Motor verkocht via veiling? (ervaringen gezocht)

Joostst

Sceptisch optimist - Motorpedist
31 mrt 2013
1.281
687
Nrd-Holland
Iemand ooit wel eens een (bijzondere) motor verkocht via een veilingsite?
Zo ja, welke veilingsite?
Was dat nog lastig/kostte het veel tijd?
Wat moest je nog aan de veiling betalen of betaalt de koper alles?
Moet de motor mee naar het veilinghuis?
Wie bepaald de minimum prijs?
Ervaringen en tips?

Ben met googlen wel op een aantal sites aangekomen maar eigenlijk alle tips etc. zijn gericht op de koper. Dus dat is niet de informatie waar ik naar zoek, waar ik wel naar zoek zijn ervaringen met de verkoop van een motor.
autoline.nl
troostwijkauctions.com
catawiki.com
bva-auctions.com

Als je bijvoorbeeld bij Troostwijk naar de biedingen kijkt denk je dat je veel motor voor weinig kunt scoren dus daar te koop zetten lijkt niet aantrekkelijk...?
 
Geen ervaring met motoren, wel met andere spulletjes. Hou in ieder geval rekening met de kosten van tussen de 12 en 15% van de veilingopbrengst voor het veilinghuis (bij Catawiki voor koper én verkoper). Bij Catawiki hoeft de motor niet naar een locatie, foto's voldoen.
 
Veel voor weinig is tricky want vaak komen er kosten overheen voor het veilinghuis zelf.

Catawiki en BVA, dat zijn volgens mij instanties die restanten partijen en inboedel uit faillissementen en dergelijke verkopen. Niet zo zeer los spul van particulieren volgens mij.

Geen ervaring met motoren, wel met andere spulletjes. Hou in ieder geval rekening met de kosten van tussen de 12 en 15% van de veilingopbrengst voor het veilinghuis (bij Catawiki voor koper én verkoper). Bij Catawiki hoeft de motor niet naar een locatie, foto's voldoen.
Opslag aan beide kanten dus :o Mooi verdienmodel :]
 
Veel voor weinig is tricky want vaak komen er kosten overheen voor het veilinghuis zelf.

Catawiki en BVA, dat zijn volgens mij instanties die restanten partijen en inboedel uit faillissementen en dergelijke verkopen. Niet zo zeer los spul van particulieren volgens mij.


Opslag aan beide kanten dus :o Mooi verdienmodel :]

Jawel hoor. :Y
Toevallig heb ik nu een motor op catawiki staan.
En een maatje heeft er pas nog een auto verkocht.
 
Catawiki en BVA, dat zijn volgens mij instanties die restanten partijen en inboedel uit faillissementen en dergelijke verkopen. Niet zo zeer los spul van particulieren volgens mij.
Voor Catawiki gaat dat niet op, BVA biedt inderdaad veel rest- en faillissement spul aan maar die bieden ze zeker niet zelf aan gebeurd door tussenpartijen die gebruik maken van hun site.

Geen ervaring met motoren, wel met andere spulletjes. Hou in ieder geval rekening met de kosten van tussen de 12 en 15% van de veilingopbrengst voor het veilinghuis (bij Catawiki voor koper én verkoper). Bij Catawiki hoeft de motor niet naar een locatie, foto's voldoen.
Waren de uiteindelijke biedingen nog wat of levert (het gezeik) via Marktplaats je evenveel op?

Jawel hoor. :Y
Toevallig heb ik nu een motor op catawiki staan.
En een maatje heeft er pas nog een auto verkocht.
Kun je daar wel zelf een ondergrens (minimum opbrengst) aangeven?
 
Voor Catawiki gaat dat niet op, BVA biedt inderdaad veel rest- en faillissement spul aan maar die bieden ze zeker niet zelf aan gebeurd door tussenpartijen die gebruik maken van hun site.


Waren de uiteindelijke biedingen nog wat of levert (het gezeik) via Marktplaats je evenveel op?


Kun je daar wel zelf een ondergrens (minimum opbrengst) aangeven?
Ja, klopt. Je geeft aan voor welk bedrag hij weg mag. Die kan je tijdens de veiling zelfs nog aanpassen.
 
Jawel hoor. :Y
Toevallig heb ik nu een motor op catawiki staan.
En een maatje heeft er pas nog een auto verkocht.
Maat van mij heeft nog niet zolang geleden een motor via catawiki verkocht,motor is verkocht aan een Fransman
die heeft hem bij hem thuis opgehaald ,netjes op de afgesproken dag.
 
ook op online veiling meester worden wel motoren aangeboden wat er nu op staat staat op italiaans kenteken,dus moet eerst door de rdw gekeurd worden en dan is het nog de vraag wat koop je? .............
 
Terug
Bovenaan Onderaan