Motor verkocht, maar nu...

Dat je überhaupt nog met ze in gesprek bent. Wens ze vriendelijk gedag en laat ze het mooi uitzoeken.
 
Contact afkappen, correspondentie bewaren....Als je in noord-NL woont mag je m'n eerdere vraag per PM beantwoorden.. komen we wel uit.. ;)
 
"Motor verkocht, maar nu....?"

Is je dat na 6 pagina's hier op het Forum nu nog niet duidelijk? :?
 
Olie voor Suzuki GN GN 250 (1987-1999). Welke olie is het beste? Professioneel smeeradvies - Kroon-Oil

Volgens Kroon hoort er 1.4 liter olie in deze motor en de koper zegt dat hij er 1.3 liter heeft moeten bijdoen. Dat houdt in dat er nog 100cc olie in de motor zat en dat bestaat niet. Met 100cc olie zal ook bij heel rustig rijden die olie snoeiheet worden en zijn smerende eigenchappen verliezen.

Het gevolg is een motor die in elkaar draait en onherstelbare schade oploopt en je zegt dat hij voor de verkoop netjes liep.

Dus die 1.3 liter lijkt me onzin. Of hij heeft er veel teveel olie in gedaan en daar kan een motor ook heel slecht tegen.
 
Laatst bewerkt:
Olie voor Suzuki GN GN 250 (1987-1999). Welke olie is het beste? Professioneel smeeradvies - Kroon-Oil

Volgens Kroon hoort er 1.4 liter olie in deze motor en de koper zegt dat hij er 1.3 liter heeft moeten bijdoen. Dat houdt in dat er nog 100cc olie in de motor zat en dat bestaat niet. Met 100cc olie zal ook bij heel rustig rijden die olie snoeiheet worden en zijn smerende eigenchappen verliezen.

Het gevolg is een motor die in elkaar draait en onherstelbare schade oploopt en je zegt dat hij voor de verkoop netjes liep.

Dus die 1.3 liter lijkt me onzin. Of hij heeft er veel teveel olie in gedaan en daar kan een motor ook heel slecht tegen.


Ik denk niet dat 100cc olie genoeg is om oliedruk te krijgen.

Nogmaals, het is de berijders verantwoording om het oliepeil te controleren voor hij gaat rijden!!!
Bijna niemand doet het, maar het zou wel moeten.
 
pffw.. wie had dit gedacht, dit gaat een MF Klassieker worden.

Weet je zeker dat die kopers niet uit Nigeria komen ?
Weet je zeker dat die kopers niet door Bolski aangemoedigd worden om te blijven zeuren ?

*denkt terug aan "Zonnestraaltje en de achtergelaten Harley*
Zoekzoek, Edit...(het was een goldwing)
Hoe verplaats ik een Goldwing die op slot staat?

Weten we zeker of OT niet een sock-puppet (alias) is van een of andere moderator ?
*ziet MBM en MGG lachend achter laptops zitten*

En toch vind ik dit geen HP-motoren of Gele Hesjes-topic...

Gaaap.
Truste.

*gaat nog even langs het "grappige meuk topic" om te grinniken.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk maak ik me hier niet per se druk om, zij het dat ze wel met z'n tweeën zijn, en het 2 tegen 1 blijft als het om woord-tegen-woord gaat.
Daar moet je je ook niet druk om maken. Het is niet alsof het hier twee onafhankelijke getuigen betreft. Het zijn vriendje en vriendinnetje, dus meer één persoon dan twee.

[offtopic]Wel 'grappig' hoe zo'n topic zich ontvouwt voor mij als lezer. Ik was eerst niet helemaal zeker of TS wel zonder blaam was, maar dat is door alle onderbouwde reacties wel veranderd[/offtopic].
 
Hi allemaal,

M'n eerste post hier, en helaas niet een hele vrolijke :(. Het verhaal gaat alsvolgt:

Begin oktober uit de buurt een Suzuki GN250 gekocht uit 91, van een vriendelijke en betrouwbaar ogende vent. Ik had grootste plannen het motortje om te toveren tot caféracer, en heb er in de tussentijd zo'n 500km op gereden. Vorige eigenaar had er een nieuwe accu in gezet en volgens hem een kleine beurt gegeven (olie ververst etc.). Helaas, door de altijd uit de pan reizende studiekosten, toch besloten na een ruime maand de motor weer door te verkopen. In de periode dat ik hem had startte hij altijd meteen, en heb ik er alleen maar plezier van gehad!

Nu, nota bene 2 dagen na de motor verkocht te hebben, krijg ik een telefoontje van de nieuwe eigenaar dat hij op een grote rit plots afslaat, en dat de toerenteller er plots mee stopt. Heel erg gek, want ik heb er nooit problemen mee gehad! 24 uur later nog een telefoontje; olie gecheckt en er bleek helemaal niks meer in te zitten! Al die tijd dus vrijwel zonder olie gereden....
Nu willen ze dus dat ik de motor terugneem, wat ik ergens erg goed kan begrijpen zo 2 dagen na aankoop. Maar ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar.. Wat moet ik doen? Dit is niet de manier waarop ik een motor wil verkopen, maar zo de motor weer terugnemen zorgt voor mij ook alleen maar voor problemen.

Help -O-

waar ik aan denk is, je wilt een motor gaan ombouwen maar je weet niet eens dat je olie moet pijlen _O- laat staan de rest.

maar zonder dollen ik kijk daar als eerste naar als ik een motor koop dus laat het hem uitzoeken je was goede trouw en net zo onnozel als de koper dus :W
 
Laatst bewerkt:
waar ik aan denk is, je wilt een motor gaan ombouwen maar je weet niet eens dat je olie moet pijlen _O- laat staan de rest.

maar zonder dollen ik kijk daar als eerste naar als ik een motor koop dus laat het hem uitzoeken je was goede trouw en net zo onnozel als de koper dus :W

Op een oude fiets moet je het toch leren? Dit was de perfecte fiets hiervoor geweest maar omstandigheden hebben dit belet.
 
Verbaast en stiekem iets vermaakt volg/lees ik dit topic....

Als ik het goed inschat ben je een iets te goedgelovige vriendelijke jongeman en daar wordt door met name het "technische" vriendje handig op ingespeeld.
Vriendje beweert van alles en het enige "bewijs" dat hij heeft voor al die beweringen is alleen maar bewijs van z'n eigen onkunde.
Door nu het alfa mannetje uit te hangen wil hij z'n gestuntel verbloemen voor het onfortuinlijke meisje en jou intimideren.

Zoals al meerdere keren gezegd, NIKS betalen, alle contact afkappen en je niet schuldig voelen.
 
hallo de koper hier,

heb ondertussen de 300euro geaccepteerd en inderdaad ik had perongeluk de verkeerde bout eruit gedraaid bedankt voor de info. wel fijn motortje verder voor 400euro, die toerenteller laat ik nog wel een keer nakijken.
 
Laatst bewerkt:
hallo de koper hier,

heb ondertussen de 300euro geaccepteerd en inderdaad ik had perongeluk de verkeerde bout eruit gedraaid bedankt voor de info. wel fijn motortje verder voor 400euro, die toerenteller laat ik nog wel een keer nakijken.

Waar heb je die driehonderd euro voor terug gekregen dan?
 
hallo de koper hier,

heb ondertussen de 300euro geaccepteerd en inderdaad ik had perongeluk de verkeerde bout eruit gedraaid bedankt voor de info. wel fijn motortje verder voor 400euro, die toerenteller laat ik nog wel een keer nakijken.


Niet de koper, en geen €300,- terug gegeven.

Wel goed nieuws (voor mij, 'goed' is altijd betrekkelijk). De vriend van de beste mevrouw eigenaar stuurde me een berichtje dat hij een poreuze pakking vond ergens bij de uitlaat, wat de lekkende olie verklaart. Daarmee heeft 'ie ook de bevestiging gevonden dat het inderdaad niet mijn schuld is geweest. Nog steeds een lullige situatie nu, aangezien ik precies daarmee had gezeten als ik een paar dagen langer op de motor rond had gereden. Desalniettemin is de situatie nu op een enigszins vriendelijke manier afgedaan. Ik heb nog wel voorgesteld dat 'ie me even op de hoogte houdt wat betreft verdere schade, maar dat is puur omdat ik het rot voor ze vind en het toch wel fijn vind om het beloop een beetje mee te krijgen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken! Ik verwacht dat hiermee de casus is gesloten :) (mocht dat niet zo zijn dan laat ik dat uiteraard weten!)
 
Laatst bewerkt:
waar ik aan denk is, je wilt een motor gaan ombouwen maar je weet niet eens dat je olie moet pijlen _O- laat staan de rest.

maar zonder dollen ik kijk daar als eerste naar als ik een motor koop dus laat het hem uitzoeken je was goede trouw en net zo onnozel als de koper dus :W


En om hier nog ff op te reageren. Je hebt inderdaad gelijk, het is ontzettend dom. Ik had ook wel in m'n hoofd dat ik dat toch misschien maar een keer moest doen (tijdens de aankoop was ik in m'n eentje, en dan is nota bene het meest voor de hand liggende hetgeen dat er bij in schiet). Het is niet zo dat ik niet zou weten hoe ik olie moet peilen, maar het is er simpelweg niet van gekomen. Slecht excuus, maar je weet hoe het soms kan gaan. Bij het bestellen van de clip-ons, voor het café-racer-project had ik me voorgenomen om dan ook meteen een technische inspectie uit te voeren. Immers, wat kan er nou misgaan in een maand (/500km).

Ja, toch wel wat blijkt dan.. :')

Leermomentje
 
De vriend van de beste mevrouw eigenaar stuurde me een berichtje dat hij een poreuze pakking vond ergens bij de uitlaat, wat de lekkende olie verklaart.

Nou ben ik absoluut geen technicus maar dit klinkt mij toch wat vreemd in de oren.
Heb zelf ook wel een een poreuze / kapotte pakking bij een uitlaat gehad maar daarbij had ik geen olielek.

Wel mooi voor je dat het verhaal nu afgesloten lijkt.
 
Niet de koper, en geen €300,- terug gegeven.

Wel goed nieuws (voor mij, 'goed' is altijd betrekkelijk). De vriend van de beste mevrouw eigenaar stuurde me een berichtje dat hij een poreuze pakking vond ergens bij de uitlaat, wat de lekkende olie verklaart. Daarmee heeft 'ie ook de bevestiging gevonden dat het inderdaad niet mijn schuld is geweest. Nog steeds een lullige situatie nu, aangezien ik precies daarmee had gezeten als ik een paar dagen langer op de motor rond had gereden. Desalniettemin is de situatie nu op een enigszins vriendelijke manier afgedaan. Ik heb nog wel voorgesteld dat 'ie me even op de hoogte houdt wat betreft verdere schade, maar dat is puur omdat ik het rot voor ze vind en het toch wel fijn vind om het beloop een beetje mee te krijgen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken! Ik verwacht dat hiermee de casus is gesloten :) (mocht dat niet zo zijn dan laat ik dat uiteraard weten!)

gelukkig hou die 300 lekker in je zak :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan