Motor verkopen, papierwinkel

Kammetje

MF veteraan
13 apr 2019
2.274
2.474
Beste medeforummers,

Wil mijn motor verkopen aan een handelaar. Vroeger wist ik precies hoe dat zat maar nu Ben ik eruit. Krijg natuurlijk een vrijwaring.

1. Hoe ziet zo'n vrijwaring eruit.
2. Welke kentekendelen moet ik overleggen? Motor staat vanaf April dit jaar op mijn naam.

Alvast bedankt.
 
https://www.kentekenloket.nl/kenteken-overschrijven/
Ik verkoop mijn auto – wat moet ik doen?
Om de auto op naam van de nieuwe eigenaar te zetten, heeft deze het volledige kentekenbewijs nodig. Deze bestaat uit het originele Tenaamstellingsbewijs (deel IB) en het Overschrijvingsbewijs (deel II) of een kentekencard en de tenaamstellingscode. Ben je een deel kwijt? Dan moet je eerst een vervangend kentekenbewijs of nieuwe tenaamstellingscode aanvragen bij de RDW. Doe dit dus vóór je de auto laat overschrijven.

Ga vervolgens samen met de koper naar een Kentekenloket en laat de auto overschrijven. Vervolgens ontvang je een vrijwaringsbewijs waarop staat dat jij niet langer verantwoordelijk bent voor het voertuig.


Waar ik zei auto bedoel ik motor, ik zet 2 jokers in. Stop de tijd.
 
  • Haha
Waarderingen: Ez87
Kentekencard en de brief met tenaamstellingscode meenemen voor het overschrijven. Meer heb je niet nodig.
Als je overschrijft bij een loket krijg je een klein briefje met een bevestiging van vrijwaring. Als je het bij de handelaar zelf overschrijft krijg je een documentje van hem of een mail geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan