Motor verkopen via Marktplaats? Proefrit verstandig?

ivoderksen

Die hard MF'er
15 mei 2012
395
56
Enschede
Man man man `` het zoveelste bang lul topic hier op MF … Kom op`` een beetje mensenkennis en vertrouwen ..(Lang leve het internet tijdperk waar alle ongein gratis en snel tot je komt en je tussen de oren gaat zitten . Daar hadden de meeste mensen voor die tijd geen last van ) jullie maken elkaar knettergek en achterdochtig … ik heb zelf honderden auto`s en misschien ook wel bijna zoveel motoren gekocht en verkocht .. en het is altijd nog goed gegaan .. B|
Wil je heel graag gelijk geven, maar ik ben ook al opgelicht, en meerdere malen hebben ze het geprobeerd. Het is wel van deze tijd helaas. En de KTMs die uit de woonkamers en schuren worden gejat is ook geen onzin, maar harde werkelijkheid. Die achterdochtigheid + mensenkennis bepaalt of ik iemand wel of niet een proefrit laat maken/borg/iets achterlaten.

Je ervaring delen en deze vraag stellen geeft je een idee van hoe jij zou kunnen handelen. Sterker nog, ik ben net attent gemaakt op een voor mij nieuwe manier van oplichting via die kentekencheck.

Het gaat goed tot het fout gaat.
Beter nu dit, dan straks een berichtje: motor gejat, help.

Dus je hebt wel gelijk, internet zorgt ook voor een paranoïde bende, maar het is nu makkelijker dan ooit om mensen van afstand geld af te troggelen (ransomware, overmaak linkjes, phishing). En schijnbaar komen ook meer mensen graag dure speeltjes ongevraagd meenemen op rare tijden, omdat ze weten waar die staat dankzij het internet.

Gelukkig is na het eerste online contact, de daadwerkelijke ontmoeting. En ik moet zeggen daar heb ik totaal geen problemen mee en daar krijg/geef je het kopje koffie en een mooi praatje.

Laatst bewerkt:

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
2.575
1.026
IJsselstein
Man man man `` het zoveelste bang lul topic hier op MF … Kom op`` een beetje mensenkennis en vertrouwen ..(Lang leve het internet tijdperk waar alle ongein gratis en snel tot je komt en je tussen de oren gaat zitten . Daar hadden de meeste mensen voor die tijd geen last van ) jullie maken elkaar knettergek en achterdochtig … ik heb zelf honderden auto`s en misschien ook wel bijna zoveel motoren gekocht en verkocht .. en het is altijd nog goed gegaan .. B|

Nou big boy, click jij maar eens op deze link dan (als ie het nog doet) _O-

"Ik zie uw advertentie. Ik heb nog een vraag; hoeveel eigenaren heeft deze motor gehad? Ik hoop dat de vraag niet lastig is. Graag zou ik van u een motor rapport willen zien voordat ik de motor wil overkopen, het rapport is gratis te verkrijgen met RDW gegevens, ga naar:
≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen p.s. Als je naar mijn website gaat krijgt je een scherm te zien of je Marktplaats wilt verlaten, je kunt dan gewoon op de grijze knop "Bezoek externe website" klikken. Ik zie uit naar uw reactie, Thomas de Boer"

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.898
258
Groningen
Ik heb helemaal geen zin in dat soort onzin. Dus daarom zal ik daar niet zo snel ingetrapt zijn.
Maar hoe verzin je dit soort dingen....😑

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
9.038
164
-----
Ik heb helemaal geen zin in dat soort onzin. Dus daarom zal ik daar niet zo snel ingetrapt zijn.
Maar hoe verzin je dit soort dingen....😑
Inderdaad `zulk stompzinnig gedoe vliegt bij mij direct de kliko in , reactie`s op een normale manier krijgen alleen m`n aandacht ..
(ik ben ook heus wel op de hoogte van het krapuul online, en filter heus wel ) Alleen zulke topic`s met allemaal (onzin)verhalen de een nog sterker dan de ander , daar zie ik het nut niet zo van in..
Maar nog veel leuke spannende verhalen gewenst hier .. (ik geloof het allemaal wel bijna op MF ..:W

Laatst bewerkt:

guusjee

Rookie
12 jun 2019
6
1
Voor de oplichter niets. Die gebruikt namelijk een valse bankapp.
Tegenwoordig kan je meteen zien of het geld is overgemaakt op je eigen telefoon. Zelfs tussen verschillende banken is het direct over gemaakt. Dan kan hij nog zo'n false bankapp gebruiken, staat het geld niet op je rekening dan gaat de motor niet weg.

Zwetje

Die hard MF'er
18 jun 2016
261
273
Nieuw-Vennep
Zoals velen al aangeven. Dit is een gevoelenskwestie. Als je twijfelt door wat dan ook, gewoon niet doen. Het voelt goed, of niet. Lekker verkopen aan iemand bij wie het goed voelt.
De laatste motor welke ik verkocht was aan een Engels sprekende jongen, heeft lekker gereden en was helemaal enthusiast. Sterker nog, ik doe nog steeds het onderhoud aan die motor. Je merkt snel genoeg of het klopt allemaal of niet.

Diver2000

Die hard MF'er
14 aug 2019
256
146
Oosterhout Gld.
Ik heb ook eens een motor verkocht via speurders. De beste man kwam van ver en liet zijn dochter bij me achter tijdens de proefrit!!!! Kwestie van "vertrouwen".
Ik heb afgelopen zaterdag op een R6 en een CBR proefgereden. Auto bleef bij de verkoper staan en mijn zoon was mee die bleef daar ook wachten.
2 x een kwartier weg geweest totaal..