motor vervangen

ctrack

Rookie
21 sep 2006
3
0
Deerlijk, Belgium
Naar aanleiding van iets wat ik gelezen heb op een ander forum www.katriders.com, had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met het 'upgraden','vervangen' van de motor van een gsx600f door een motor van bvb gsx750r.

Een aantal motoren binnen de suzuki familie zou 'gemakkelijk' vervangen te zijn. Enig idee wat dit zou kosten ?

ps :
mijne is '92 gsx600f GN72 N
 
Ben bang dat je frame daar niet helemaal op gebouwd is :X


van 85 naar 100 of 110 pk, denk dat het frame dat wel aankan. ;) Verder hebben de oliegekoelde blokken van suzuki veel dezelfde ophangpunten en kan dus gemakkelijk uitgewisseld worden.

Edit: er is ergens een site waarin iemand een gsxr blok in een Bandit 600 heeft gebouwd kompleet met uitleg en plaatjes.
 
Naar aanleiding van iets wat ik gelezen heb op een ander forum www.katriders.com, had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met het 'upgraden','vervangen' van de motor van een gsx600f door een motor van bvb gsx750r.

Een aantal motoren binnen de suzuki familie zou 'gemakkelijk' vervangen te zijn. Enig idee wat dit zou kosten ?

ps :
mijne is '92 gsx600f GN72 N

Oliekoeler blokken van de verschillende Suzuki's zijn uitwisselbaar... dus ja dat kan zonder problemen...

Mocht je dit nou graag willen doen, ik heb hier nog een oliekoeler 750 blok liggen, met +/- 40.000 op de teller. Volgens de vorige eigenaar 108 pk aan het achterwiel.

Ook de carburateurs heb ik erbij...

Laat maar eens horen of je interesse hebt..

(karsten.Oexman (@) gmail.com)
 
ik heb in mijn RF600 een RF900 blok gelepeld. kan er zo in geen enkel probleem. van 100pk naar 135 aan het achterwiel, erg leuk moet ik zeggen.
sinds kort ook een 900 achterbrug en veer geplaatst, scheeld toch wel. gaat een stuk gemoedelijker de bocht om.

succes met hobbyen

RFast
 
ik heb in mijn RF600 een RF900 blok gelepeld. kan er zo in geen enkel probleem. van 100pk naar 135 aan het achterwiel, erg leuk moet ik zeggen.
sinds kort ook een 900 achterbrug en veer geplaatst, scheeld toch wel. gaat een stuk gemoedelijker de bocht om.

succes met hobbyen

RFast

Maar dat is ff anders :N Heel ander blok :Y

Maar alle olie/lucht gekoelde viercilinder blokken uit GSX of GSF zijn onderling uitwisselbaar :)
Behalde die ene exoot met cardanaandrijving :P


 
bij deze dan gezocht :

- motor gsx750r of dien andere van 11xx van de early nineties ?
- iemand in Belgenland (WVL,OVL) die dit 'deftig' kan 'vervangen', omdat ik dit nog niet zelf kan.( arme programmeur dat ik ben ;-p ).

meel mij (see above or profile)
 
bij deze dan gezocht :

- motor gsx750r of dien andere van 11xx van de early nineties ?
- iemand in Belgenland (WVL,OVL) die dit 'deftig' kan 'vervangen', omdat ik dit nog niet zelf kan.( arme programmeur dat ik ben ;-p ).

meel mij (see above or profile)

Motor hebben we toch al contact over???..
vervangen is ook geen probleem...moet je alleen wel met de motor hierheen komen...en dat is dus niet in Belgenland..
 
Terug
Bovenaan Onderaan