Motor verkopen, of toch maar niet? (verdacht)

Beste,

Ik heb mijn motorscooter te koop staan, van de week belde er iemand. Een iets wat buitenlands accent en vrij jong iemand denk zo tussen de 20 en 25 jaar oud. Deze persoon zegt interesse te hebben en wilt graag een afspraak maken. Belde met een zichtbaar 06 nummer. Omdat hij verder totaal niks over de scooter vroeg,vind ik het een beetje verdacht. Hij wilde vrijdag komen kijken, op die dag belde hij weer terug, zelfde 06 nummer alleen met 1 ander eind nummer. Dit vond ik ook erg vreemd. Hij geeft aan dat hij vandaag wilde komen kijken, omdat ik het niet vertrouw zei ik nou hij is al gereserveerd voor een ander, ondanks dit wilde hij toch komen.

Waarop ik zei ik bel wel wanneer het niet door gaat. Al met al een vreemde gang van zaken. Wat moet ik hier verder mee, vermoed als ik hem uitnodig hij mogelijk hele andere bedoelingen heeft o.a de motor mee neemt zonder te betalen...
 
Geen goed gevoel? Gewoon niet doen. Of spreek op een openbare plek af en neem iemand mee, maar ik zou niet zo 1 2 3 m'n adres geven. Vooral niet met een motorscooter. :P
 
Afspreken op een andere locatie dan waar je motor staat. Tweede persoon erbij met motor en als ie een proefrit wilt maken meerijden? Kies bij voorkeur dan voor een veilige locatie met camera's ook als je het niet vertrouwd.

Zelfde 06-nummer, maar met een ander eindnummer? Das dus neit hetzelfde 06-nummer. Wellicht even googlen erop? Of misschien zakelijk nummer. Sommige providers kun je volgens mij je nummer kiezen en opvolgende nummers kiezen bij meerdere abonnementen?

Maar, ingeval van een Noord-Afrikaans accent, zou ik voor de zekerheid passen, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Afspreken op een andere locatie dan waar je motor staat. Tweede persoon erbij met motor en als ie een proefrit wilt maken meerijden? Kies bij voorkeur dan voor een veilige locatie met camera's ook als je het niet vertrouwd.

Zelfde 06-nummer, maar met een ander eindnummer? Das dus neit hetzelfde 06-nummer. Wellicht even googlen erop? Of misschien zakelijk nummer. Sommige providers kun je volgens mij je nummer kiezen en opvolgende nummers kiezen bij meerdere abonnementen?

Maar, ingeval van een Noord-Afrikaans accent, zou ik voor de zekerheid passen, denk ik.


_O- _O- Laat maar zitten.
 
Laatst bewerkt:
En wat is het probleem? Dat stukje 'als je het niet vertrouwd'?

Mja, soms moet je als je wat wilt verkopen dingen opzij zetten en er maar het beste van maken. Maar dan wel op de veiligst mogelijke manier. Diezelfde persoon die je niet vertrouwd, kan namelijk best een berg geld hebben van ander spul dat ie gejat en verkocht heeft of net wat wit poeder verkocht hebben.

Denk nog steeds dat diefjes van motorscooters dat doen op goed geluk en dat liever doen zonder fysieke afspraak.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan een motor, welke een weekje op Marktplaats staat, verkopen.
Normaal gaat iemand bieden, je neemt contact op, maakt een afspraak en de bieder komt (vaak vergezeld van "iemand die er verstand van heeft"), aan de deur.

Deze keer ging het heel anders.
Een Poolse man mailt mij dat hij de motor heel graag wil kopen en geeft een 06 nummer door.
Ik neem contact op en de man wil hem na een paar vragen inderdaad kopen, alleen....
Of ik hem naar HEM toe wil brengen, hij maakt alvast geld naar me over.
De overschrijving wordt bij hem in de buurt geregeld, en hij brengt me met zijn auto weer thuis.

De transactie moet nog gebeuren, alleen zit ik met een gevoel van:"dit klopt niet, ergens zal ik vast genaaid worden".

Heeft iemand eerder dit soort vreemde verkoop acties meegemaakt? en zou iemand op de een of ander manier gestort geld terug kunnen halen?

Duister gegeven.
Waarschijnlijk is dit niet in de haak.
Je rit kan langs een stopplaats gaan tijdens de rit waar nog 3 man instappen die je afpersen. Afgeven van pinpas met code, mobieltje, motor etc, etc.
 
Duister gegeven.
Waarschijnlijk is dit niet in de haak.
Je rit kan langs een stopplaats gaan tijdens de rit waar nog 3 man instappen die je afpersen. Afgeven van pinpas met code, mobieltje, motor etc, etc.
Of je leest even verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan