Motor verkopen vanuit het buitenland

StevenStip

Die hard MF'er
12 jun 2012
742
0
Eindhoven
Dus ik woon al een tijdje niet meer in Nederland en heb mijn CBR600F3 bij mijn ouders in de garage gezet. Nu ziet het ernaar uit dat ik niet meer terug kom op korte termijn. Maar het verkopen van de motor is lastig als je er zelf niet bent. Heeft iemand tips of ervaring met de beste aanpak hier?

Ouders willen dat ik het zelf regel en ik kan redelijk makkelijk binnen een maand een paar dagen die kant op komen. Alleen dit lijkt niet goed te werken voor de verkoop.
 
Is het geen optie om de motor te verkopen aan een motorzaak/inkoper?
Daar kun je denk ik van te voren behoolijke afspraken mee maken per mail/telefonisch en in de dagen dat je terug bent de boel regelen/overschrijven.

Particuliere verkoop lijkt me wat lastig binnen de paar dagen dat je terugbent als je nog geen koper hebt.

Óf je moet 'm op marktplaats o.i.d. zetten met de melding erbij dat de motor op een bepaalde datum over te schrijven is.
 
Hoeveel verlies ben je bereid te nemen?
Het is winter, je hebt blijkbaar haast en je ouders willen dat hok uit de garage?

Dan verder wat Stefan en Sven al zeggen.
JE hoeft zelf niet aanwezig te zijn bij de overschrijving; als de meldcode en kentekenkaart er maar is.....
 
Wat hierboven ook al aangegeven is; vermoedelijk is het het makkelijkst om hem aan te bieden aan een motordealer/inkoper. ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl of de ANWB doen hier bijvoorbeeld aan. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat je er vermoedelijk een fors lager bedrag voor krijgt dan bij particuliere verkoop.

Een andere optie is inderdaad consignatieverkoop, onder andere Motoport biedt dit aan, evenals kleinere handelaren. Voor hen een voordeel; gevulde showroom en gegarandeerde inkomsten, voor jou een voordeel omdat je niet hoeft te gaan kloten met iedere Sjonnie die je motor graag voor 2000 euro minder 'vanavond nog komt ophalen', de motorzaak poetst en taxeert hem, en je krijgt een groter bereik dan alleen jouw MP-advertentie.

In beide gevallen hoef je maar 1x fysiek aanwezig te zijn om de papieren af te geven en wellicht wat afspraken te maken. Ik ben serieus aan het overwegen om dat tweede te doen wanneer in het voorjaar mijn tractor plaats mag maken voor een nieuwe, alleen het relatief lage bedrag dat je ervoor terugkrijgt staat me tegen. Maar het is een ideale manier om snel en zonder al te veel moeite van je motor af te komen.
 
F3 is van 1995-1998, denk niet dat een motorzaak op zulk oud spul zit te wachten als vloer vulling want de marge die hun daar op pakken zal vergelijkbaar klein zijn?
 
Geen vrienden die dit voor je over kunnen nemen?

Met facetime ben je er zo goed als bij hoeven je ouders alleen het geld aan te nemen en even mee te gaan de motor over te schrijven.
 
Geen vrienden die dit voor je over kunnen nemen?

Met facetime ben je er zo goed als bij hoeven (a) je ouders alleen het geld aan te nemen en (b) even mee te gaan de motor over te schrijven.
Zelfs dat niet want a) is een overschrijving meteen zichtbaar (mits TS nog een NL rekening heeft) en b) is zoals eerder genoemd de 9 cijferige overschrijvingscode en kentekenpasje (dan wel overschrijvingsbewijs / kentekenkaart, weet niet hoe lang TS de motor al heeft) voldoende.

Als ouders het niet willen of kunnen doen dan geen vriend(in), neef of nicht oid die dat voor je wil doen? Zo heb ik ook een keer de motor van een overleden familielid verkocht. Zo hadden de nabestaanden er geen sores mee en voor mij was het een kleine moeite.
 
Laatst bewerkt:
Voor de gein geklikt: Zonder gedoe van je motor af. Vervolgens invullen wat de kleur is (staat bij de RDW gewoon), extra kleuren, kilometerstand, staat van de banden, uiterlijk, staat van de ketting, etc, etc. _O-
Alles zeer negatief invullen valt er ook over niks te zeiken verder als ze komen voor het al miserabel bedrag 😏
 
Je kan hem hier te koop aanbieden, en dan aangeven wanneer je hier denkt te zijn, dan kunnen geïnteresseerden dan komen kijken.
Als je eerst kijkt wat hij bij ikwilvamijnmotoraf opbrengt, en hem voor iets meer dan dat bedrag te koop zet (= scherp ten opzichte van andere te koop staande CBR's), zou je hem snel kwijt moeten kunnen zijn. Lukt het toch niet, kan je hem altijd nog via die website verkopen.

Je zal op die manier hoe dan ook niet de hoofdprijs vangen, want dan moet je meer tijd hebben. Dan zou ik een vriend zoeken die het voor je wil regelen.
 
Voor de gein geklikt: Zonder gedoe van je motor af. Vervolgens invullen wat de kleur is (staat bij de RDW gewoon), extra kleuren, kilometerstand, staat van de banden, uiterlijk, staat van de ketting, etc, etc. _O-
Zijn toch die zelfde miserabele eikels die ook autos doen, steek hem dan maar gelijk in de brand en neem je verlies.
 
Zijn toch die zelfde miserabele eikels die ook autos doen, steek hem dan maar gelijk in de brand en neem je verlies.
Waarschijnlijk wel, en hun systeem is echt om je kl%ten op te vreten.
De prijs die je op de site krijgt is een lokkertje om je binnen te krijgen.
Eenmaal daar wordt je voertuig op een veiling van opkopers aangeboden gedurende 10 minuten. Daar komt dan de definitieve prijs uit die ze gaan betalen. In de verste verte niet in de buurt van de “richtprijs” waar ze je mee hebben binnen gelokt. Reken maar eerder aan 30% daarvan.
Wil je je voertuig kwijt voor een habbekrats, doen
Althans dat is mijn ervaring met de verkoop van mijn auto.
 
Waarschijnlijk wel, en hun systeem is echt om je kl%ten op te vreten.
De prijs die je op de site krijgt is een lokkertje om je binnen te krijgen.
Eenmaal daar wordt je voertuig op een veiling van opkopers aangeboden gedurende 10 minuten. Daar komt dan de definitieve prijs uit die ze gaan betalen. In de verste verte niet in de buurt van de “richtprijs” waar ze je mee hebben binnen gelokt. Reken maar eerder aan 30% daarvan.
Wil je je voertuig kwijt voor een habbekrats, doen
Althans dat is mijn ervaring met de verkoop van mijn auto.

Maar ik neem aan, dat je niet akkoord hoeft te gaan met de biedingen, als je ze te laag vindt?
 
Waarschijnlijk wel, en hun systeem is echt om je kl%ten op te vreten.
De prijs die je op de site krijgt is een lokkertje om je binnen te krijgen.
Eenmaal daar wordt je voertuig op een veiling van opkopers aangeboden gedurende 10 minuten. Daar komt dan de definitieve prijs uit die ze gaan betalen. In de verste verte niet in de buurt van de “richtprijs” waar ze je mee hebben binnen gelokt. Reken maar eerder aan 30% daarvan.
Wil je je voertuig kwijt voor een habbekrats, doen
Althans dat is mijn ervaring met de verkoop van mijn auto.
Op de site was mijn auto 4000 euro waard. Op locatie 300......
Maar dat bod komt van een eikel op 70km afstand en niet van de persoon die de auto keurde. Hij zei dat hij mij het bod niet wou laten zien omdat hij bang was voor mijn reactie. Niet intrappen dus, vieze flikkers op zoek naar wanhopige slachtoffers met hoerige kut tv en radio reclames. Ik verafschuw ook de stations, tv en radio, dat ze dit soort reclames uitzenden.

maar goed, mijn mening, mijn kontgat.
 
Ik zou zeggen post wat foto’s en een prijs. Mischien wil hier iemand wel een tweede brommert.
 
Waarschijnlijk wel, en hun systeem is echt om je kl%ten op te vreten.
De prijs die je op de site krijgt is een lokkertje om je binnen te krijgen.
Eenmaal daar wordt je voertuig op een veiling van opkopers aangeboden gedurende 10 minuten. Daar komt dan de definitieve prijs uit die ze gaan betalen. In de verste verte niet in de buurt van de “richtprijs” waar ze je mee hebben binnen gelokt. Reken maar eerder aan 30% daarvan.
Wil je je voertuig kwijt voor een habbekrats, doen
Althans dat is mijn ervaring met de verkoop van mijn auto.
Er zijn meerdere van die taxatie/verkoop sites idd.

Bij wijkopenautos.nl moet je idd een afspraak maken en naar een locatie rijden waarbij je auto ter plekke nog eens wordt geveild (vaak voor een habbekrats van het daadwerkelijk bod)

Bij ikwilvanmijnautoaf.nl (of motor) krijg je een definitief bod waarbij je ook kunt aangeven dat de auto/motor moet worden opgehaald.

Voorwaardes zijn wel dat het object in de staat is zoals omschreven. Die voorwaarden zijn in het voordeel van de bieder. Stel je hebt een schade niet opgegeven en bij het ophalen wil de bieder daardoor minder geven en je gaat er niet mee akkoord, waardoor de deal niet doorgaat. Dan krijg je een boete van de bemiddelende partij (check goed alle voorwaarden)

Ook gaan er verhalen dat de biedende partij een aanzienlijk %-deel aan de bemiddelende partij moet afstaan (verdienmodel) en dat je daardoor ook malafide praktijken krijgt, zoals dreigen met hoge kosten indien je niet akkoord gaat met een lagere prijs ter plekke.

Blijven opletten dus 🙃
 
Ik verkocht een motor via ikwilvanmijnmotor af. De BMW dealer deed een lager bod dan ik van hen kreeg. De motor wordt thuis opgehaald, overschrijven regelen ze zelf en hoppa weg, geen gedoe. Ik kocht hem voor €7k en na twee jaar met 30k km er bij voor €5,3k De motor was overigens wel schadevrij en smetteloos ondanks mijn winter gebruik.
Natuurlijk werd ik een week later gebeld door de BMW dealer of ik hem nog had en dat ze hem wilden overnemen, ze hadden kennelijk een koper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan