Motor valt uit

  • Onderwerp starter Anoniempje118
  • Startdatum
A

Anoniempje118

Guest
Ik zit met een (voor mij) vreemd probleem met de motor waar ik graag een oplossing voor wil hebben.

Motor: Yamaha Vmax '98 met COP's conversie.

Probleem:

Ik ben afgelopen maand twee keer met mijn maatje een hele dag weggeweest. Warm weer. Lekker toeren en soms even het gas er op. Tijdens deze ritjes zijn we een paar keer gestopt om te relaxen of benzine te tanken. Niets aan de hand.

Op het moment dat we naar huis gaan, dus ieder een eigen kant op, ga ik naar een tankstation en tank ik de motor nog even af voordat ik thuis ben. Dus, tank vol en laatste paar kilometers maken. Hier gaat er iets mis...

1e ritje:

Rustig wegrijden. Beetje gas. Weer rustig. Achter een tractor en stoet auto's voor 5 minuten. Eindelijk een acceptabel gaatje, dus vol gas langs de stoet. Ingehaald. Gas minderen.

De motor valt uit. Gewoon.... Uit.

(Motor was warm, maar (net) niet in het rode gebied)

Starten. Lopen. 500 meter. Uit.
Starten. Lopen. 500 meter. Uit.

Rustig naar huis gereden.

2e ritje:

Zelfde verhaal als het eerste ritje, tot aan het tankstation.

Ik rijd weg. Na 500 meter een rotonde. Pak de afslag. Enkelbaans weg zonder afslagen. Even lekker het gas er op voor 10 seconden schat ik. Gas weer los. Vaart minderen.

Motor uit.

Uitwijken naar de berm.
Starten. Lopen. Bokkerig voor een paar honderd meter. Vervolgens is het nog een kleine 500 meter maar mijn huis en dat gaat normaal.

Wat gaat hier mis?

Vooral omdat het op het einde van een rit gebeurt en bij een volle tank. Tijdens de toerrit is alles ok.

(Oh ja, ik rijd zeker 3 keer per week normale ritten en daar nooit problemen.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de temperatuur meter net niet in het rood staat/stond dan is er iets niet goed met de koeling en door oververhitting van de motor krijg je dan deze verschijnselen.
Werking koelsysteem controleren lijkt mij als 1e
 
Het waren twee afzonderlijke gebeurtenissen in een maand tijd. De brandstof is goed, daar durf ik wel van uit te gaan.
 
Het waren twee afzonderlijke gebeurtenissen in een maand tijd. De brandstof is goed, daar durf ik wel van uit te gaan.

Ik heb niet goed gelezen zie ik.
Ik dacht dat het 2e ritje met dezelfde benzine was.
Dan moet je toch in de richting van vapour lock gaan denken.
Loopt de benzine leiding ergens langs een warmte bron ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan