Motor vervangen gsxr600 k1 door een 750?

Adriedeeerste

Rookie
8 jul 2022
1
0
Ik ben in het bezit van een Suzuki GSXR 600 K1, en nu is de motor vastgelopen.
Nu kan ik aan een 750 blok komen dus mijn vraag is, is het mogelijk om een 750 blok in een 600 frame te plaatsen.
 
Alles is passend te maken, maar je zal wel bedoelen of het plug and play is. Áls een 750 blok er zo in zou passen, houdt er dan rekening mee dat waarschijnlijk de gasklephuizen, injectoren, ecu, kabelboom en contactslot met evt. startonderbreker ook mee moet om het geheel goed lopend te krijgen.
Ik heb hetzelfde trucje gedaan met een ZXR 750 waar nu een ZX10R blok in hangt. Is misschien wel een iets radicalere verbouwing, maar bovengenoemde zijn toch punten waar je rekening mee moet houden.
 
Alles is passend te maken, maar je zal wel bedoelen of het plug and play is. Áls een 750 blok er zo in zou passen, houdt er dan rekening mee dat waarschijnlijk de gasklephuizen, injectoren, ecu, kabelboom en contactslot met evt. startonderbreker ook mee moet om het geheel goed lopend te krijgen.
Ik heb hetzelfde trucje gedaan met een ZXR 750 waar nu een ZX10R blok in hangt. Is misschien wel een iets radicalere verbouwing, maar bovengenoemde zijn toch punten waar je rekening mee moet houden.

Het gaat hier om de vraag van TS. graag ontopic blijven en geen onnodige info plaatsen als daar niet om gevraagd word.
 


Het gaat hier om de vraag van TS. graag ontopic blijven en geen onnodige info plaatsen als daar niet om gevraagd word.
En wie is u MR Frietkraam, om mij te vertellen wat ik wel of niet mag schrijven?

Als mijn antwoord je niet aanstaat moet je ff melding maken van mijn post, dan kan een moderator bepalen of het verwijdert moet worden.
 



En wie is u MR Frietkraam, om mij te vertellen wat ik wel of niet mag schrijven?

Als mijn antwoord je niet aanstaat moet je ff melding maken van mijn post, dan kan een moderator bepalen of het verwijdert moet worden.
Ja dat is ook wel weer zo..

Gezien de zeer spaarzame info van TS wou ik ook een uitermate spaarzaam en gericht antwoord op zijn/haar vraag geven, maar denk daarom niet dat jauw info niet op preis wortd gesteltd.
 
De 600 en 750 zijn in essentie hetzelfde, alleen heeft de 750 vaak nog wat extra's af fabriek. Op cmsnl.com kun je eventueel wat onderdeelnummers vergelijken tbv randzaken als injectoren en kabelboom. Denk eerlijk gezegd dat het op de (mapping in de) ECU na wel redelijk plug 'n play is.
 
Alles is passend te maken, maar je zal wel bedoelen of het plug and play is. Áls een 750 blok er zo in zou passen, houdt er dan rekening mee dat waarschijnlijk de gasklephuizen, injectoren, ecu, kabelboom en contactslot met evt. startonderbreker ook mee moet om het geheel goed lopend te krijgen.
Ik heb hetzelfde trucje gedaan met een ZXR 750 waar nu een ZX10R blok in hangt. Is misschien wel een iets radicalere verbouwing, maar bovengenoemde zijn toch punten waar je rekening mee moet houden.
is dat wel zo...
Als je alle aanbouwdelen over zet, en alle aansluitingen vinden een plekje, dan weet de ecu en alle andere electronica niet dat er een 750 ipv 600 c in ligt, ...
Heb een volvo 2 liter al eens vervangen voor een 2.5 maar moest dus juist gasklephuis en alles overzetten zodat de computer niet weet dat er een ander blok in ligt, en de injectie wordt bijgeregeld door de metingen in de uitlaat....nooit problemen mee gehad
 
...ik schreef: "om het geheel goed lopend te krijgen"...
Daarmee bedoel ik dat je ook de prestaties van een 750 wil hebben. Als je alles van de 600 laat zitten, dan zal het 750 blok nooit optimaal presteren.
 
Aan het studeren voor moderator B|?
uitgebreid ge bestudeert en tot de conclusie gekomen dat dat zeker niet wenselijk is.
Ik dacht dat jij sarcasme wel herkende .
Onlangs is er (terecht vind ik) een bericht van mij verwijderd in een topic waar de vraagsteller niet meer had gereageerd , waarom ik nu dus alleen nog de oproep doe aan een ieder om eerst TS te laten reageren, als is het maar om te zeggen dat het 750 blok ook daadwerkelijk van hetzelfde bouwjaar is , of niet.
 
uitgebreid ge bestudeert en tot de conclusie gekomen dat dat zeker niet wenselijk is.
Ik dacht dat jij sarcasme wel herkende .
Onlangs is er (terecht vind ik) een bericht van mij verwijderd in een topic waar de vraagsteller niet meer had gereageerd , waarom ik nu dus alleen nog de oproep doe aan een ieder om eerst TS te laten reageren, als is het maar om te zeggen dat het 750 blok ook daadwerkelijk van hetzelfde bouwjaar is , of niet.
Ik ben dol op sarcasme *O*

(Had ik toch weer een :+ in mijn reply moeten zetten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan