motor valt uit...?@?#

ivobeegden

Die hard MF'er
8 jan 2007
891
0
Midden-Limburg
Gingen een kleine stop maken en na 10 min pauze. na een uurtje toeren

wil ik de motor starten staat in zijn vrij geen choke in en verlichting uit, start goed.

maar ik zet hem in zijn 1 wil de koppeling los laten valt de motor uit.
na een aantal keer proberen nog steeds zelfde. toen de motor uit in zijn vrij ik loop 4 a 5 meter ik start de motor nogmaals zonder problemen zet hem in zijn 1 en kan gewoon weg rijden.

ben ook maar beginnde :] Freak maar dit zou eigelijk niet mogen...

kawazaki zxr 750

wie o wie weet dit ?
 
Laatst bewerkt:
Op de meeste motoren zit een onderbreker op de jiffy. Als de jiffy is uitgeklapt, je start, zet em in zen 1, laat koppeling komen, dan slaat de motor af. Als de jiffy dus niet of niet helemaal was ingeklapt kan het deze onderbreking zijn geweest waardoor de motor afsloeg:)
 
ah kijk aan daar kan ik wat mee :D helaas heeft de kawazaki niet het bekende lampje als controle dit had ik met de les-brommer wel.

(beginner moet het ook leren hehehehe)

Bedankt Folks voor de goeje reacties.. en veel motorplezier greetz oet Limburg
 
de standaard kan ingeklapt zijn maar toch kan de schakelaar blijven hangen,beetje wd40 aan doen en kijken of je de veer voelt.
die schakelaar wil idd nog wel eens blijven hangen.

of er gewoon afgooien en de draden doorverbinden.
_O- HAHA _O- (ik neem tenminste aan dat je een grapje maakt want vroeg of laat vergeet je je jiffy een keer, dan wil ik wel eens zien wat er in de eerste bocht naar links gebeurd.)
 
die schakelaar wil idd nog wel eens blijven hangen._O- HAHA _O- (ik neem tenminste aan dat je een grapje maakt want vroeg of laat vergeet je je jiffy een keer, dan wil ik wel eens zien wat er in de eerste bocht naar links gebeurd.)

Uit ervaring (NTV 650) kan ik je vertellen dat er weinig gebeurt... een hoop herrie vooral .... maar vallen zat er bij mij echt niet in.... :N
 
Op de meeste motoren zit een onderbreker op de jiffy. Als de jiffy is uitgeklapt, je start, zet em in zen 1, laat koppeling komen, dan slaat de motor af. Als de jiffy dus niet of niet helemaal was ingeklapt kan het deze onderbreking zijn geweest waardoor de motor afsloeg:)

bij mijn motor: zodra de jiffy uitstaat en je zet hem in z'n 1e versn. dat ie meteen uitvalt hoef je nog geen eens de koppeling op te laten komen.
heb er overigens nog nooit van gehoord dat het anders werkt, niet dat het niet zou kunnen.... ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan