Motor verkopen verschil particulier/handelaar

sylvain12

MF'er
10 dec 2010
249
0
Ik zat er al een tijdje mee te spelen in mijn hoofd, maar het is beslist. Ik wil af van mijn motor. Ik rij er bijna nooit meer mee, aangezien ik het niet meer nodig heb voor woon-werk verkeer en voor het plezier heb ik geen tijd.

Ik wil niet het onderste uit de kan en zou hem daarom eventueel naar een handelaar willen brengen. Maar ik vroeg me af hoeveel dit zo verschilt. Even de feitjes kort.

Suzuki GSF Bandit 650
2005
23000 km
Goede staat, maar klein putje in tank met klein krasje van om te vallen in de garage tegen de fietsen. (mijn vrouw die bij het poetsen dacht dat ze dat kon verplaatsen als een fiets |( )

Is het zo dat ik - ik zeg maar iets - particulier 2500 euro krijg en bij een handelaar 1500? 2000? Hoeveel verschil maakt dat ongeveer?

Ik wil er eigenlijk redelijk snel van af, omdat ik er al zo lang over nadenk en ik wil niet weer beginnen twijfelen. Particulier zie ik gewoon niet zo zitten omdat er dan voortdurend mensen komen met al dan niet serieuze bedoelingen en wat als ze hem crashen bij het testrijden?

advies? Alvast bedankt, mensen.

ps: ik kom uit west-vlaanderen Belgie. Om regionale prijsverschillen wat uit te vlakken eventueel.
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan krijgen moet je zelf achter zien te komen.

Een motorzaak zal enkel een motor willen verkopen die 100% in orde is, en waarop garantie gegeven kan worden. De kosten van in orde maken em verkoop kan al snel richting de €1000,- gaan, is mijn ervaring.

Uitgaande van een reguliere marktwaarde, kun je dan terugrekenen.

Zelf moeite doen en particulier verkopen zal je meer geld opleveren.
 
Het is niet dat je kan zeggen dat je gemiddeld zoveel procent minder krijgt? Voor duizend euro zou ik nog eens moeite willen doen, maar voor 500 euro niet. Het is mij die moeite niet waard dan.
 
Het is niet dat je kan zeggen dat je gemiddeld zoveel procent minder krijgt? Voor duizend euro zou ik nog eens moeite willen doen, maar voor 500 euro niet. Het is mij die moeite niet waard dan.
Nee, is geen vaste marge voor.
 
Ga langs wat lokale dealers en plaats de motor tussentijds ook alvast op marktplaats.
Ontdek zelf en kom er achter. Je hoeft niets! Zowel biedingen op MP als de dealer zijn niet bindend dus succes... :9
 
En probeer het hier eens.
Weet je meteen met de reactie of je vraag/richtprijs goed is.
 
Probleem is dat ik uit België kom. Ik heb de indruk als ik catalogi bekijk dat de motors in Nederland duurder zijn dan hier.
 
Goed toch?
Kan je hem voor meer verkopen.

Motor verkopen? Veilig en vertrouwd online
Opvallend! Je kan geen enkele reactie aanklikken /uitklappen en verdere onderbouwing lezen. Iedereen krijgt veel geld (terwijl forum topics hier anders aangeven) en geen enkele foto is het kenteken eventueel zichtbaar. Wij zegt dat de foto's niet van internet afkomen en fake zijn?

Desalniettemin.
Ze betalen,halen,regelen alles maar je krijgt wel het laagste van het laagste bod op je motor.
Je bent er dan wel snel en gemakkelijk van af.

Naast de dealer, en online verkoop en motor-forum advertentie kun je hun gerust om een offerte vragen :9
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet alle opties zelf uitproberen?

Vorig jaar wilde ik mijn motor verkopen en heb hem geprobeerd in te ruilen bij HP motoren.
Daar kan je de motor ook aanmelden on-line maar ter plaatse werd hij zodanig afgekraakt op "waarschijnlijke defecten" dat ik niet anders kon dan volgas weg scheuren.

Via "ik wil van mijn motor af" kwamen wel wat aanbiedingen maar niet echt realistisch.
Uiteindelijk leverde Marktplaats de beste verkoop op.
Gewoon 2 jongens met verstand van zaken die kwamen, keken de motor na, deden een compressietest, een uitgebreide proefrit en deden een goed bod.

Je kunt in alle gevallen zelf afhaken en afzien van verkoop, dus waarom gokken op 1 verkoop methode.
 
blijf weg bij ikwilvanmijnmotor af, zelfde voor auto.
horrorfirma!
weet niet hoe het er nu nog is, want de eigenaar is vorig weekend overleden in een ongeval. (gast van 27)

ikwilvanmijnautoaf.be - Forum - Test-Aankoop
JuridischForum.be - Aanmelden
Ikwilvanmijnautoaf.be - Autoforum
Karma? :+

Een opkoper zie ik als slechte optie die kopen echt voor idioten prijzen in alleen als je echt direct geld nodig hebt een optie, een dealer kan maar die moet natuurlijk ook ergens van leven en de showroom van licht voorzien, nakijken schoonmaken en onkosten en de motor moet toch wel 1000 euro goedkoper ingekocht worden om rendabel verkocht te worden. Zelf verkopen verdien je het meeste aan maar dan heb je weer als het tegenzit een hoop rompslomp, zelf los ik dat op door goed de kopers te selecteren
 
Ik ben bij enkele handelaars geweest. Eén iemand wou hem niet kopen, één iemand bood 1200 euro en een ander 1400. Is wel zo'n 200-300 euro minder dan ik dacht, maar blijkbaar is mijn kettingset aan vervanging toe (was inderdaad nog altijd de originele van 10 jaar terug) voorband is niet optimaal meer, noch de batterij en de kleppen moeten eigenlijk nog worden afgesteld.

Eerlijke deal?
 
Laatst bewerkt:
Als ik op occasions sites kijk staat de motor voor ongeveer 2500 a 3000 euro..
Dus 1000 euro voor wat moeite... :j
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ze bij motortrader voor ca 3000 euro staan maar dat zijn allemaal dealers.

Die hopen op een prijs van 2750, denk ik. En ze willen er ook nog wat op verdienen. Minimaal 500 denk ik. Dus dan zouden ze de motor in showroom staat moeten inkopen. voor maximaal 2250,-

Om die van jou in showroom staat te krijgen moet je:
Nieuwe banden a 400 Euro
Nieuwe ketting + tandwielen a 250 Euro
Kleppen stellen a 250 Euro
Poetsen a 100 Euro

Maw dealer zal de fiets willen inkopen voor 1250 Euro. of zo iets.
Als je hem zelf particulier verkoopt dan zou je in theorie 1750 tot 2000 Euro kunnen vangen.
 
Lijk dus eerlijk? Ik hoef het onderste uit de kan niet, maar ik zou ook niet graag later te weten komen dat ie 2000 euro kon gaan bij een dealer. Dat ik niet hetzelfde kan krijgen als bij een particulier ben ik me van bewust en ben ik ook bereid op te geven.

ps:

Ik heb er vier jaar geleden 3000 euro voor betaald. En ondertussen is er wel wat gebruiksschade aan. Krasje hier, vlekje op het zadel, klein beetje roest op remschijven.
 
Lijk dus eerlijk? Ik hoef het onderste uit de kan niet, maar ik zou ook niet graag later te weten komen dat ie 2000 euro kon gaan bij een dealer. Dat ik niet hetzelfde kan krijgen als bij een particulier ben ik me van bewust en ben ik ook bereid op te geven.

ps:

Ik heb er vier jaar geleden 3000 euro voor betaald. En ondertussen is er wel wat gebruiksschade aan. Krasje hier, vlekje op het zadel, klein beetje roest op remschijven.

Weet je zeker dat je geen Hollander bent, maar Belg...? :?
 
Zoals Hanzzzz het voorrekent is 1400 niet onrealistisch. Je kunt discussiëren over 50 euro meer of minder maar grosso modo klopt het gewoon.

Voor mensen die een echt nette fiets zoeken is een deukje in de tank een dikke min. Voor mensen die dat deukje niet erg vinden zal de prijs erg belangrijk zijn. Je zou er een sopje overheen kunnen gooien, paar goede foto's maken en voor 1750 vaste prijs op kapaza of 2dehands zetten. Is ie in twee weken verkocht heb je 350 euro verdient. Heb je daar geen zin in neem je het bod van die handelaar aan.
 
Zoals Hanzzzz het voorrekent is 1400 niet onrealistisch. Je kunt discussiëren over 50 euro meer of minder maar grosso modo klopt het gewoon.

Voor mensen die een echt nette fiets zoeken is een deukje in de tank een dikke min. Voor mensen die dat deukje niet erg vinden zal de prijs erg belangrijk zijn. Je zou er een sopje overheen kunnen gooien, paar goede foto's maken en voor 1750 vaste prijs op kapaza of 2dehands zetten. Is ie in twee weken verkocht heb je 350 euro verdient. Heb je daar geen zin in neem je het bod van die handelaar aan.


Ok, bedankt, ik bel de man terug om het bod te aanvaarden. Bedankt voor alle info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan