motor verlies zijn vermogen als ik rond de 80km rijd

MCJD

Rookie
19 nov 2020
20
1
help
heb een suzuki srad 600 uit het jaar 2000 gekocht motor heeft 5 jaar stil gestaan maar
onlangs grote beurt gehad, carb gereinigd, alle vloeistoffen zijn ververs en bougies vernieuw ook heb ik forte 1 en 2 in de tank gegooid
onlangs ging ik een ritje proberen was de motor erg aan het happeren en viel uit bij de stoplicht, en bij hoge toeren
leekt het als of die geen benzine meer kreeg en viel uit
at zou de probleem kunnen zijn?
 
Zou ook ff in de tank kijken, zou na zo lang stilstaan wel een bonk roest kunnen zijn. Wat weer voor vervuiling in je brandstof circuit zorgt.
Nou Ja, het was ook een kleine aanvulling.
Je suggereerde dat het hetzelfde is als een bonk ijzer, en dat wil niet door de brandstofleidingen.

Ik weet het, het was kinderachtig van mij.
 
Valt stationair uit én bij hoge toeren...
En verliest vermogen zo rond de 80 Km/uur, in ze'n 3 of 4.

Daar tussenin doet ie het goed?
Heb vandaag ook ff gereden en het ging opzicht weer oke tot na een korte pauze. Waar ik weer wat harder rond de 80 km reed na 5 min weer de motor zijn vermogen verloor en leekt dat ie geen bezine kreeg en viel uit! daarna weer lastig aan ging en weer haperend gelukt een klein stukje naar huis kon rijden
 
Is het niet zo dat je brandstofkraan gewoon niet lekker meer opent? Klinkt heel erg als het issue wat regelmatig bij de gs500 gebeurt. Heb je een vaccuum gestuurde kraan toevallig?
 
Het zou natuurlijk ook iets elektrisch kunnen zijn.

Heeft de eigenaar nog iets gezegt van "goed lopend" weggezet, of mankeerde er al wat aan.

Óf de motor is weggezet en er is 5 Jaar niet meer mee gereden.
Óf het was niet goed, en de motor is zo weggezet 5 jaar geleden.
 
Is 80 km/h de topsnelheid of loopt hij even raar bij 80 km/h en loopt hij daarna wel door naar de 200 km/h?

Als 80 km/h zijn topsnelheid is dan denk ik dat je de benzinekraan ook nog ultrasoon moet reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Het zou natuurlijk ook iets elektrisch kunnen zijn.

Heeft de eigenaar nog iets gezegt van "goed lopend" weggezet, of mankeerde er al wat aan.

Óf de motor is weggezet en er is 5 Jaar niet meer mee gereden.
Óf het was niet goed, en de motor is zo weggezet 5 jaar geleden.
Goed lopend weggezet
 
Mijn gevoel neigt nog steeds naar iets elektrisch.
Ik lees ook niets van een accu die waarschijnlijk vervangen is?

Ik ga voor een accu met een verrotte cel, of een pulsgever die defect is. ( koud loopt het blok redelijk, opgewarmd begint het gedonder. Vandaar na 5 minuten bij 80+)
 
Terug
Bovenaan Onderaan