motor verkopen omdat je geld nodig hebt?, hoe ver ga jij??

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
Eens kijken of ik de enige ben, wie heeft wel eens zijn motor moeten verkopen omdat het moest, of omdat er prioriteiten gesteld moesten worden, vul zelf maar in welke, en hoe ver zal jij gaan om hem te behouden?

wie heeft dat gedaan(verkoop) en er heel snel weer een terug gekocht?, ik stel deze vraag omdat ik bijna rond ben met de overname van een bedrijf, en elke cent hard nodig zal hebben, dus ik zou het gelijk doen.., maar ben wel benieuwd naar de andere MF-ers..
 
Het is een voertuig dus als ik geld nodig zou hebben voor iets dat meer prio heeft dan is het jammer voor de motor.
 
Het is een voertuig dus als ik geld nodig zou hebben voor iets dat meer prio heeft dan is het jammer voor de motor.


Voor velen is het toch emotie dat motorrijden. , zelf vind ik het best moeilijk, maar met een doel voor ogen lijkt het toch makkelijker..
 
Ik weet niet hoor. Als ik het geld hard nodig heb dan denk ik dat ik wel (met pijn) mijn motor zal verkopen.

Maar als ik van je lees dat door een overname van een bedrijf je twijfelt of je je motor moet verkopen om aan geld te komen, dan moet je misschien wel vraagtekens zetten bij de financiering van de overname...
 
Toen het bedrijf waar ik werkte failliet ging heb ik mijn motor asap verkocht om wat financiele zekerheid te krijgen. Dat ik binnen een maand weer ander werk had en de motor uiteindelijk niet had hoeven verkopen had ik ook niet kunnen bedenken :P Uiteraard heb ik toen weer asap een andere motor gekocht. :Y
 
Ik weet niet hoor. Als ik het geld hard nodig heb dan denk ik dat ik wel (met pijn) mijn motor zal verkopen.

Maar als ik van je lees dat door een overname van een bedrijf je twijfelt of je je motor moet verkopen om aan geld te komen, dan moet je misschien wel vraagtekens zetten bij de financiering van de overname...


staat er misschien wel, maar geloof mij maar dat ik zonder te knipperen mijn fiets van de hand doe, maar emotie en verstand gaan niet samen hé..


Let wel! IK ga overnemen... :Y dus moet investeren en dan is elke cent er eentje..
 
vaak heeft iemand voor die een motor al jaren heeft, de motor ook emotionele waarde.
mijn bike is voor een ander geen stuiver waard, maar ik doe hem voor een miljoen nog
niet weg.
en wat kost een motor je nu eigenlijk per maand??
als dat ding van mij stilstaat kost ie me een euri of 3 per maand (verzekering)
als ik rij kost ie me iets meer..
dus de keus is voor mij niet van toepassing..
 
Ik heb gewoon mijn auto verkocht... die motor bespaart enorm veel autokosten, treinkaartjes en dergelijken. Dus ik zou eerder aanraden aan mensen zonder geld om een motor te kopen ter besparing.

En als het echt krap is, dan gaat eerder een bankstel eruit of zo.
 
..............dus ik zou het gelijk doen.........klinkt niet als twijfel.
Wel jammer, maar de komende tijd zal je denk ik niet alleen
al je geld maar ook bijna al je tijd nodig hebben voor je bedrijf
dus heb je voorlopig niets aan een motor.
Succes met je beginnende onderneming iig !!
 
vaak heeft iemand voor die een motor al jaren heeft, de motor ook emotionele waarde.
mijn bike is voor een ander geen stuiver waard, maar ik doe hem voor een miljoen nog
niet weg.
en wat kost een motor je nu eigenlijk per maand??
als dat ding van mij stilstaat kost ie me een euri of 3 per maand (verzekering)
als ik rij kost ie me iets meer..
dus de keus is voor mij niet van toepassing..


mee eens, maar stilstaan in de schuur is wel stilstaand kapitaal die je beter in andere dingen kan steken waar je uiteindelijk je geld mee zal verdienen.. toch? :P
 
Heb 1x mijn toen zganw honda cb 750 verkocht omdat we net een dochter van 3mnd hadden en ik ontslag kreeg! :( Had de motor verkocht en kort daarna trokken de eikels het ontslag weer in :X Heb toen 2 wkn zonder motor gezeten.Mijn motor zou ik niet gauw meer wegdoen of het zou om gezongheidsredenen moeten zijn.Als je hem wegdoet verdwijnt het geld meestal bij de knollen in de pot.En als de start van je bedrijf valt of staat met de verkoop van je motor dan zou ik me nog eens achter mijn helm krabben.Succes met je beslissing! :+
 
En als de start van je bedrijf valt of staat met de verkoop van je motor dan zou ik me nog eens achter mijn helm krabben.Succes met je beslissing! :+


Dat is niet de vraag, indien poen nodig.......---> z1000 gelijk pleite..., is meer of andere mensen voor de beslissing hebben gestaan om de fiets te verkopen omdat er iets anders op de deur stond te kloppen.....zoals een eerder voorbeeld; zwangerschap...
 
beter investeer je nu in het bedrijf
en kan je later ( 2 jaar 1 jaar ) altijd nog een nieuwe bike kopen ;)
als het goed gaat mischien nog mooier zelfs ook :)

Priotirteiten moet je stellen en een bedrijf is voor je toekomst..
motor rijden niet
 
Zou eerder auto verkopen dan een motor. Auto is veel duurder met alles dan een motor...En je zal toch vervoer moeten hebben naar je werk...Je kan immers niet overal te voet/met de fiets heen...Misschien dat carpoolen een optie is?
 
mja als je eigen bedrijf beginnen gaat is het wel handig dat je dingen kan vervoeren

Documenten
magazijn aanvullingen
etc etc

Auto is droog en kan spullen mee nemen.
 
Hee Jees, Ik heb mijn auto ook verkocht toen ik voor mijzelf ging werken en een bus gekocht , maar dat was meer voor de maandelijkse kosten die ik er aan had dan dat ik het geld van die auto nodig had.

Het is wel weer lekker geld wat je er voor krijgt ..Maar het is ook je hobby!

Dus denk er wel even goed over na!


Ik heb na een jaar toch weer een BMW voor erbij gekocht,en na 2 jaar ook weer verkocht om een motor te kopen ..Dus het is net hoe het loopt!

Succes met je plannen en we horen het wel ..

groetjes :W
 
Motor is pure luxe dus zou hem als je het echt nodig hebt weg doen. Hoewel jij ook wel een iets goedkopere auto kan kopen he :P .
Als wij een kleine zouden krijgen zou ik hem waarschijnlijk ook weg doen.
 
Laatst bewerkt:
Hee Jees, Ik heb mijn auto ook verkocht toen ik voor mijzelf ging werken en een bus gekocht

groetjes :W


en een mooie bus is het!!!!!..


vooralsnog ga ik er vanuit dat je op 1 april hier bij mij voor de deur staat, en dat we samen naar de meeting rijden... :z :z
 
een kleine reactie van een vriend met goede bedoelingen.

vraag het ook maar even aan mijn familie hier.....


motor verkopen omdat je geld nodig hebt?, hoe ver ga jij??


Als je echt geld nodig hebt en je schraapt alle beetjes bij elkaar dan zou de motor bij mij als één van de laatste aan de beurt komen.

Je zou je alleen af kunnen vragen hoe lang loop je al met de gedachten rond om iets voor je zelf te beginnen.

Ik ben zelf tien jaar geleden begonnen om iets op te zetten, eerst alles bezuinigd wat er maar te bezuinigen viel, geen vakantie's geen verbouwingen, geen uitstapjes en noem zomaar op.

Is een behoorlijke investering en vergt veel van je uithoudings vermogen om te zien dat anderen wel dingen doen die jij in je bezuinigings lijst hebt staan.

Mij is het goed afgegaan ben nu in de luxe omstandigheid dat ik er geen spijt van kan hebben, ben het lekker aan het inhalen.

Ik wens je in ieder geval het allerbeste toe met alle dingen die je voor ogen hebt, en als dan de zet ff moet wijken is dat een vervelende beslissing.

:)
 
Motor is pure luxe dus zou hem als je het echt nodig hebt weg doen. Hoewel jij ook wel een iets goedkopere auto kan kopen he :P .
Als wij een kleine zouden krijgen zou ik hem waarschijnlijk ook weg doen.


de xenon gaat dan gewoon hier in de buitenverlichting }) }) }) })
 
ik rijdt al vanaf 77 motor, vriendengroep ook allemaal motor, de ene na de andere verkocht hem of stopte met rijden, was zelf de laatste. Verkocht mijn bike in een opwelling, maar kon niet meer slapen, rugpijn van de stress, snel geiriteerd, na 4 dagen weer een bike terug gekocht, wel een brikkie, maar ik had iig een bike...... weer meer kennisen met een bike gekregen, w.o. mijn zoon, en zou hem dus ook nooit meer verkopen.
Tis echt een verslaving hoor
 
haha ja gelijk heb, kun je er wel weer uit halen en in je toekomstige motor stoppen. Of als bureaulampje op je werk haha. :)
 
een kleine reactie van een vriend met goede bedoelingen.Als je echt geld nodig hebt en je schraapt alle beetjes bij elkaar dan zou de motor bij mij als één van de laatste aan de beurt komen.

Je zou je alleen af kunnen vragen hoe lang loop je al met de gedachten rond om iets voor je zelf te beginnen.

Ik ben zelf tien jaar geleden begonnen om iets op te zetten, eerst alles bezuinigd wat er maar te bezuinigen viel, geen vakantie's geen verbouwingen, geen uitstapjes en noem zomaar op.

Is een behoorlijke investering en vergt veel van je uithoudings vermogen om te zien dat anderen wel dingen doen die jij in je bezuinigings lijst hebt staan.

Mij is het goed afgegaan ben nu in de luxe omstandigheid dat ik er geen spijt van kan hebben, ben het lekker aan het inhalen.

Ik wens je in ieder geval het allerbeste toe met alle dingen die je voor ogen hebt, en als dan de zet ff moet wijken is dat een vervelende beslissing.

:)


ha Bokkie,

We gaan het er zaterdag over hebben., maar zoals jij het nu schetst , zo staan de zaken er ongeveer voor.....

En jij kan weten hoe zwaar het is, mijn omgeving ook..., en leggen mij al jaren 'kritische'vragen voor, maar ben nog steeds niet ervan af geholpen..... :+ :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan