Motor verkocht, maar nu...

Heb ook weleens zoiets gehad, motorscooter gekocht.
Alles zou perfect zijn, zag er ook keurig uit.

Terugweg bam
Band geklapt

Nieuwe band eronder bij aankomst thuis dmv aanhanger laten komen.
Op terugweg van de banden montage opeens hoop gegier en herrie. Overal stinkende olie (cardan)

Hele cardan in de soep gedraaid. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het terugplaatsen van het achterwiel. Pakking van cardan beschadigd oid.

Is dit dan de schuld van de verkoper?
Ik had kunnen bellen met een zielig verhaal dat de cardan/eind overbrenging kapot gedraaid is maar de echte reden is dat het daarna ontstaan is.

Of gewoon pech ? Niet te bewijzen.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo hij wil per sé dat je hem terugkoopt. Hij heeft feitelijk niks te willen. Je bent al heel coulant door hem € 300,- te bieden. Niks meer aan doen zou ik zeggen. Erg vervelend dat dit gebeurd is maar niet jouw verantwoordelijkheid zou ik zeggen.

Dat denk ik ook.

Ik weet niet wat de motor gekost heeft, maar ik vermoed dat dat ook weer niet zoveel is. Dan is een bedrag van 300 euro een behoorlijk bedrag, denk ik al tegemoetkoming.

Ik zou het aanbod 300 euro te betalen ook terugtrekken, na de weigering daarvan.
 
Bedankt Han voor je uitgebreide reactie. Het probleem is dat ze ontzettend in de aanval schieten, het meisje waar ik contact mee heeft heeft niet superveel verstand van de technische kant, en haar vriend en zij zijn zeer stellig in dat ze persé de motor terug willen brengen. Uitgaande van hun verhaal lijkt een leeg carter me ook steeds onwaarschijnlijker, al helemaal gezien de verkeerde plug die losgemaakt is. Ik ga proberen dit nog duidelijk te maken, maar als ze zo stellig blijven bij hun eis dan haak ik af. Ik zal ze inderdaad ook nog naar dit topic verwijzen.
Laat ze lekker in de aanval.
bij de feiten blijven.
Proefrit ok. Daarna problemen en gekloot door koper. In welke volgorde is onbekend.

Prijs vd motor klopt, gezien leeftijd en technische staat.

Je eerdere aanbod moet je per direct intrekken. Je neemt de motor alleen terug, met betaling van 200 euro van jouw kant, want dan ben je coulant. een wrak levert normaliter 50 euro op namelijk.

Geef ze een dag om daarop in te gaan, anders is het contact over.

En laat ze aub ook dit topic lezen. Wellicht gaat er een lampje branden.
 
Bedankt Han voor je uitgebreide reactie. Het probleem is dat ze ontzettend in de aanval schieten, het meisje waar ik contact mee heeft heeft niet superveel verstand van de technische kant, en haar vriend en zij zijn zeer stellig in dat ze persé de motor terug willen brengen. Uitgaande van hun verhaal lijkt een leeg carter me ook steeds onwaarschijnlijker, al helemaal gezien de verkeerde plug die losgemaakt is. Ik ga proberen dit nog duidelijk te maken, maar als ze zo stellig blijven bij hun eis dan haak ik af. Ik zal ze inderdaad ook nog naar dit topic verwijzen.

Dat ze in de aanval schieten is hun probleem. Dat ze de motor per sé terug willen brengen ook. behalve dat ze geen verstand hebben van techniek hebben ze ook geen verstand van rechten en plichten bij een privaatrechtelijke overeenkomst. Ik zou nu gewoon echt niet meer reageren richting de koper. Laat ze het uitzoeken.
 
Ik heb afgelopen weekend een VF750F gekocht zonder papieren. Ziet er optisch goed uit. Geen lekkende voorvork keerringen, ketting en tandwielen waren acceptabel en ga vanavond oliepeil controleren en met een verse accu eraan proberen te starten. Mocht blok niet lopen heb ik pech, ondanks dat verkoper zei dat ie lopend weggezet was. Dat is het risico wat IK loop.(Moet nog wel ff verse benzine erin ploffen)
Dan kan ik niet terugkomen dat motor niet loopt.


https://youtu.be/Ql0lLX0rohc?t=66

Dus als je hem zo weg zet dan is de kans dat hij het daarna nog doet groter dan als je hem rijdend weg zou hebben gezet?



:+
 
Ben nu wel erg benieuwd wat die koper zal zeggen als TS met het bewijs komt dat hij niet de drainplug los heeft gemaakt :')
Dat ts het fout heeft en hij heus wel weet hoe hij olie moet wisselen. _O-



Als dat alle olie was loopt dat ding dan niet bijna direct vast(binnen 1 kilometer) :?
 
Goed idee. dan kan hij zich hier ook aanmelden en zijn verhaal komen doen. :9~~

giphy.gif
 
Laat ze lekker in de aanval.
bij de feiten blijven.
Proefrit ok. Daarna problemen en gekloot door koper. In welke volgorde is onbekend.

Prijs vd motor klopt, gezien leeftijd en technische staat.

Je eerdere aanbod moet je per direct intrekken. Je neemt de motor alleen terug, met betaling van 200 euro van jouw kant, want dan ben je coulant. een wrak levert normaliter 50 euro op namelijk.

Geef ze een dag om daarop in te gaan, anders is het contact over.

En laat ze aub ook dit topic lezen. Wellicht gaat er een lampje branden.

Het oliedruklampje.
 
Jasper, ik zou het fijn vinden als we horen hoe het verder gaat.
 
Ja graag een update! dit is nog leuker dan een goede serie op tv !

Je kan hem ook uitnodigen op de volgende mf megameeting om de zaakjes af te handelen :)
 
Sorry allemaal, 2 drukke dagen achter de rug en had niet veel tijd om een update te geven :)

Ik heb me inmiddels, na een discussie met de vriend over de schroef via Whatsapp, een tijdje stil gehouden. Ze waren ook meteen aan het dreigen met de rechtsbijstandsverzekering en dat ik in gebreke zou zijn gebleven.
Natuurlijk maak ik me hier niet per se druk om, zij het dat ze wel met z'n tweeën zijn, en het 2 tegen 1 blijft als het om woord-tegen-woord gaat. Daarentegen zal juridisch de kwestie ook altijd blijven wat het werkelijke verhaal omtrent de olie nou is geweest. Aan de hand van de foto die zij me toegestuurd hebben is inderdaad af te vragen of ze niet hebben lopen klooien met het ding, of dat hij tijdens verkoop daadwerkelijk al zo weinig olie had (wat ik me dus na jullie reacties nauwelijks kan voorstellen).

Ik zit ergens nog te twijfelen om ze €150,- te bieden. Niet om enige blaam te bekennen, maar meer als een 'morele afkoopsom' omdat ik niet zeker weet wát er met de motor is gebeurd, maar het wel vervelend vind, zoals ik eerder ook al aangegeven heb.

Ik twijfel dus nog een beetje of ik nu gewoon niet meer moet reageren, en al dan niet een brief van hun rechtsbijstandsverzekering tegemoet zie komen, of dat ik het bedrag voorstel, waarmee de kous ook af is als ze ermee akkoord gaan.
 
Laatst bewerkt:
Jasper, die foto die hij je stuurde slaat nergens op en iedere deskundige zal dat beamen. Juridisch heeft hij volgens mij geen poot om op te staan.

Laat hij nou eens op dit forum zijn kant van het verhaal komen vertellen en kijk dan eens wat de reacties zullen zijn.

Nogmaals: een motor die zonder olie komt te staan, dus zonder oliedruk, is binnen 100 meter totaal verwoest van binnen en mocht hij dan nog lopen, dan ratelt alles daar binnen in het motortje.

Bovendien heeft hij op ondeskundige wijze geprobeerd zijn gelijk aan te tonen door een veer van de versnellingbak te verwijderen, hetgeen niet zonder gevaar is.

Ik vrees dat als hij de olie aftap plug er uit draait, dat er nog een aardig plasje olie uit gaat komen, dus laat hij het maar hier komen aantonen.
 
Sorry allemaal, 2 drukke dagen achter de rug en had niet veel tijd om een update te geven :)

Ik heb me inmiddels, na een discussie met de vriend over de schroef via Whatsapp, een tijdje stil gehouden. Ze waren ook meteen aan het dreigen met de rechtsbijstandsverzekering en dat ik in gebreke zou zijn gebleven.
Natuurlijk maak ik me hier niet per se druk om, zij het dat ze wel met z'n tweeën zijn, en het 2 tegen 1 blijft als het om woord-tegen-woord gaat. Daarentegen zal juridisch de kwestie ook altijd blijven wat het werkelijke verhaal omtrent de olie nou is geweest. Aan de hand van de foto die zij me toegestuurd hebben is inderdaad af te vragen of ze niet hebben lopen klooien met het ding, of dat hij tijdens verkoop daadwerkelijk al zo weinig olie had (wat ik me dus na jullie reacties nauwelijks kan voorstellen).

Ik zit ergens nog te twijfelen om ze €150,- te bieden. Niet om enige blaam te bekennen, maar meer als een 'morele afkoopsom' omdat ik niet zeker weet wát er met de motor is gebeurd, maar het wel vervelend vind, zoals ik eerder ook al aangegeven heb.

Ik twijfel dus nog een beetje of ik nu gewoon niet meer moet reageren, en al dan niet een brief van hun rechtsbijstandsverzekering tegemoet zie komen, of dat ik het bedrag voorstel, waarmee de kous ook af is als ze ermee akkoord gaan.
Zou niet betalen bedoel als ze het voor laten komen prima hoor je er niks meer van is het ook goed.
En 2 tegen 1 zou ik mij geen zorgen om maken als ik in mijn gelijk sta.
 
Jasper, die foto die hij je stuurde slaat nergens op en iedere deskundige zal dat beamen. Juridisch heeft hij volgens mij geen poot om op te staan.

Laat hij nou eens op dit forum zijn kant van het verhaal komen vertellen en kijk dan eens wat de reacties zullen zijn.

Nogmaals: een motor die zonder olie komt te staan, dus zonder oliedruk, is binnen 100 meter totaal verwoest van binnen en mocht hij dan nog lopen, dan ratelt alles daar binnen in het motortje.

Bovendien heeft hij op ondeskundige wijze geprobeerd zijn gelijk aan te tonen door een veer van de versnellingbak te verwijderen, hetgeen niet zonder gevaar is.

Ik vrees dat als hij de olie aftap plug er uit draait, dat er nog een aardig plasje olie uit gaat komen, dus laat hij het maar hier komen aantonen.

Hij beweert dat er 1,3L olie in het blokje is gegaan, en dat er toen pas genoeg in zat uitgaande van het niveau in het kijkraampje. Hij beweert dat er ook een veer uit het oliereservoir moet komen en daarover wil hij niet in discussie gaan, maar goed, op allerlei manieren (inclusief het werkplaatshandboek dat in een eerder bericht werd gestuurd) is aan te tonen dat dat dus niet zo hoort.
Maar ook omdat hij de olie dus bijgevuld heeft, is nooit aan te tonen hoeveel er in het blokje zat.
 
Sorry allemaal, 2 drukke dagen achter de rug en had niet veel tijd om een update te geven :)

Ik heb me inmiddels, na een discussie met de vriend over de schroef via Whatsapp, een tijdje stil gehouden. Ze waren ook meteen aan het dreigen met de rechtsbijstandsverzekering en dat ik in gebreke zou zijn gebleven.
Natuurlijk maak ik me hier niet per se druk om, zij het dat ze wel met z'n tweeën zijn, en het 2 tegen 1 blijft als het om woord-tegen-woord gaat. Daarentegen zal juridisch de kwestie ook altijd blijven wat het werkelijke verhaal omtrent de olie nou is geweest. Aan de hand van de foto die zij me toegestuurd hebben is inderdaad af te vragen of ze niet hebben lopen klooien met het ding, of dat hij tijdens verkoop daadwerkelijk al zo weinig olie had (wat ik me dus na jullie reacties nauwelijks kan voorstellen).

Ik zit ergens nog te twijfelen om ze €150,- te bieden. Niet om enige blaam te bekennen, maar meer als een 'morele afkoopsom' omdat ik niet zeker weet wát er met de motor is gebeurd, maar het wel vervelend vind, zoals ik eerder ook al aangegeven heb.

Ik twijfel dus nog een beetje of ik nu gewoon niet meer moet reageren, en al dan niet een brief van hun rechtsbijstandsverzekering tegemoet zie komen, of dat ik het bedrag voorstel, waarmee de kous ook af is als ze ermee akkoord gaan.
Jemig wat een stelletje losers zijn het. Als ze bij de rechtsbijstand te horen krijgen dat ze geen gelijk hebben, zal het mij niets verbazen als hij zijn moeder erbij gaat halen. Door dit soort figuren hebben ze bij de rechtsbijstand niet meer de tijd om mensen goed bij te staan om te procederen wanneer het werkelijk van belang is. Je hebt in dit topic voldoende info. Adviseer die jongen om volgende keer op een andere manier indruk te maken op zijn vriendin, met iets waar hij wel verstand van heeft.

Je hoeft helemaal niet te betalen. Als je dat wel doet dan is dat een gul gebaar van jouw kant, maar bij deze figuren zal dat worden opgevat als schuld bekennen. Als mensen zo blijven drammen, zou ik vooral NIETS betalen.
 
Lekker die zogenaamde brief van de rechtsbijstandsverzekering afwachten

Ik zeg je dat het bluf is en ze dat niet eens hebben

Zou geen cent betalen en het contact beeïndigen, dit ook duidelijk aangeven.

Je kan er normaal uit komen met elkaar op een nette manier, maar provoceren en dreigen met van alles en nog wat, gooit de deur definitief dicht denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan