Motor vastzetten voor verzekering, hoe op gemeentelijke grond?

Meestal zitten ze in de molgoot aan de zijkant, deksel zit niet los
En gietijzer, en??
Verzekering eist aard en nagel vast, dat is het
 
Meestal zitten ze in de molgoot aan de zijkant, deksel zit niet los
En gietijzer, en??
Verzekering eist aard en nagel vast, dat is het
Deze ….wel een losse deksel,instroomopening is vast
495CB5DD-72AE-4181-91A0-B1E4D94BD41A.jpeg
 
Ik zou inderdaad zelf stiekem 's avonds een grondanker kunnen maken. Maar dat gaat me te ver :D
We hebben een autoloze straat, onze parkeergelegenheden zijn aan het begin en eind van de woningen straat, een weg dwars op onze straat, een soort parkeer straat. Goed idee van die put trouwens! Niet aan gedacht

Daarom ben ik zelf ook snel geneigd om hem vast te zetten ook al hoeft het niet van de verzekering. (busje parkeert naast de motor, motor wordt op paddocks gezet en ze rijden hem zo het busje in en busje vervolgt zijn route weer, voordat iemand het door heeft)

Maar een verzekeraar zoeken waar ze het niet eisen (ook voor onderweg) is wel het makkelijkst, wist niet dat die er waren :)
 
Ik moet voor mijn verzekering de motor vastzetten aan een nagel of aard vast object (andere motor kan inderdaad ook). Ik heb in de voortuin een grondanker geplaatst waar ik met 1 lang kettingslot 2 motoren aan vast kan maken. Kun je niet net op de rand van je eigen voortuin een anker plaatsen en dan de motor op de stoep voor je eigen voortuin plaatsen?

Zodat ie dus wel geankerd staat maar bij gebrek aan ruimte in je eigen voortuin de motor dus nog net op de stoep neer zet..
 
We hebben geen stoep voor onze voortuin :). Autoloze straat. Dus eigen is het wel stoep maar ook meteen speelplaats voor de kinderen van al die jonge gezinnen die hier in de straat wonen.

Maar ik heb een verzekeraar gevonden die alleen een ART4 slot eist naast je stuurslot. Iets duurder. Maar dan ben ik wel verzekerd.
 
Als je motor thuis aan een vast punt moet staan.
Dan moet dit vaak een art 4 anker zijn.
Ga je met een verkeersbord of lantaarnpaal dus ook niet redden.
Maar je hebt al een alternatief gevonden.:t
 
Wij hebben er nu 1 in de voortuin en 1 op de parkeerplek aan een boom. Het blijkt dat je de motor niet vast mag zetten aan het gemeentelijke plantsoen, en dus ook niet aan een boom op de parkeerplaats. (als er een BOA komt, kan die je bekeuren)
Eerst zien, dan geloven. Ik zou mijn motor met een fatsoenlijke ketting aan een boom vastknopen. Ben benieuwd wat er echt gebeurt als er ene BOA langskomt. Ooit in Groningen jaren gedaan, nooit problemen opgelverd.
 
Kettingslot in camouflagekleur spuiten.. Zien die Boa's hem ook niet hangen.

En qua "mag niet, want boete"... vaak ben je te bang, waarschijnlijk boeit niemand het wat.

Ook iets met slapende honden..
 
Ik heb na de diefstal van mijn motor een betonblok gekocht (30x30x30) afm. tegel en deze met een art muuranker in het trottoir geplaats, tegel eruit, betonblok erin. Dit ligt wel wat uit de loop door het link en rechts aanwezig zijn van fietsrekken (grote stad) tot op heden geen enkele klacht gehad. Inderdaad ook op mijn polis staat dat de motor aan het zicht moet worden onttrokken (hoes) en met een ART 4 slot ergens aan vast moet liggen. De afwikkeling van de diefstal is zeer goed en vlot verlopen omdat ik aan alle voorwaarde had voldaan. Ps. Art 4 schijfremslot op voorwiel erbij.
 

Bijlagen

  • 6EC11702-7EC1-4921-8C44-AD9C80F148F2.jpeg
    6EC11702-7EC1-4921-8C44-AD9C80F148F2.jpeg
    235,4 KB · Weergaven: 70
  • 501AB97F-7018-489E-90E9-537C00CEE7FC.jpeg
    501AB97F-7018-489E-90E9-537C00CEE7FC.jpeg
    382 KB · Weergaven: 71
unive zou ook weleens een goede kunnen zijn. Hoe dan ook loont het om de voorwaarden van verschillende verzekeringen uit te pluizen. Dat kost je wat tijd, maar is zeker de moeite waard.
 
Misschien een domme vraag maar hoe kan de verzekering weten of hij wel of niet aan een vast punt geknoopt was? Dat valt toch niet te bewijzen? Als hij gestolen is dan is ook het bewijs weg en zeg je gewoon dat hij aan de 'verboden' boom zat. Ja, sorry maar als ze onzinnige eisen stellen dan krijg je dit toch!
Mijn verzekeraar eist overigens minimaal een ART4 slot, een SCM alarm en thuis een afgesloten stalling. Geen eis om hem aan de vaste wereld te knopen (ASR).
 
Misschien een domme vraag maar hoe kan de verzekering weten of hij wel of niet aan een vast punt geknoopt was? Dat valt toch niet te bewijzen?
Jij moet bewijzen dat hij op slot stond volgens de polisvoorwaarden. Het is niet de verzekeraar die moet bewijzen dat je dat niet hebt gedaan. Dus sleutels overhandigen van de sloten die je zegt te hebben gebruikt en één van die sleutels per slot moet voldoende gebruikssporen hebben. En elke paar maanden een foto maken van hoe je motor vast staat is ook aan te raden, zodat je die kunt overhandigen na diefstal.
 
Lijkt me geen onoverkomelijk probleem. Dat je het slot niet altijd overal aan vast kunt leggen wil niet zeggen dat je het niet gebruikt. En een foto is zo gemaakt. Dus, mijn insteek zou zijn: vastleggen indien mogelijk en als dat niet altijd lukt; jammer dan.
 
Waarom niet gewoon een haak in de gevel verankeren?
Omdat ik in een portiek woon (grote stad) en er zowel links als rechts een bakfiets aan de gevel vastzit. Daarmee wordt ik lichtelijk gedwongen richting parkeerplaatsen te gaan, gelukkig is de stoep breed genoeg.
 
Eens met Mike, bij de documenten die ik moest inleveren ook alle sleuteltjes van de sloten. Ik had een ART4 schijfremslot en een anoniem slot met ketting om het achterwiel. Er werd wel degelijk gevraagd wat voor sleutels dat waren, ze zijn niet dom. Tijdens telefonisch contact gaf de medewerker aan dat ik door de motorhoes ook had voldaan aan het onttrekken uit het zicht. Tuurlijk kun je zeggen dat de motor vast lag, maar wel even goed nadenken voordat je aangifte doet.
PS. Je kunt beter een verzekering nemen die eventuele schade goed afhandeld dan een hoop gezeik achteraf. In ben bij de ANWB en prima geholpen. Maar ieder voor zich uiteraard.
 
Inmiddels heb ik inderdaad een aantal foto.s van hoe de motor op slot staat en het kaartje (certificaat) van het ART 4 slot op de computer opgeslagen.
 
Probleem is dat je pas weet hoe goed een verzekering als het te laat is. De ANWB heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd mijn schade betaald heb gekregen. Bij de ene verzekering duurt het wel wat langer dan de andere. Dat ging trouwens nooit over een diefstal. Ik woon niet in de Randstad. Hier speelt dat een stuk minder. Gelukkig!

Wat betreft bewijzen: ik heb de aankoopbon van mijn slot bewaard maar ze schijnen ook aan de sleutels te kunnen zien of het een ART slot is of niet. Je moet trouwens regelmatig op de site van Stichting ART kijken want de lijst met goedgekeurde sloten wordt regelmatig ververst. de ART keuring kan zomaar vervallen.
 
Je moet trouwens regelmatig op de site van Stichting ART kijken want de lijst met goedgekeurde sloten wordt regelmatig ververst. de ART keuring kan zomaar vervallen.
Daar heb je echt wel een punt ja. Mijn abus detecto 8000 was bij aankoop art.4 en toen ik een paar jaar later toevallig keek was ie net 2 maanden geen art4 meer.
Toen kwam de discussie met de verzekering of ie nog wel goed was of niet omdat ie bij aankoop dus wel goedgekeurd was en nu opeens niet meer. Het werd me snel duidelijk dat ik in een grijs gebied zou vallen zou er wat gebeuren want drie medewerkers konden me geen definitief antwoord geven.
Heb toen voor de zekerheid maar een nieuw schijfremslot gekocht die toen, en nog steeds, goedgekeurd art4 is
 
Daar heb je echt wel een punt ja. Mijn abus detecto 8000 was bij aankoop art.4 en toen ik een paar jaar later toevallig keek was ie net 2 maanden geen art4 meer.
Toen kwam de discussie met de verzekering of ie nog wel goed was of niet omdat ie bij aankoop dus wel goedgekeurd was en nu opeens niet meer. Het werd me snel duidelijk dat ik in een grijs gebied zou vallen zou er wat gebeuren want drie medewerkers konden me geen definitief antwoord geven.
Heb toen voor de zekerheid maar een nieuw schijfremslot gekocht die toen, en nog steeds, goedgekeurd art4 is

Mijn menig is ook, eens een goedkeuring, blijft altijd een goedkeuring.
En nu heb ik dus de volgende mail gestuurd naar de stichting ART voor een uitleg:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,
Ik heb een vraag over een art4 motorslot.
Als het merk en type slot bijvoorbeeld 5 jaar geleden een ART 4 goedkeuring certificaat had ontvangen van jullie.
Maar deze is certificatie is vervallen om de volgens 'jullie' redenen:

(copy van jullie site)

Als bij een slot VERVALLEN is vermeld, betekent dit dat het slot vanaf die datum niet meer is goedgekeurd”. Redenen hiervoor kunnen bijvoorbeeld zijn:

1.Ingetrokken door fabrikant i.v.m. kosten/baten
2.Voldoet niet meer aan de gestelde eisen
3.Toelatingshouder is haar verplichtingen niet nagekomen
4.Slot wordt niet meer geproduceerd
5.Slot wordt niet meer geïmporteerd

Hoe kan het dan zijn dat de keuringscertificering vervalt??
Het kan toch niet zo wezen dat een goedgekeurd slot ineens niet meer goed is terwijl 5 Jaar geleden jullie hem hebben goedgekeurd.
Het slot is niet is niet gewijzigd in de afgelopen 5 jaar dat men hem gebruikt.

Punt 1: Kan zijn omdat fabrikant een nieuw type slot heeft, en type van 5 jaar geleden niet meer verkoopt.
Punt 2: Op welke basis stellen jullie eisen, heb lopen zoeken, maar kan nergens de eisen vinden.(wat kan er in 5 jaar in de eisen veranderen dat het slot niet meer aan de eisen voldoet?)
Punt 3: 5 jaar geleden heeft hij wel voldaan aan de verplichtingen, anders hadden jullie het slot niet goedgekeurd.
Punt 4: Zie mijn punt 1.
Punt 5: Dat kan, maar 5 jaar geleden wel, en toen klopte punt 1 2 3 wel, want hij had immers 'jullie' goedkeuring.

Hoe kom ik hier op, omdat ik een goedgekeurd slot koop met certificering, en jullie zeggen na 5 jaar het is geen ART 4 slot meer is.
In mijn ogen klopt dit niet, dus ik zou een nieuw slot moeten kopen (ik word op kosten gejaagd) omdat volgens jullie, jullie eigen goedkeuring niet klopt.

Hoor graag van U.
----------------------------------------------

Nou ben ik heel benieuwd naar hun antwoord en onderbouwing.

En inderdaad, bij all-risk verzekeringen met verzekering voor 3 jaar nieuwprijs altijd inderdaad goed de voorwaarde doorlezen !!!
Ook ik ben aan het orienteren voor een all-risk met nieuwwaarde voor een nieuwe motor, en kom inderdaad in de voorwaarde onzinnige dingen tegen, waardoor de verzekerings-maatschapij in mijn ogen zich door deze onzinnige redenen zich eronder uit proberen te draaien.
 
Ja. Ik heb flink gezocht en een beetje duurdere en moeilijker te bereiken verzekeringsmaatschappij terecht gekomen. Centraal Beheer Achmea.
Ik blijf hier bij tot mijn motor 4 jaar wordt. Dan ga ik opnieuw op zoek en de voorwaarden weer door spitten.

Ik heb inderdaad even mijn schijfrem sloten nagekeken of ze nog ART4 zijn en dat zijn ze nog :)

Het is wel raar dat het certificaat vervalt inderdaad, beter zouden ze dan gewoon de voorwaarden moeten verhogen naar ART5 bijvoorbeeld, en sommige sloten ook goedgekeurd worden voor 5 en andere niet. Maar dat ze 'ineens' niet meer voldoen aan een keuring is wel gek.
Maja, wat doen we er aan he
 
Terug
Bovenaan Onderaan