Motor vastzetten voor verzekering, hoe op gemeentelijke grond?

deRonnie

MF'er
30 aug 2021
45
30
Een vraag aan mede-motorrijders... hebben jullie de motor verzekerd tegen diefstal? Zo ja: Moet ie van jullie verzekering ook vast staan?
Hoe doe je dat als ie niet op je eigen grond kan staan? (voor de meedenkers: Yes, motors aan elkaar vast zetten telt ook, maar het gebeurd ook wel eens dat er 1 met de motor weg is, en de ander niet ;))

Wij hebben er nu 1 in de voortuin en 1 op de parkeerplek aan een boom. Het blijkt dat je de motor niet vast mag zetten aan het gemeentelijke plantsoen, en dus ook niet aan een boom op de parkeerplaats. (als er een BOA komt, kan die je bekeuren)

Ik heb aan de gemeente Zwolle naar een oplossing gevraagd, maar die willen niet meewerken aan een oplossing omdat ik de eerste ben in Zwolle die vraagt om een plek waar ik mijn motor aan vast kan zetten....
Ze denken wel mee en geven deze 3 opties als oplossing:
- Andere verzekering afsluiten aangezien ze iets eisen waaraan u niet kunt voldoen. Er zijn vast wel verzekeringen die dit niet eisen.
- Twee motoren in de voortuin neerzetten.
- Externe garage(box) huren/kopen.

Dus nu aan jullie de vraag? Hoe doen jullie dat?
 
een schijfremslot wat gaat gillen bij beweging, die zijn er dacht ik art4 goedgekeurd, of wat de verzekering dan ook eist.
als je dan een nacht van huis ben dat ding super gevoelig instellen en kattevoer op het zadel leggen.
met het briefje "heeft u last van het alarm , bel (het nr van de gemeente) .

Of gewoon oude troep gaan rijden die niemand wil.
 
Ketting mee :)

Maar aan de reacties tot nu toe, merk ik dat jullie geen diefstal verzekering hebben?
Of de papieren niet gelezen? Of een zonder dat ze eisen dat de motor vast moet staan?
 
Laatst bewerkt:
Maar dan moet je toch ook een vast punt hebben?
Zo niet dan zou ik hem bij de buren voor het huis zetten. Of in een andere straat.
Ik heb inderdaad geen diefstalverzekering.
Ik heb motoren die weinig tot niks waard zijn.
En ik heb geen vertrouwen in verzekeringen met hun rare voorwaarden waardoor hun er onderuit willen.
 
En ik heb geen vertrouwen in verzekeringen met hun rare voorwaarden waardoor hun er onderuit willen.
daarom mijn post. Altijd eerst je polis lezen voor melden diefstal/brand en de omstandigheden daaraan aanpassen
 
Uitzoeken welke verzekeraar niet zo’n domme niet uit te voeren eis kent. Heb zelf al jaren een Volledig Casco met als diefstalbeveiliging een ART4 slot. Dat vind ik een reële eis. Je kunt moeilijk een betonanker meesleuren😂
 
De verzekering via BMW (Allianz) zegt dit.

32464CB1-54EF-46D3-9682-31EFF91694BC.png
 
Uitzoeken welke verzekeraar niet zo’n domme niet uit te voeren eis kent. Heb zelf al jaren een Volledig Casco met als diefstalbeveiliging een ART4 slot. Dat vind ik een reële eis. Je kunt moeilijk een betonanker meesleuren😂
:t Hier hetzelfde. Stuurslot en art4 slot is de eis als ik hem niet op eigen grond heb staan.
In de garage hoeft hij niet op slot..zolang ik de deuren van de garage op slot draai.
 
Goede trouwens van het aankoopbewijs. Heb al jaren een ART 4 slot (die nog steeds in de toegestane lijst staat), maar heb volgens mij geen factuur meer.. Kan leuk worden als hij toch gesloten wordt. Eens even zoeken dus. Of anders toch maar eens een nieuwe kopen.
 
Nieuw slot kopen als het huidige voldoet is onzin. Gewoon alle originele sleutels kunnen overleggen. Op basis van het sleutelnummer kan men nagaan wat voor slot het is. Wordt ook vaak als bewijs gevraagd( niet alleen bij fietsen😉)
 
Nieuw slot kopen als het huidige voldoet is onzin. Gewoon alle originele sleutels kunnen overleggen. Op basis van het sleutelnummer kan men nagaan wat voor slot het is. Wordt ook vaak als bewijs gevraagd( niet alleen bij fietsen😉)
Dat zou inderdaad genoeg moeten zijn lijkt mij. Bij zo'n art 4 slot komt vaak ook een kaart met code toch? Als je die bewaard moet dat ook voldoende zijn denk
 
Voorwaarden verschillen per verzekering. Bij KNMV moest ik een goedgekeurd SCM alarm hebben op de ktm. Dat bestaat dus niet.... alleen een imitatie (net zo goed, maar strict genomen niet goedgekeurd).

Toen gewisseld, enige eis is art4 + in afgesloten ruimte thuis. Onderweg geldt alleen art4.

Afgesloten ruimte was mijn zelfgebouwde houten schuurtje prima.
 
Inderdaad zinvol om goed uit te zoeken welke voorwaarden passen bij je situatie. :t
Zo wil ik de motor in de 'winterstop' met het stuur recht wegzetten. Verzekeringen die binnenshuis stuurslot eisen vielen dus al af. (Voor mijn eigen gevoel hang ik het schijfremslot er in deze periode, en wanneer ik bijvoorbeeld op vakantie ga, wel aan.;))
 
Die heb ik, in mijn voortuin, voor 1 motor. Maar niet op de parkeerplaats van de gemeente ;)

Maar ik ga op zoek naar een andere verzekeraar! Hoef ik ook geen ketting meer mee te slepen
 
Een vraag aan mede-motorrijders... hebben jullie de motor verzekerd tegen diefstal? Zo ja: Moet ie van jullie verzekering ook vast staan?
Hoe doe je dat als ie niet op je eigen grond kan staan? (voor de meedenkers: Yes, motors aan elkaar vast zetten telt ook, maar het gebeurd ook wel eens dat er 1 met de motor weg is, en de ander niet ;))

Wij hebben er nu 1 in de voortuin en 1 op de parkeerplek aan een boom. Het blijkt dat je de motor niet vast mag zetten aan het gemeentelijke plantsoen, en dus ook niet aan een boom op de parkeerplaats. (als er een BOA komt, kan die je bekeuren)

Ik heb aan de gemeente Zwolle naar een oplossing gevraagd, maar die willen niet meewerken aan een oplossing omdat ik de eerste ben in Zwolle die vraagt om een plek waar ik mijn motor aan vast kan zetten....
Ze denken wel mee en geven deze 3 opties als oplossing:
- Andere verzekering afsluiten aangezien ze iets eisen waaraan u niet kunt voldoen. Er zijn vast wel verzekeringen die dit niet eisen.
- Twee motoren in de voortuin neerzetten.
- Externe garage(box) huren/kopen.

Dus nu aan jullie de vraag? Hoe doen jullie dat?
Of het officieel is toegestaan en of het bij een verbod wordt gehandhaafd zijn twee verschillende dingen.

Ik vraag me af of ze echt een boete uitdelen als jij je motor netjes aan een boom of paal zet?
 
Kettingslot door een put deksel (van die gleuven) of zo’n trottoir straatkolk
Klinkt leuk, maar de meeste van die roosters zijn losneembaar. En die roosters, ook zo'n trottoir straatkolk is van gietijzer. Bijv. n spijl kan weinig hebben als er serieus aan getrokken of geschopt wordt.
Wat TS zou kunnen doen is stiekem n ondergronds slot zie: Heulock) ingraven, als dat kan op een beschutte plek.
 
Kettingslot door een put deksel (van die gleuven) of zo’n trottoir straatkolk

Die zitten hier meestal in het midden van de weg Martin?

Eerste optie andere verzekering. Ik zou anders eventueel kijken of je een paal kan plaatsen met beton eronder zodat je je vaste verankeringspunt hebt. Mits je buren niet al te snitchachtig zijn. Verscheidene hier in de buurt die ook zelf wel wat gedaan hebben met laten zakken van stoepranden e.d. voor een inrit wat officieel niet mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan