Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Olie voor Suzuki GN GN 250 (1987-1999). Welke olie is het beste? Professioneel smeeradvies - Kroon-Oil
Volgens Kroon hoort er 1.4 liter olie in deze motor en de koper zegt dat hij er 1.3 liter heeft moeten bijdoen. Dat houdt in dat er nog 100cc olie in de motor zat en dat bestaat niet. Met 100cc olie zal ook bij heel rustig rijden die olie snoeiheet worden en zijn smerende eigenchappen verliezen.
Het gevolg is een motor die in elkaar draait en onherstelbare schade oploopt en je zegt dat hij voor de verkoop netjes liep.
Dus die 1.3 liter lijkt me onzin. Of hij heeft er veel teveel olie in gedaan en daar kan een motor ook heel slecht tegen.
Daar moet je je ook niet druk om maken. Het is niet alsof het hier twee onafhankelijke getuigen betreft. Het zijn vriendje en vriendinnetje, dus meer één persoon dan twee.Natuurlijk maak ik me hier niet per se druk om, zij het dat ze wel met z'n tweeën zijn, en het 2 tegen 1 blijft als het om woord-tegen-woord gaat.
Hi allemaal,
M'n eerste post hier, en helaas niet een hele vrolijke . Het verhaal gaat alsvolgt:
Begin oktober uit de buurt een Suzuki GN250 gekocht uit 91, van een vriendelijke en betrouwbaar ogende vent. Ik had grootste plannen het motortje om te toveren tot caféracer, en heb er in de tussentijd zo'n 500km op gereden. Vorige eigenaar had er een nieuwe accu in gezet en volgens hem een kleine beurt gegeven (olie ververst etc.). Helaas, door de altijd uit de pan reizende studiekosten, toch besloten na een ruime maand de motor weer door te verkopen. In de periode dat ik hem had startte hij altijd meteen, en heb ik er alleen maar plezier van gehad!
Nu, nota bene 2 dagen na de motor verkocht te hebben, krijg ik een telefoontje van de nieuwe eigenaar dat hij op een grote rit plots afslaat, en dat de toerenteller er plots mee stopt. Heel erg gek, want ik heb er nooit problemen mee gehad! 24 uur later nog een telefoontje; olie gecheckt en er bleek helemaal niks meer in te zitten! Al die tijd dus vrijwel zonder olie gereden....
Nu willen ze dus dat ik de motor terugneem, wat ik ergens erg goed kan begrijpen zo 2 dagen na aankoop. Maar ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar.. Wat moet ik doen? Dit is niet de manier waarop ik een motor wil verkopen, maar zo de motor weer terugnemen zorgt voor mij ook alleen maar voor problemen.
Help
waar ik aan denk is, je wilt een motor gaan ombouwen maar je weet niet eens dat je olie moet pijlen laat staan de rest.
maar zonder dollen ik kijk daar als eerste naar als ik een motor koop dus laat het hem uitzoeken je was goede trouw en net zo onnozel als de koper dus
hallo de koper hier,
heb ondertussen de 300euro geaccepteerd en inderdaad ik had perongeluk de verkeerde bout eruit gedraaid bedankt voor de info. wel fijn motortje verder voor 400euro, die toerenteller laat ik nog wel een keer nakijken.
hallo de koper hier,
heb ondertussen de 300euro geaccepteerd en inderdaad ik had perongeluk de verkeerde bout eruit gedraaid bedankt voor de info. wel fijn motortje verder voor 400euro, die toerenteller laat ik nog wel een keer nakijken.
waar ik aan denk is, je wilt een motor gaan ombouwen maar je weet niet eens dat je olie moet pijlen laat staan de rest.
maar zonder dollen ik kijk daar als eerste naar als ik een motor koop dus laat het hem uitzoeken je was goede trouw en net zo onnozel als de koper dus
De vriend van de beste mevrouw eigenaar stuurde me een berichtje dat hij een poreuze pakking vond ergens bij de uitlaat, wat de lekkende olie verklaart.
Dat je überhaupt nog met ze in gesprek bent. Wens ze vriendelijk gedag en laat ze het mooi uitzoeken.
Niet de koper, en geen €300,- terug gegeven.
Wel goed nieuws (voor mij, 'goed' is altijd betrekkelijk). De vriend van de beste mevrouw eigenaar stuurde me een berichtje dat hij een poreuze pakking vond ergens bij de uitlaat, wat de lekkende olie verklaart. Daarmee heeft 'ie ook de bevestiging gevonden dat het inderdaad niet mijn schuld is geweest. Nog steeds een lullige situatie nu, aangezien ik precies daarmee had gezeten als ik een paar dagen langer op de motor rond had gereden. Desalniettemin is de situatie nu op een enigszins vriendelijke manier afgedaan. Ik heb nog wel voorgesteld dat 'ie me even op de hoogte houdt wat betreft verdere schade, maar dat is puur omdat ik het rot voor ze vind en het toch wel fijn vind om het beloop een beetje mee te krijgen.
Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken! Ik verwacht dat hiermee de casus is gesloten (mocht dat niet zo zijn dan laat ik dat uiteraard weten!)