Motor vastzetten voor verzekering, hoe op gemeentelijke grond?

onderstaande m.b.t. het vervallen van een keurmerk en wel of niet verzekerd zijn staat op de site van de stichting ART. Ik zou het echter wel bij de verzekering dubbelchecken, dan heb je.het zwart op wit.

Screenshot_20220806-225034_Chrome.jpg
 
Mijn menig is ook, eens een goedkeuring, blijft altijd een goedkeuring.
En nu heb ik dus de volgende mail gestuurd naar de stichting ART voor een uitleg:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,
Ik heb een vraag over een art4 motorslot.
Als het merk en type slot bijvoorbeeld 5 jaar geleden een ART 4 goedkeuring certificaat had ontvangen van jullie.
Maar deze is certificatie is vervallen om de volgens 'jullie' redenen:

(copy van jullie site)

Als bij een slot VERVALLEN is vermeld, betekent dit dat het slot vanaf die datum niet meer is goedgekeurd”. Redenen hiervoor kunnen bijvoorbeeld zijn:

1.Ingetrokken door fabrikant i.v.m. kosten/baten
2.Voldoet niet meer aan de gestelde eisen
3.Toelatingshouder is haar verplichtingen niet nagekomen
4.Slot wordt niet meer geproduceerd
5.Slot wordt niet meer geïmporteerd

Hoe kan het dan zijn dat de keuringscertificering vervalt??
Het kan toch niet zo wezen dat een goedgekeurd slot ineens niet meer goed is terwijl 5 Jaar geleden jullie hem hebben goedgekeurd.
Het slot is niet is niet gewijzigd in de afgelopen 5 jaar dat men hem gebruikt.

Punt 1: Kan zijn omdat fabrikant een nieuw type slot heeft, en type van 5 jaar geleden niet meer verkoopt.
Punt 2: Op welke basis stellen jullie eisen, heb lopen zoeken, maar kan nergens de eisen vinden.(wat kan er in 5 jaar in de eisen veranderen dat het slot niet meer aan de eisen voldoet?)
Punt 3: 5 jaar geleden heeft hij wel voldaan aan de verplichtingen, anders hadden jullie het slot niet goedgekeurd.
Punt 4: Zie mijn punt 1.
Punt 5: Dat kan, maar 5 jaar geleden wel, en toen klopte punt 1 2 3 wel, want hij had immers 'jullie' goedkeuring.

Hoe kom ik hier op, omdat ik een goedgekeurd slot koop met certificering, en jullie zeggen na 5 jaar het is geen ART 4 slot meer is.
In mijn ogen klopt dit niet, dus ik zou een nieuw slot moeten kopen (ik word op kosten gejaagd) omdat volgens jullie, jullie eigen goedkeuring niet klopt.

Hoor graag van U.
----------------------------------------------

Nou ben ik heel benieuwd naar hun antwoord en onderbouwing.

En inderdaad, bij all-risk verzekeringen met verzekering voor 3 jaar nieuwprijs altijd inderdaad goed de voorwaarde doorlezen !!!
Ook ik ben aan het orienteren voor een all-risk met nieuwwaarde voor een nieuwe motor, en kom inderdaad in de voorwaarde onzinnige dingen tegen, waardoor de verzekerings-maatschapij in mijn ogen zich door deze onzinnige redenen zich eronder uit proberen te draaien.

Mooi stukje tekst...

Zal wat zijn..
Heb je een auto uit 1971.
Mag die de weg niet meer op doordat er geen gordels in zitten..

In 1971 is die gebouwd volgens de wetten van die tijd.
Het zelfde (lijkt mij) dus ook voor ART4 sloten..
 
Mooi stukje tekst...

Zal wat zijn..
Heb je een auto uit 1971.
Mag die de weg niet meer op doordat er geen gordels in zitten..

In 1971 is die gebouwd volgens de wetten van die tijd.
Het zelfde (lijkt mij) dus ook voor ART4 sloten..
Nou, we zijn 2 weken verder maar ze reageren mooi niet op lastige vragen.
Ben bang dat ik ook geen antwoord meer krijg.
 
Bij mijn verzekering staat dat bij het slot goedgekeurd moet zijn op het MOMENT dat je de verzekering afsluit. Verloopt later de keuring dan is er geen enkel probleem. Je slot was immers goedgekeurd bij ingang van de verzekering.
Zoals je namelijk kunt lezen kan een keuring ook gewoon vervallen omdat het slot niet meer geproduceerd en dus gekeurd wordt. Het zou een beetje komisch zijn als elke keer dat een slot uit de handel gaat je gelijk geen goedkeuring meer hebt voor je huidige verzekering.
 
Een vraag aan mede-motorrijders... hebben jullie de motor verzekerd tegen diefstal? Zo ja: Moet ie van jullie verzekering ook vast staan?

Ik heb de mijne overgezet van KMNVnaar combi motoren verzekeringen. art4 slot alleen nodig (icm stuurslot) OOK THUIS. dus hoeft niet vast te staan aan een vast object.

en ik ben 5 euro goedkoper uit.. (WA MINI CASCO)
 
Mijn menig is ook, eens een goedkeuring, blijft altijd een goedkeuring.

En inderdaad, bij all-risk verzekeringen met verzekering voor 3 jaar nieuwprijs altijd inderdaad goed de voorwaarde doorlezen !!!
Ook ik ben aan het orienteren voor een all-risk met nieuwwaarde voor een nieuwe motor, en kom inderdaad in de voorwaarde onzinnige dingen tegen, waardoor de verzekerings-maatschapij in mijn ogen zich door deze onzinnige redenen zich eronder uit proberen te draaien.
Jij kunt gerust die mening hebben, maar de voorwaarden zijn duidelijk; geen goedkeuring (meer), dan geen recht op uitkering. Je zult niet de eerste zijn die een afwijzing krijgt bij diefstal. Het vervallen van een Art goedkeuring geeft meestal aan dat het betreffende slot allang uit de handel is. Regelmatig nazien of jouw slot nog goedgekeurd is is dan ook noodzakelijk.
Bij mijn verzekering stond/staat echter dat de goedkeuring er op het moment van aangaan van de verzekering er moet zijn. Bij de aankoop van een nieuwe motor moest ik dan ook meteen er een nieuw slot bijkopen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi stukje tekst...

Zal wat zijn..
Heb je een auto uit 1971.
Mag die de weg niet meer op doordat er geen gordels in zitten..

In 1971 is die gebouwd volgens de wetten van die tijd.
Het zelfde (lijkt mij) dus ook voor ART4 sloten..

Dat is de Nederlandse wet, die zijn iets schappelijker dan verzekeringen over het algemeen.
Maar maak de vergelijking nu eens met een milieunorm?
Heb je een auto van 25 jaar oud en dan mag hij ineens niet meer in alle steden. 25 jaar geleden mocht hij dat nog wel....
 
Dat is de Nederlandse wet, die zijn iets schappelijker dan verzekeringen over het algemeen.
Maar maak de vergelijking nu eens met een milieunorm?
Heb je een auto van 25 jaar oud en dan mag hij ineens niet meer in alle steden. 25 jaar geleden mocht hij dat nog wel....
Dat klopt over de mileu-normen, maar dat gaat niet op te vergelijking van een typegoedkeuring.
De auto heeft nog steeds een typegoedgekeurd voor de nederlandse wegen.
Dat hij niet voldoet aan een uitstoot is wat anders.
Dit heeft te maken met een andere wet.

Dus een typegoedgekeurd van het slot is nog steeds goedgekeurd voor de nederlandse weg.
En de type goed keuring vervalt? Omdat er het slot niet meer gemaakt word, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat hij niet meer op de nederlandse weg mag.
Een trabant word ook niet meer gemaakt, maar ze rijden nog wel rond met een typegoedkeuring.
 
Ik heb de mijne overgezet van KMNVnaar combi motoren verzekeringen. art4 slot alleen nodig (icm stuurslot) OOK THUIS. dus hoeft niet vast te staan aan een vast object.

en ik ben 5 euro goedkoper uit.. (WA MINI CASCO)
En dat in 010:t:Y
 
Dat is de Nederlandse wet, die zijn iets schappelijker dan verzekeringen over het algemeen.
Maar maak de vergelijking nu eens met een milieunorm?
Heb je een auto van 25 jaar oud en dan mag hij ineens niet meer in alle steden. 25 jaar geleden mocht hij dat nog wel....
Sterker nog...
Voertuigen van voor 2000 (?!? dacht ik), mochten centrum 010 niet meer,,,
En nu, nu mag het ineens weer wel:/

Maar is je voertuig nu 50 jaar oud, dan gelden er geen regels meer...

Echt een DOM en HYPOCRIET land met al zijn regeltjes hierB|
 
Bij mijn verzekering staat dat bij het slot goedgekeurd moet zijn op het MOMENT dat je de verzekering afsluit. Verloopt later de keuring dan is er geen enkel probleem. Je slot was immers goedgekeurd bij ingang van de verzekering.
Zoals je namelijk kunt lezen kan een keuring ook gewoon vervallen omdat het slot niet meer geproduceerd en dus gekeurd wordt. Het zou een beetje komisch zijn als elke keer dat een slot uit de handel gaat je gelijk geen goedkeuring meer hebt voor je huidige verzekering.
Dat kan heel goed en lijkt me logisch, echter gaat je contract bij verlenging van het jaar opnieuw in. (nieuwe groene kaart)
 
Dat kan heel goed en lijkt me logisch, echter gaat je contract bij verlenging van het jaar opnieuw in. (nieuwe groene kaart)
Nee. Een verlenging is niet hetzelfde als een nieuwe verzekering. De datum dat je de verzekering aanging blijft hetzelfde. Je hoeft immers ook niet elk jaar vragen te beantwoorden of je de afgelopen 5 jaar in aanraking met justitie bent geweest, of je ooit afgewezen bent voor een verzekering etc.
 
8 jaar al bij de meeste.....
Ik heb unive gebeld naar aanleiding bovenstaande en die hebben mij doorverbonden afdeling diefstal etc. Die gaven aan dat eenmaal goed gekeurd toen nog steeds zo blijft. Maar goed..gevraagd waar ik dat kon vinden en toen kreeg ik geen antwoord....
 
Nee. Een verlenging is niet hetzelfde als een nieuwe verzekering. De datum dat je de verzekering aanging blijft hetzelfde. Je hoeft immers ook niet elk jaar vragen te beantwoorden of je de afgelopen 5 jaar in aanraking met justitie bent geweest, of je ooit afgewezen bent voor een verzekering etc.
Das ook weer zo.
 
Ik zit zelf ook bij unive , slot even nagekeken gezien ik net een nieuwe motor heb en geen nieuw arc 4 slot. Hij was nog prima gekeurd en beter even gechecked dan achteraf spijt. Ook weer goed van zo’n topic dat dit even naar voren komt.
 
8 jaar al bij de meeste.....
Ik heb unive gebeld naar aanleiding bovenstaande en die hebben mij doorverbonden afdeling diefstal etc. Die gaven aan dat eenmaal goed gekeurd toen nog steeds zo blijft. Maar goed..gevraagd waar ik dat kon vinden en toen kreeg ik geen antwoord....
Geen antwoord? Misschien vragen of ze dat: "goed gekeurd toen nog steeds zo blijft" even per mail willen bevestigen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan