Motor valt uit.

R4F

MF'er
23 sep 2014
36
0
Hallo,

dit is mijn eerste topic op dit forum en jammer genoeg moet het zo'n topic zijn..

Vandaag mijn rijbewijs opgehaald en het was mooi weer dus even een mooi ritje te touren. Ik reed op mijn GSX600F ongeveer 30a40km toen ik weer naar huis zou om even wat te eten. Op de snelweg trok ik mijn gas open ( +- 150 ) om een hele rij auto's vrachtwagens in te halen. Toen ik er voorbij was en het gas los liet viel ineens de motor uit? Lampje van die olie begon te branden maar die was nog vol, wilde ook niet meer starten. Dus ik heb nu ook al ongeveer 8km met de voet afgelegd samen met de motor :')

Enig idee hoe dit kan? Heb hem nu ook aan de accu lader, kijken of hij zometeen weer wil starten. Maar hij viel ineens uit, kon geen gas meer geven niks.

Ben geen technisch iemand :+
 
Wilde de motor niet meer starten of niet meer aanslaan?

Niet meer starten is dus dat je de startknop wel indrukt maar de startmotor komt niet in beweging.

Niet meer aanslaan is dat de startmotor wel in beweging komt maar er vindt geen ontbranding plaats waardoor je nadat de startknop los is gelaten nog steeds geen lopende motor hebt.

Aangezien je de motor net hebt:
Killswitch?
Genoeg benzine?
Voltage accu bij motor van contact af, op contact en tijdens starten?

mvg

db
 
Wilde de motor niet meer starten of niet meer aanslaan?

Niet meer starten is dus dat je de startknop wel indrukt maar de startmotor komt niet in beweging.

Niet meer aanslaan is dat de startmotor wel in beweging komt maar er vindt geen ontbranding plaats waardoor je nadat de startknop los is gelaten nog steeds geen lopende motor hebt.

Aangezien je de motor net hebt:
Killswitch?
Genoeg benzine?
Voltage accu bij motor van contact af, op contact en tijdens starten?

mvg

db

Killswitch uit,

genoeg benzine,

na een tijdje aan de accu lader start de motor wel weer gewoon. Dus heeft dan denk ik met de accu te maken.

Edit: dit -> Niet meer aanslaan is dat de startmotor wel in beweging komt maar er vindt geen ontbranding plaats waardoor je nadat de startknop los is gelaten nog steeds geen lopende motor hebt.

Nou moet ik er ook even bij vertellen dat hij ook moeilijk start, pas na een paar keer proberen te starten slaat hij aan..
 
Laatst bewerkt:
Stel ik gooi er een nieuwe accu in, zijn dan meteen de startproblemen verholpen? Of is het toch nog net wat een grote probleem dan dat..
 
Stel ik gooi er een nieuwe accu in, zijn dan meteen de startproblemen verholpen? Of is het toch nog net wat een grote probleem dan dat..

opgelost totdat je accu na een tijdje weer leeg is. (als het euvel in je laadcircuit ligt dan)

Eerste meten, want meten is weten, ipv zomaar klakkeloos dingen gaan zitten vervangen, die wellicht nog gewoon goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, tot de accu weer leeg is.
Dirtbag vergat het sleutelwoord meten. Meet de spanning van de accu 3x op de punten die hij aangeeft. Dan weet je weer wat. Ben zelf nog niet overtuigd, heb zelf ook stilgestaan door een kaduuk laadsysteem en dat merk je echt wel tijdens het rijden. Lichten worden zwakker, kniperlicht stop met knipperen, en dan gaat de motor.

Denk dus dat je het ergens ander moet zoeken maar controleer het eerst even.

*ben weer eens traag, wat dropje zegt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan