het benzine kraantje heb.. dat die verstop is geweest of zo..
Weet iemand er antwoord waar het mss kan aan liggen.

Motor is trouwens een

kawasaki gpz 500s
bouwjaar 1993
km stand = 45000 +
 
Eerst maar een snel proefje: bij droog weer en niet te volle tank, rijden zonder tankdop. Helpt dat, dan deugt je tank-ventilatie niet.
====

Verder zou ik denken aan vlotter/-kamer/-naaldje, ook de overbrenging tussen vlotter en -naaldje.

1e kans: iets van misschien oplosbaar vuil in de vlotterkamers; verdeel een flesje carb-reiniger over 2 tankbeurten; helpt dat, dan gauw klaar voor minder dan 10 euri.

- vlotterkamer-ventilatie ("overloop") moet absoluut vrij ademen van open uiteinde(n ) tot IN de vlotterkamers

- vlotternaaldjes en de opvang daarvan in de benzine-toevoeropening onder vergrootglas bekijken; vooral minuscule rubber/kunststof-tipjes inspecteren op slijtage/vervorming

NB: eigenlijk had ik hiermee moeten beginnen: inspecteer alle brandstof- en luchtslangetjes; er mag nergens een knik of beknelling zitten.
 
Laatst bewerkt:
Wat ook nog wel eens wil gebeuren, is dat er een vlotter vast gaat zitten. Klinkt alsof dat bij jou het geval was. Een paar tikjes met een houten steel oid tegen de vlotterkamer wil dan wel eens helpen.
In jouw geval (omdat ie weer normaal ging lopen) hebben de trillingen van het rijden de vlotter mogelijk losgemaakt?

Een andere oorzaak kan inderdaad wat vuil in het benzinefilter zijn. In dat geval de boel wel nalopen en indien nodig schoonmaken. Vergeet ook niet het "korfje" in de tank bij de benzinekraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan