motor verkopen omdat je geld nodig hebt?, hoe ver ga jij??

Als je een dikke lening heb afgesloten voor een nieuwe fiets, of je volledig spaargeld erin hebt gestopt en je kan de huur/hypotheek niet meer betalen...dan zou ik 'm wel verkopen. Maar als je een ouwe hebt zoals ik, dan is verkopen niet echt een optie. Daarbij doe ik niet makkelijk afstand van zowel mijn auto als motor...ben nogal emotioneel ingesteld als het daar op aankomt. Dan maar niet op vakantie, wintersport en geen dure merkkleding. Ieder z'n afwijking. :P
 
Tja wat moet moet maar:


Ik zag mensen die wanneer ze een kleintje verwachten(zo'n baby je weet wel :P ) de motor wel weg doen,

tja, dat ontgaat mij ook nog steeds een beetje, ben intussen 3 baby`s verder, en nooit gestopt omdat er een kindje kwam.

Tja, en als ik echt geld nodig heb verkoop ik mijn motor, dan maar een brommertje om naar mijn werk te gaan, auto verkopen is niet echt een optie, dus dan de motor maar weg.

Tja, en een emotionele band met en brok alu, plastic en wat vloeistoffen, tjaaa......
 
tja, dat ontgaat mij ook nog steeds een beetje, ben intussen 3 baby`s verder, en nooit gestopt omdat er een kindje kwam.

Juist met kinderen is het handig wanneer diegene die ze het meest vervoert de auto tot zijn/haar beschikking heeft. De motor verkopen is dan helemaal niet handig volgens mij.

Tja, en als ik echt geld nodig heb verkoop ik mijn motor, dan maar een brommertje om naar mijn werk te gaan, auto verkopen is niet echt een optie, dus dan de motor maar weg.

Mijn werkgever ziet me al aankomen _O-

[me="Pommel"]zit in de buitendienst dus zou met een brommertje een interessante werkdag krijgen :+[/me]
 
Laatst bewerkt:
staat er misschien wel, maar geloof mij maar dat ik zonder te knipperen mijn fiets van de hand doe, maar emotie en verstand gaan niet samen hé..


Let wel! IK ga overnemen... :Y dus moet investeren en dan is elke cent er eentje..

Ik ga ook overnemen en er moet ook geïnvesteerd worden...
maar in mijn geval gaat de motor er echt niet uit! :N

De overname, investering e.d. worden allen gefinancierd door de bank... goed... ik zal een deel van m'n woning op het spel moeten zetten... maar van de motor blijven ze af... })
 
Een motor brengt tegenwoordig niets meer op 2ehands, en het duurt ook nog een eeuw voordat je hem kwijtbent vanwege het mega 2ehands motoren aanbod

dus ik zie het verband geld nodig hebben en dan je motor verkopen niet zo.
 
Ik zou eerder het koekblik verkopen, die levert het meeste op denk ik. Daarnaa de Harley en de andere motoren doe ik niet weg, deze hebben weinig waarde en daar rij ik het meeste mee.
 
Eens kijken of ik de enige ben, wie heeft wel eens zijn motor moeten verkopen omdat het moest, of omdat er prioriteiten gesteld moesten worden, vul zelf maar in welke, en hoe ver zal jij gaan om hem te behouden?

wie heeft dat gedaan(verkoop) en er heel snel weer een terug gekocht?, ik stel deze vraag omdat ik bijna rond ben met de overname van een bedrijf, en elke cent hard nodig zal hebben, dus ik zou het gelijk doen.., maar ben wel benieuwd naar de andere MF-ers..
Ja hoor, ook wel eens gedaan. Soms zit het mee, soms ff tegen. Na een half jaar weer een andere motor gekocht.
 
Ik ruim m'n motor alleen op omdat ik:

[*] geen zin meer heb in motorrijden
[*] gezondheidtachnische redenen
[*] financiele zorgen die het dagelijks draaien van mijn gezin zouden belemmeren, en dan alleen als er vrijwel geen andere optie meer is.

Maar als jij er heil in ziet, gewoon doen! :Y
 
Ja hoor, ook wel eens gedaan. Soms zit het mee, soms ff tegen. Na een half jaar weer een andere motor gekocht.

En in de tussentijd?

Eigenlijk ben ik wel benieuwd (maar dat is een heel ander topic) hoeveel mensen hier met het OV of bijvoorbeeld een bedrijfsbusje naar het werk gaan.

Maar als jij er heil in ziet, gewoon doen! :Y

Mee eens (als je hem niet nodig hebt tenminste) ... dan kun je jezelf later in ieder geval niet verwijten dat je onvoldoende hebt gedaan om de financiën rond te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit in deze situatie omdat ik int. chauffeur was met bijbehorend loon en 4 motoren... Nu ga ik 1 dag in de week naar school en 32 uur in de week in een warehouse aan het werk en ga nu ook op mezelf wonen dus heb nu de duurste al verkocht en 1 ga ik opknappen en verkopen.

De andere 2 (eerste motor en circuit motor) blijven.

Maar ik zou bij wat voor geld problemen dan ook, altijd iets houden om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Alles mag mij gestolen worden en als ik echt geld nodig zou hebben zou ik alles weg doen behalve............ mijn motor ;).


Dan maar op een stokje bijten :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ondernemer en ik zou hem verkopen.
Of als dat een optie is de motor verkopen aan de onderneming en hem voor je werk gaan gebruiken.
Of verkopen en voor je werk er een terug leasen
Of af en toe een motor huren.

PS: heb je nog tijd om te gaan rijden in het begin als je zaak net hebt overgenomen?


nee, ik heb daar zeker geen tijd meer voor, maar het gaat ook niet echt over mij, ik ben meer benieuwd hoe anderen eroverdenken en wat ze zouden doen in bepaalde situaties
 
Juist met kinderen is het handig wanneer diegene die ze het meest vervoert de auto tot zijn/haar beschikking heeft. De motor verkopen is dan helemaal niet handig volgens mij.Mijn werkgever ziet me al aankomen _O-

[me="Pommel"]zit in de buitendienst dus zou met een brommertje een interessante werkdag krijgen :+[/me]


precies, mevrouw petsch is nog steeds erg blij dat ik me opoffer en elke dag op de motor klim zodat ze lekker kan cruisen met de pontiac en de kids ;)


tja, en in de buitendienst op een brommer, wel goed voor je overuren, daar kan je dan weer een versere motor van kopen :] :9
 
precies, mevrouw petsch is nog steeds erg blij dat ik me opoffer en elke dag op de motor klim zodat ze lekker kan cruisen met de pontiac en de kids ;)


tja, en in de buitendienst op een brommer, wel goed voor je overuren, daar kan je dan weer een versere motor van kopen :] :9

Juist, en geeft mij weer een excuus dat ik de kids niet kan wegbrengen :P

Ik krijg geen overuren betaald :(

Een Pontiac, toe maar :P
 
Laatst bewerkt:
je motor is net je huisdier....

je ontkent dat je je eraan hecht....

uiteindelijk merk je het pas als je hem wegdoet.....

dan krijg je spijt, want hij heeft jou immers nooit in de steek gelaten en je wel

veel plezier en mooie momenten bezorgt.....!!

maar wat doe je dan...??
 
Hey Pommel, srry voor late reply.
Op dit moment heb ik een auto en een motor, maar als ik geld nodig zou hebben, dan eerst de motor weg. Dus bij mijn klanten (of op school) kom ik zowiezo.

Oh, ik dacht dat je zei dat zowel de motor als de auto luxe waren voor de meeste mensen :)

Overigens, meeste gezinnen met tweeverdieners hebben ook wel twee auto's (of een auto en een motor) nodig, tenzij een van de twee met de trein of bus kan (zou ik op mijn huidige project best kunnen, maar meestal niet).
 
:Y Tja, Early bird had ook een emotionele band met z`n Bollie. :Y
Maar toen huisje boompje beestje en kindje kwam heb ik Bollie toch maar verkocht. En de centjes waren toen best welkom, maar het heeft me veeeeel moeite gekost!!
Wel de nodige traantjes weggepinkt toen ze uit beeld wegreed met iemand anders erop ;( ;( ;( ;(

Na 22 jaar verder te zijn doe ik m`n paardjes niet meer weg, tenzij er lichamelijk zoveel klachten komen dat rijden er niet meer inzit.
 
Hmm... ik heb drie motoren met een gezamenlijke waarde van minder dan 1000 euro bij verkoop... Schroot dus.
En met een goedkoop wa-verzekeringetje kosten ze ook geen drol....

In geval van nood gaan er dus andere dingen weg :Y 8-)
 
ik denk dat het heel moeilijk is om je motor weg te doen,alle tijd en plezier die je er mee heb gehad enzo.
De kosten per maand zijn het niet,drie tientjes verzekering en een keer per jaar 60 euro wegenbelasting.
Pas als je hem niet meer heb weet je pas wat je mist denk ik,als je dan in het weekend in je tuin lig en je weer motors hoort rijden denk je.....zat ik er maar op.
Nu is bij mij de auto wel vervoersmiddel nummer een en me motor een hobby,maar hobbys zijn toch ook wel heel belangrijk vind ik !
 
Terug
Bovenaan Onderaan