Motor verkopen, of toch maar niet? (verdacht)

@rvh: Tja, daar heb je ook een paar punten inderdaad, voor alles valt wat te zeggen. Echter:Juist in tijden van crisis worden mensen uitgelokt om ongebruikelijke transacties (lees: met een hoger risico!) toch te doen. En ongebruikelijke situaties leiden tot ongebruikelijke problemen.

Terug naar ruim 80% van alle particuliere aankopen: Een winkel heeft iets te koop, een potentiele koper gaat ernaartoe.

Als je wat dan ook te koop hebt staan, en iemand is serieus geintereseerd, dan is het toch vanzelfsprekend dat-ie naar de verkoper toe gaat?

En ja, ik heb moeite te begrijpen dat iemand geen beltegoed zou hebben, maar wel de vraagprijs zonder te onderhandelen op kan hoesten.

Ook ik vind het vanzelfsprekend dat je naar de koper toegaat als je iets wilt kopen dat niet verzonden kan worden. In dat opzicht vind ik het dus enigzins vreemd.

Anderzijds: misschien woont topicstarter wel in een gehucht zonder makkelijk openbaar vervoer of heeft de koper geen motorrijbewijs of vervoersmogelijkheden om de motor mee te nemen.

Ik zie niet direct grote alarmbellen eigenlijk. En met een Poolse koper (sorry, vooroordeel) zou ik liever de motor langsbrengen dan dat ie langskomt en weet waar de motor gratis te halen is als je snapt wat ik bedoel ;)

Maar dat vooruitbetalen, dat vind ik wel ietwat vreemd. Maar goed, das kwestie van even de rekeninggegevens controleren met het ID van de verkoper. NIet dat je betaalt krijgt van Pietje Puk terwijl de 'koper' Ali Baba heet en 40 rovende kinderen heeft.

Ik vind dit een mooi voorbeeld van gezond wantrouwen. Dus een persoon extra meenemen kan geen kwaad lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ehm, iets gehoord van de persoon die de topic heeft gepost?
Ik zie namelijk geen reacties meer lol.
Is het doorgegaan of is hij gestopt??
 
.....misgegaan, TS wordt op dit moment met motor en al gegijzeld in een pools woonwagenkamp net over de duitse grens..... :o so much for vooroordelen....
 
Laatst bewerkt:
Maar.... Als het geld op jouw rekening staat (voordat je de motor gaat brengen) dan is het toch van jou?

Zo was eens in het nieuws dat iemand geld over wilde maken naar zijn zoon zodat deze een auto kon kopen. Hij had echter het verkeerde rekeningnummer opgegeven en kon fluiten naar zijn geld, omdat diegene die het geld ontvangen had het opgemaakt had en niet terug kon/wou betalen. voor terugvordering moest en civiele zaak aangespannen worden, zonder kan op daadwerkelijk het geld terug te ontvangen (+ extra kosten voor advocaat, rechtbank, deurwaarder etc.)

Moraal: geld op jouw rekening is van jou

Ehh, nee.

Als iemand foutief geld op je rekening stort, wil dat nog niet zeggen dat jij dat geld mag houden.
 
Laatst bewerkt:
ook hier benieuwd

overigens, ik ga wel vaker bij mensen langs met spul wat ik te koop heb, of eigenlijk dan te koop had he ;)
zeg maar ipv de koerier doe ik het als het niet te ver van de dagelijkse route ligt
dus voor het gemak rijd ik 30km om op de terug weg van het werk, kost me ongeveer 2,5 tot 3 euro. ik vraag hier 4 euro voor en geef de keuze, of ik kom of het gaat met de post voor 6,75...
op die manier haal ik net iets meer uit het ding dat ik verkoop qua winst en bespaart de koper een paar euro :)
 
Tjonge jonge, je moet wel een erg grote IDIOOT zijn om aan dit soort praktijken mee te werken!!!

Je voelt toch aan je water dat er helemaal niets van klopt?

Als je zo graag een motor wil hebben dan ga je kijken afdingen en kopen.

Lees ik hier dat hij misschien niet genoeg beltegoed heeft om zelf te bellen......,maar wel genoeg geld om de motor te kopen?

En dan later hier een zielig verhaal opdoen?
 
Ik kan een motor, welke een weekje op Marktplaats staat, verkopen.
Normaal gaat iemand bieden, je neemt contact op, maakt een afspraak en de bieder komt (vaak vergezeld van "iemand die er verstand van heeft"), aan de deur.

Deze keer ging het heel anders.
Een Poolse man mailt mij dat hij de motor heel graag wil kopen en geeft een 06 nummer door.
Ik neem contact op
en de man wil hem na een paar vragen inderdaad kopen, alleen....
Of ik hem naar HEM toe wil brengen, hij maakt alvast geld naar me over.
De overschrijving wordt bij hem in de buurt geregeld, en hij brengt me met zijn auto weer thuis.

De transactie moet nog gebeuren, alleen zit ik met een gevoel van:"dit klopt niet, ergens zal ik vast genaaid worden".

Heeft iemand eerder dit soort vreemde verkoop acties meegemaakt? en zou iemand op de een of ander manier gestort geld terug kunnen halen?



hoe je het ook wend of keert, van tig verschillende kanten bekijkt :$ '(


het blijft een raar verhaal,




en als dat niet zo was zou TS dit topic zelf ook niet gestart zijn met (verdacht) in de topictitel,


niet? O-)
 
Laatst bewerkt:
ook hier benieuwd

overigens, ik ga wel vaker bij mensen langs met spul wat ik te koop heb, of eigenlijk dan te koop had he ;)
zeg maar ipv de koerier doe ik het als het niet te ver van de dagelijkse route ligt
dus voor het gemak rijd ik 30km om op de terug weg van het werk, kost me ongeveer 2,5 tot 3 euro. ik vraag hier 4 euro voor en geef de keuze, of ik kom of het gaat met de post voor 6,75...
op die manier haal ik net iets meer uit het ding dat ik verkoop qua winst en bespaart de koper een paar euro :)


Volgende keer gewoon de volle 6.75 laten betalen en langsrijden. Of jij het nu bezorgd of TNTpost maakt ook niet uit. Het pakketje wordt geleverd, dus..
 
Ik krijg wekelijks een verzoek om iets te komen brengen, dat ik op mp aanbied.
Zonder extra kosten uiteraard. Vaak vergezeld met bijstand/wao/ziekte verhaal.

Afstanden zijn divers, van 5 tot 200 km.

Ik weet soms ook niet wat ik ervan moet denken.
 
Ik heb aangegeven nog te vertellen hoe deze ongebruikelijke transactie is gegaan.
Zoals afgesproken heeft de koper een bedrag aanbetaald via de bank en ik ben met de motor naar hem toegegaan.
Hij heeft het resterende bedrag betaald, nog voor dat de motor was overgeschreven.
Samen zijn we de motor gaan overschrijven en alles was geregeld.

Blijft de vraag: waarom deze ongebruikelijke koop/verkoop methode?
Deze man is een drukwerkende zelfstandige die regelmatig materialen in Polen besteld voor zijn werk (hij heeft daar zijn pappenheimers en bij een volle bus is het goedkoper dan hier kopen).
Hij laat een vriend met een daar gehuurde bus vol materialen naar Nederland rijden.
Omdat hij het zinloos vind een bus leeg naar Polen te laten rijden houdt hij er een handeltje in Polen op na.
Men kent hem daar als motor leverancier.
Hij koopt de week voordat de spullen komen, via Marktplaats een motor, niet door te bieden maar door te mailen en/of te bellen.
Een prijs wordt afgesproken en dan vraagt hij of het mogelijk is de motor voor 50 euro te komen brengen.
Hij heeft door zijn drukke werk geen tijd gehad langs te komen.

Ik heb nog een projectje staan, als deze motor rijdt, denk ik dat hem als eerste bel om te vragen of hij interesse heeft. :]
 
Volgende keer gewoon de volle 6.75 laten betalen en langsrijden. Of jij het nu bezorgd of TNTpost maakt ook niet uit. Het pakketje wordt geleverd, dus..

dus zeggen, betaal maar voor tnt en dan zelf verschijnen....
ik zou het zelf minder prettig vinden als iemand dit bij mij doet eigenlijk

en ja, er is een verschil, mijn persoonlijke bezorgdienst betekend ook dat er contant betaald kan worden en dat het in de avond uren dan wel weekenden word, vaak buiten bezorgtijden ;)
 
Ik heb aangegeven nog te vertellen hoe deze ongebruikelijke transactie is gegaan.
Zoals afgesproken heeft de koper een bedrag aanbetaald via de bank en ik ben met de motor naar hem toegegaan.
Hij heeft het resterende bedrag betaald, nog voor dat de motor was overgeschreven.
Samen zijn we de motor gaan overschrijven en alles was geregeld.

Blijft de vraag: waarom deze ongebruikelijke koop/verkoop methode?
Deze man is een drukwerkende zelfstandige die regelmatig materialen in Polen besteld voor zijn werk (hij heeft daar zijn pappenheimers en bij een volle bus is het goedkoper dan hier kopen).
Hij laat een vriend met een daar gehuurde bus vol materialen naar Nederland rijden.
Omdat hij het zinloos vind een bus leeg naar Polen te laten rijden houdt hij er een handeltje in Polen op na.
Men kent hem daar als motor leverancier.
Hij koopt de week voordat de spullen komen, via Marktplaats een motor, niet door te bieden maar door te mailen en/of te bellen.
Een prijs wordt afgesproken en dan vraagt hij of het mogelijk is de motor voor 50 euro te komen brengen.
Hij heeft door zijn drukke werk geen tijd gehad langs te komen.

Ik heb nog een projectje staan, als deze motor rijdt, denk ik dat hem als eerste bel om te vragen of hij interesse heeft. :]


wel netjes gegaan, dat moet ik wel zeggen.


ik heb weer een beetje meer vertrouwen gekregen in de mens :P :P
 
dus zeggen, betaal maar voor tnt en dan zelf verschijnen....
ik zou het zelf minder prettig vinden als iemand dit bij mij doet eigenlijk

en ja, er is een verschil, mijn persoonlijke bezorgdienst betekend ook dat er contant betaald kan worden en dat het in de avond uren dan wel weekenden word, vaak buiten bezorgtijden ;)

Nee, dan noem je het niet verzendkosten TNT, maar thuisbezorgkosten ;)

Mij zou het niet uitmaken. Die 6.75 euro ben ik toch kwijt en als jij de moeite neemt het voor 6.75 langs te brengen. Prima toch?
 
.
Omdat hij het zinloos vind een bus leeg naar Polen te laten rijden houdt hij er een handeltje in Polen op na.
Men kent hem daar als motor leverancier.


Zo zijn er meer landgenoten. Alleen vragen die niet of ze je motor kunnen kopen, maar komen ze ongenodigd langs om je motor gratis op te halen.

Maar, wel netjes afgerond. Lang niet alle Polen zijn rot ;)
 
.....Tot slot nog een verhaaltje wat ik zelf ooit meemaakte:

Mijn vriendin zoekt een motor, vind een motor, en krijgt contact met een verkoper.

Wij gaan erheen, maar krijgen geen adres maar een locatie omdat de woning moeilijk vindbaar schijnt te zijn.

Uiteindelijk is de afspraak in een parkeergarage, met de verkoper die meteen erbij verteld dat de motor niet op zijn naam staat omdat hij hem voor een kennis verkoopt.
Aangezien deze kennis de motor geschorst heeft, mogen we alleen proefrijden IN de parkeergarage.... tot 45 per uur in z'n 5.....

Afrekenen direct cash, en hij wil de motor overgeschreven hebben voor we vertrekken.

Bij mij gaan alle alarmbellen alweer af, maar mijn vriendin vertrouwd het dus het gaat door....


Ze rijdt er nog steeds op! Na een paar kleine reparaties gewoon een goede aankoop.
Zo weet je maar nooit hoe een koe een haas vangt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan