motor verkopen omdat je geld nodig hebt?, hoe ver ga jij??

ha Bokkie,

We gaan het er zaterdag over hebben., maar zoals jij het nu schetst , zo staan de zaken er ongeveer voor.....

En jij kan weten hoe zwaar het is, mijn omgeving ook..., en leggen mij al jaren 'kritische'vragen voor, maar ben nog steeds niet ervan af geholpen..... :+ :+ :+


zie je zaterdag inderdaad, es ff kijken of we ook nog wat serieus kenne l..llen.

*D
 
Ik zou eerder me auto verkopen :Y maar ik heb me auto dan ook niet nodig om naar me werk tegaan dat doe ik met het fietsje :] Dus dan is het makkelijk praten :?
 
Laatst bewerkt:
ik rijdt al vanaf 77 motor, vriendengroep ook allemaal motor, de ene na de andere verkocht hem of stopte met rijden, was zelf de laatste. Verkocht mijn bike in een opwelling, maar kon niet meer slapen, rugpijn van de stress, snel geiriteerd, na 4 dagen weer een bike terug gekocht, wel een brikkie, maar ik had iig een bike...... weer meer kennisen met een bike gekregen, w.o. mijn zoon, en zou hem dus ook nooit meer verkopen.
Tis echt een verslaving hoor

Hier hebben ze klinieken voor. Wat een onzin.......

Motorrijden is leuk maar................. het is geen levensbehoefte!!!

Als je je motor moet verkopen om een bedrijf op te starten..............\
knap bedrijfsplan........., hoe lang denk je zelfstandig te zijn?

:? |(
 
Hier hebben ze klinieken voor. Wat een onzin.......

Motorrijden is leuk maar................. het is geen levensbehoefte!!!

Als je je motor moet verkopen om een bedrijf op te starten..............\
knap bedrijfsplan........., hoe lang denk je zelfstandig te zijn?

:? |(


:+


paar weken...:), elke cent die je er zelf in kan steken, hoef je niet ergens anders te halen toch?
 
M`n motor is m`n enige vervoer dus gaat niet weg, heb laatst wegens belastinggeouwehoer
m`n 750 lp`s weggedaan, dat was ook flink slikken, maar zonder vervoer ben (kom) je nergens.
 
Hier hebben ze klinieken voor. Wat een onzin.......

Motorrijden is leuk maar................. het is geen levensbehoefte!!!

Als je je motor moet verkopen om een bedrijf op te starten..............\
knap bedrijfsplan........., hoe lang denk je zelfstandig te zijn?

:? |(


:? Als het om alleen de motor zou gaan oké, echter lijkt mij in dit geval niet helemaal waar.

'(
 
Voor velen is het toch emotie dat motorrijden. , zelf vind ik het best moeilijk, maar met een doel voor ogen lijkt het toch makkelijker..

Ik heb een uitstekende motor die me niet meer kostte dan € 1000,- en die doet het prima voor woonwerkverkeer. Kan dat bedrag er niet af voor een vervoermiddel?
 
en een mooie bus is het!!!!!..


vooralsnog ga ik er vanuit dat je op 1 april hier bij mij voor de deur staat, en dat we samen naar de meeting rijden... :z :z


Ja dat is zeker de bedoeling!! Maar ik denk dat dat wel goed komt...
Anders kun je altijd nog bij mij achterop! :+
:W :W
 
Motor is pure luxe dus zou hem als je het echt nodig hebt weg doen. Hoewel jij ook wel een iets goedkopere auto kan kopen he :P .
Als wij een kleine zouden krijgen zou ik hem waarschijnlijk ook weg doen.

Waarom is een motor pure luxe en een auto niet?

Ik geef helemaal niks om auto's, 't is alleen makkelijk omdat een motor niet handig is wanneer je met de familie op stap wilt. 't mag voor mij dus best een oud (maar wel betrouwbaar) blik zijn.

Edit: ik gebruik de motor eigenlijk nauwelijks voor plezierritjes (95% woonwerk), dus voor mij is het helemaal niet zo'n luxe.

Wij hebben overigens onze tweede auto verkocht toen we een eigen huis kochten, en dat was eigenlijk helemaal geen discussie.
 
Laatst bewerkt:
als het moet dan moet het. heb zelf sinds 2 jaar weer een motor na 10 jaar!!!! motorloos te zijn geweest,wegens huisje boompje beestje en kindje. alle respect voor je beslissing, als het goed is heb jij voorlopig ook helemaal geen tijd om motor te rijden.suc6 met je toekomstige bedrijf.
 
Ik zou echt met de rug tegen de muur moeten staan, verleden jaar was het kantje boord maar gelukkig kwam ik toen zonder kleerscheuren uit de sorres. :)
Maar ja ik zou hem wel verkopen als ik niet anders kon. -O-
Hé Jason, houd je er wel rekening mee dat als je erg hard werkt je ook ontspanning nodig hebt....
Alleen werken en geen hobby houd je ook niet eeuwig vol.
 
Ben ik nou de enige die niet met het openbaar vervoer naar het werk kan, en dus wel een motor (of een auto) nodig heeft? :?

Je primaire vervoermiddel ga je toch niet zomaar verkopen?
 
Ben ik nou de enige die niet met het openbaar vervoer naar het werk kan, en dus wel een motor (of een auto) nodig heeft? :?

Je primaire vervoermiddel ga je toch niet zomaar verkopen?
Ik zou theoretisch zonder auto of motor kunnen maar zou het dan geen leven meer noemen :N
Kijk, als je motor je primaire vervoersmiddel is om naar je werk te gaan ben je natuurlijk wel heel verkeerd bezig als je die zou verkopen :X
Ik woon echter op net 100m van mijn werk en krijg ook nog eens een bedrijfbus mee, ik woon ook nog eens in de randstad met op elke hoek een bushalte, maar zou me zonder motor toch wel heel erg verloren voelen.
Een motor is meer voor mij dan maar een hobby, het is ook een uitlaatklep en een onderdeel van veel van mijn socialecontakten en daar mag van mij best wel wat geld in gaan zitten.
Moet je het wel hebben natuurlijk O-)
 
Ik heb ook eens de keuze moeten maken tussen mijn Pan verkopen en een zeer noodzakelijke verbouwing. Het ging met pijn in mijn hart, maar ik kwam er toch al bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dus er stond toch wel iets ter waarde van (toen) ƒ 17.000,- in de garage, waar niets mee werd gedaan. Uiteindelijk is er later wel weer een motor gekomen, meer dan 1 zelfs. Want het bloed kruipt ........

Ik heb toendertijd wel een traantje gelaten, die Pan was zo'n fijne fiets ........
 
Alleen als het echt niet anders kan zou ik m'n motor verkopen. Heb er net weer een na ruim 6 jaar geen motor te hebben gehad. Toendertijd heb ik m'n motor ingeruild voor een koekblik in verband met samenwonen. Dat omdat dat praktischer was. Toch zou ik het niet meer zo snel doen. En dan nog, ik heb op 't moment een oudje en levert bij verkoop toch weinig op, maar ik heb er wel alle plezier van als ik erop aan het rijden ben.
 
Tja wat moet moet maar:


Ik zag mensen die wanneer ze een kleintje verwachten(zo'n baby je weet wel :P ) de motor wel weg doen, maar uhm baby's komen niet per ongelijk toch, ja tenzei je nog niet getrouwd bent en je zo'n vriendin hebt die je met een baby denkt definitief te binden.

Als ik een bedrijf zal beginnen, tja ligt eraan, je hebt naar het punt toe geleeft om een motor te kunnen kopen(tenzei je van geld van leen koopt), die luxe opgeven en het risico lopen om hem definitief kwijt te zijn zal ik nooit doen, niet elk bedrijf word een succes( je kan ook met schulden blijven zitten waar je nooit meer uitkomt)!

Wat voor bedrijf ga je overnemen eigenlijk en waarom niet van niets beginnen, van niets iets maken is leuker toch?
 
Ik zou het nooit doen, dan maar iets anders verkopen, heb genoeg dingen waar ik op kan besparen. Tuurlijk op het moment dat ik al 3 weken geen eten meer heb gezien, wordt ie alsnog verkocht, maar dan echt als laatste red middel

Maar gelukkig ook nooit in de situatie geweest..
 
Maar je calculeert toch in dat je een vervoermiddel moet hebben in je bedrijfsplan? Je gaat jezelf toch niet afhankelijk maken van het openbaar vervoer?

Of ga je alleen vanaf huis werken, zonder dat je bij klanten langs moet?

Waarom koop je niet gewoon een oudere Pan, met behoorlijk wat km's op de teller? Misschien niet de meest sexy motor, maar wel betrouwbaar en relatief lage km-kosten.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken of ik de enige ben, wie heeft wel eens zijn motor moeten verkopen omdat het moest, of omdat er prioriteiten gesteld moesten worden, vul zelf maar in welke, en hoe ver zal jij gaan om hem te behouden?

wie heeft dat gedaan(verkoop) en er heel snel weer een terug gekocht?, ik stel deze vraag omdat ik bijna rond ben met de overname van een bedrijf, en elke cent hard nodig zal hebben, dus ik zou het gelijk doen.., maar ben wel benieuwd naar de andere MF-ers..
Maar wat voor motor heb je dan, en wat zou ie nog opleveren dan? Ik bedoel: het moet wel een behoooorlijk bedrag zijn..
In mijn geval.. mijn motor is niet zoveel waard, en kost ook vrijwel niks.. verkopen zou gewoon niet genoeg opleveren, dus ik zou em altijd houden :)
 
Maar je calculeert toch in dat je een vervoermiddel moet hebben in je bedrijfsplan? Je gaat jezelf toch niet afhankelijk maken van het openbaar vervoer?

Of ga je alleen vanaf huis werken, zonder dat je bij klanten langs moet?

Waarom koop je niet gewoon een oudere Pan, met behoorlijk wat km's op de teller? Misschien niet de meest sexy motor, maar wel betrouwbaar en relatief lage km-kosten.
:^ ik denk dat OV duurder kan zijn dan motorrijden... als je gewoon een oud dingetje neemt, WA verzekert en onderhoud zelf doet... :W OV
 
Eens kijken of ik de enige ben, wie heeft wel eens zijn motor moeten verkopen omdat het moest, of omdat er prioriteiten gesteld moesten worden, vul zelf maar in welke, en hoe ver zal jij gaan om hem te behouden?

wie heeft dat gedaan(verkoop) en er heel snel weer een terug gekocht?, ik stel deze vraag omdat ik bijna rond ben met de overname van een bedrijf, en elke cent hard nodig zal hebben, dus ik zou het gelijk doen.., maar ben wel benieuwd naar de andere MF-ers..
Ik ben zelf ondernemer en ik zou hem verkopen.
Of als dat een optie is de motor verkopen aan de onderneming en hem voor je werk gaan gebruiken.
Of verkopen en voor je werk er een terug leasen
Of af en toe een motor huren.

PS: heb je nog tijd om te gaan rijden in het begin als je zaak net hebt overgenomen?
 
Moeilijke vraag... Ikzelf heb mijn motor voor woonwerk verkeer. Doordat ik KM vergoeding krijg levert hij me net zoveel op, als dat hij me kost. Bovendien zijn de alternatieven Breda - Utrecht DRAMATISCH... Als ik dus moet kiezen, dan zeg ik eerder andere dingen op, zoals mijn telefoon o.d. Ga ik op zoek naar goedkopere abonnementen, zeg de map op, maar de motor blijft voorlopig.
 
PS: heb je nog tijd om te gaan rijden in het begin als je zaak net hebt overgenomen?

Als je een motor alleen zou gebruiken voor plezierritjes dan niet waarschijnlijk, maar ja, in dat geval zou ik hem ook verkopen natuurlijk.

Met andere woorden, als het alleen maar hobby is, dan zou ik zeggen: wegdoen en dat geld in je zaak steken.
Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je hem gewoon echt gebruikt, en niet alleen voor plezierritjes.

[me="Pommel"]heeft kinderen dus komt in zijn vrije tijd ook nauwelijks aan plezierritjes toe '([/me]
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden betekent voor mij een gevoel van vrijheid. Als ik mijn motor weg doe, raak ik toch wel een beetje vrijheid kwijt. Nou niet denken dat ik me als een gevangene voel in deze maatschappij, maar ik denk dat de meeste motorrijders dit wel begrijpen.

Als ik de motor weg MOET doen omdat ik een me in een slechte financiele positie bevind, dan gaat de motor gewoon weg. Al is dat wel met pijn in mijn hart want ik heb er wel hard voor gewerkt, en ik heb altijd al willen motorrijden. Als het om personen gaat, in ergste geval geld voor medicijnen, of geld voor dagelijkse eten dan gaat ie weg. Voor veel mensen is een motor toch wel een luxegoed, net als een auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan