Motor verschepen van Turkije/Griekenland naar Nederland.

MJ —

MF'er
25 okt 2020
57
50
Ik wil mijn motor vanaf Turkije naar Nederland vervoeren. Per boot/trein/of ander transport. Heeft iemand hier ervaring mee? Vanaf Griekenland zou ook kunnen.
 
Ik denk dat het de vraag is wat je er voor wilt betalen.

Er zijn transportbedrijven die je wel zouden kunnen helpen.
Maar wat zou kosten, geen idee.
 
Ik heb mij verdiept in de route naar Turkije/ Griekenland en er is geen regulier motortransport op die route. Zal dus via een transportbedrijf moeten gebeuren
 
Ik kan op mijn werk zien of er lading aan wordt geboden vanuit elk land vanuit Europa en ver daarbuiten, als dat een deellading is dan zou er best een motorfiets bij passen.

Maar wat het zou kosten, dat wil ik pas navragen als TS serieus interesse heeft.
 
Moet het helemaal naar Nederland , weet dat een Turkse ex collega als hij naar Turkije en terug ging de trein nam vanuit Oostenrijk en ook de terug tot Oostenrijk.
Weet niet of deze trein nog rijdt maar misschien is dit ook een mogelijkheid.
 
Moet het helemaal naar Nederland , weet dat een Turkse ex collega als hij naar Turkije en terug ging de trein nam vanuit Oostenrijk en ook de terug tot Oostenrijk.
Weet niet of deze trein nog rijdt maar misschien is dit ook een mogelijkheid.
Alleen tussen Hamburg en Wenen. Dus alleen een optie als je in de buurt van Groningen woont
 
Dank voor jullie antwoorden.

Demifort, ik zou graag willen weten wat dat zou kosten. En heb zeker interesse.
Als er ergens een mogelijkheid is, dan zou dat ook gelijk mijn eindbestemming zijn. Zit nu aan Izmir te denken.
 
Wanneer zou het moeten gebeuren?
De prijs is afhankelijk van het aanbod en dat kan fluctueren.

Zal morgen sowieso eens kijken voor je, dan heb je een indicatie.
 
Om dit nog even af te sluiten…

Demifort heeft de volgende dag gechecked of er ruimte in een lading was. Waarvoor dank!

Die was er niet op korte termijn. Hij gaf ook aan dat het flink in de kosten kan gaan lopen als je het wilt verschepen. En dan komt daar ook nog een hoop rompslomp aan papierwerk bij. Dat was niet waar ik nog dagenlang mee bezig wilde zijn terwijl ik op pad was. Uiteindelijk besloten om naar de westkust van Turkije te rijden en heb bij Çesme de ferrie naar Chios genomen. Vanaf Chios gaat er een ferrie (blue star ferries) naar Piraeus/Athene op dezelfde dag. 10 uur later, nadat je bij Piraeus bent aangekomen, kan je de ferry pakken vanaf Patras naar Ancona (Anek Lines) Van Pireaeus naar Patras is zo’n 3 uur rijden, dus dat past perfect. Overigens gaat de ferry ook tot Bari of Venetië in Italië. Allemaal prima te doen. Als je op tijd boekt kan je een slaapplek boeken op de ferry vanaf Patras. En in het hoogseizoen lijkt mij dat wel aan te raden. Óf gewoon je matje ergens neerleggen en in je slaapzak kruipen, dat ging eigenlijk ook best! Totale kosten voor de ferrie’s van Çesme naar Ancona is zo’n 300,- euro en duurt in totaal 2,5 dag.

Uiteindelijk dus toch nog een stuk naar huis gereden vanaf Italië, maar op deze manier was het een mooie ronde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan