Motor verkopen via bedrijf

Van 25% van de winst boven het minimum bedrag zou ik niet erg warm worden. Maargoed, kan me voorstellen dat bedrijven er ook niet bijzonder veel aan kunnen verdienen.

Ik zou even bellen, vragen van hoe en wat :Y
 
Van 25% van de winst boven het minimum bedrag zou ik niet erg warm worden. Maargoed, kan me voorstellen dat bedrijven er ook niet bijzonder veel aan kunnen verdienen.

Ik zou even bellen, vragen van hoe en wat :Y
Zou dan liever weten wie de schade draagt die bij een proefrit veroorzaakt worden O-)
 
klinkt beter dan bij motorport die wilde zoizo 100 euro , dan wilde ze 1000euro onder de onderste internet prijs gaan zitten ik denk ja dan ben ik hem ook zo kwijt
 
Van 25% van de winst boven het minimum bedrag zou ik niet erg warm worden. Maargoed, kan me voorstellen dat bedrijven er ook niet bijzonder veel aan kunnen verdienen.

Ik zou even bellen, vragen van hoe en wat :Y

We spreken daarna samen een minimale verkoop prijs af voor uw motor. Alles daarboven ontvangt u 25% van de winst!

Dus de eigenlijke vraag is of je het eens kunt worden over een minimumprijs... Als je die redelijk hoog stelt, kan ik me voorstellen dat het een lange geschiedenis gaat worden, want het belang voor de zaak is om zoveel mogelijk van die 75% winst voor hun te pakken.

Babbel eens over die minimumprijs, op zich klinkt me dit helemaal niet verkeerd in de oren (dat gezeur aan de deur lijkt me een verschrikking namelijk).
 
Laatst bewerkt:
We spreken daarna samen een minimale verkoop prijs af voor uw motor. Alles daarboven ontvangt u 25% van de winst!

Dus de eigenlijke vraag is of je het eens kunt worden over een minimumprijs... Als je die redelijk hoog stelt, kan ik me voorstellen dat het een lange geschiedenis gaat worden, want het belang voor de zaak is om zoveel mogelijk van die 75% winst voor hun te pakken.

Babbel eens over die minimumprijs, op zich klinkt me dit helemaal niet verkeerd in de oren (dat gezeur aan de deur lijkt me een verschrikking namelijk).
Nog maar te zwijgen over afspraken die vervolgens niet langs komen
 
Als motorzaak ben ik erg terughoudend mbt consignatieverkoop.

Voor de eigenaar is de opbrengst altijd te weinig.

De koper vindt dat de zaak elk dingetje moet oplossen.
En dan heb ik het nog niet over mensen die afspreken, proefritten, tank vullen, wassen, klaar zetten, accu onderhouden, geregel, tijd vrijmaken voor koper, etc.

Het is niet rendabel, laat staan dat het t gedoe waard is. Tis immers een kopersmarkt, die hebben het voor het uitzoeken op t moment. En dus verdienen ze een schone nette startklare motor en aandacht.
 
Mijn motor staat ook al even te koop, maar aan een dergelijke constructie als deze zou ik zelf nooit beginnen.

Een vriend heeft dit weleens gedaan en het gaf meer gezeur dan resultaat, waardoor hij de motor uiteindelijk maar heeft teruggehaald.

Als de mijne over 3 maanden nog niet verkocht is, dan gaat deze lekker ter inruil naar de dealer en neem ik de lage prijs wel voor lief. Weggeven aan de deur inclusief het bijkomende gezeur ga ik niet aan beginnen, weggeven zonder gezeur aan een dealer doe ik dan liever.
 
Als je motor een marktconforme prijs heeft ben je hem zo kwijt, ook als het winter is. Helaas weten de meeste mensen niet wat marktconform is. Het is iig niet de gemiddelde MP prijs, of de prijs waar je hem bij de dealer voor ziet staan.

De normaal geprijsde motoren op MP staan er niet lang op, alleen de te dure staan er lang op en zijn dus voor veel mensen maatgevend.
 
Als de mijne over 3 maanden nog niet verkocht is, dan gaat deze lekker ter inruil naar de dealer en neem ik de lage prijs wel voor lief.
Je koopt een stukje gemak door hem in te ruilen. De dealer zit met het gezeik en daar hangt idd een prijskaartje aan.
 
Als je motor een marktconforme prijs heeft ben je hem zo kwijt, ook als het winter is. Helaas weten de meeste mensen niet wat marktconform is. Het is iig niet de gemiddelde MP prijs, of de prijs waar je hem bij de dealer voor ziet staan.

De normaal geprijsde motoren op MP staan er niet lang op, alleen de te dure staan er lang op en zijn dus voor veel mensen maatgevend.

Tenzij je een 125cc hebt, die krijg je moeilijk kwijt.
Heb een tijdje een anderhalf jaar oude 125cc met 2000km voor €999 op internet gezet, die raakte ik niet kwijt. Goed, wel een semi-automaat en omgekeerde versnellingsbak, dus nog VEEL minder publiek. Ging uiteindelijk voor de helft weg, maar de dynamo was ook naar de haaien en ik had er geen zin meer in om er nog meer tijd in te steken.

Had ik er meer voor kunnen krijgen? Particulier wel, maar zoals ik al zei; ik was er klaar mee en er zelf op rijden was geen optie vanwege knieklachten op dat specifieke model.
 
Als je motor een marktconforme prijs heeft ben je hem zo kwijt, ook als het winter is. Helaas weten de meeste mensen niet wat marktconform is. Het is iig niet de gemiddelde MP prijs, of de prijs waar je hem bij de dealer voor ziet staan.

De normaal geprijsde motoren op MP staan er niet lang op, alleen de te dure staan er lang op en zijn dus voor veel mensen maatgevend.

Had niet verwacht het ooit 100% met je eens te zijn.

Goede foto's en een scherpe prijs = kwijt binnen een week.

Bij marktplaats in categorie onderdelen zetten en om de twee dagen opnieuw erop zetten. Zorg er wel voor dat de titel net ietsje anders is en ook de tekst in de advertentie anders komt hij weer achteraan. Op deze manier wordt hij meer bekeken dan in de juiste categorie waar je ook nog veel voor betaald :')
Wanneer mensen zien dat een motor er al lang op staat haken ze sneller af.
Als de motor er net opstaat denken ze sneller een koopje te hebben, en handelen ze sneller om de rest voor te blijven ;)
 
Laatst bewerkt:
Had niet verwacht het ooit 100% met je eens te zijn.

Goede foto's en een scherpe prijs = kwijt binnen een week.

Bij marktplaats in categorie onderdelen zetten en om de twee dagen opnieuw erop zetten. Zorg er wel voor dat de titel net ietsje anders is en ook de tekst in de advertentie anders komt hij weer achteraan. Op deze manier wordt hij meer bekeken dan in de juiste categorie waar je ook nog veel voor betaald :')
Wanneer mensen zien dat een motor er al lang op staat haken ze sneller af.
Als de motor er net opstaat denken ze sneller een koopje te hebben, en handelen ze sneller om de rest voor te blijven ;)

Blijft alleen wel lastig om een juiste prijs te verzinnen voor een motor waar er maar één van is;) link

Toch denk ik dat 3000€ best een redelijke prijs is.

Anyways, ik heb dat bedrijf nog even gebeld en qua minimumprijs zijn we het wel eens, ik denk dat ik hem dus gewoon lekker laat oppikken en kijken of hun er met hun contacten wat mee kunnen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan