Motor vervoeren in een paardentrailer?

polman

Die hard MF'er
18 okt 2004
465
2
Huissen
Hallo!

Heeft iemand hier ervaring mee?
Willen namelijk van de week m`n motor ophalen, maar hebben nog geen aanhanger kunnen regelen.. MAAR hebben wel een anderhalf paards paardentrailer tot onze beschikking!

Is dit goed te doen, zijn de bevestigingspunten zodoende genoeg dat de motor stabiel blijft staan?

Tips & trucks? :)

Vriendelijke groeten,
Rogier
 
gewooon een U balk (voor de wielen in te zetten) kopen bij de lokale ijzerboer/tuincentrum en dan kom je al een heel eind.
 
Het betreft trouwens een FZR 600.

Op de grond is geen mogelijkheid tot vastmaken van de motor!
Achter is een stang over de breedte door de trailer, en voor ook. Ook is er voor de mogelijkheid om `m vast te maken (voor het halster van `t paard).

En.. wat is een u-balk?

Het moet niet al te duur worden.. dit is waarschijnlijk de enige keer dat de motor zo moet worden vervoerd, zonder mij erop :)
 
Kan zat.
Je hebt een paardetrailer
Dus waar je die trailer van hebt heeft ook paarden
Ook balen hooi
Hiermee vul je de ruimte op, en ding gaat je geen kant op
1 1/2 paard trailer heeft wel beveigingspunten, goede spanband 8 tons vrachtwagenbanden gebruik ik altijd, het uiteinde laat je onderdaan buiten de klep uitstelen (tussen bewegend gedeelte door van als je de klep open en dicht doet) en de andere kant richting halster of nog verder in de hoek.
Maar met hooi of strobalen, geeft wat zoi, maar dat is makkelijkst
 
Is misschien inderdaad een goede optie, had er zelf ook al aan gedacht, die stro-balen.... maar moeten dan wel in een grote zak.

1. voor de rotzooi die misschien de motor kan aantasten
2. is erna anders niet meer te gebruiken :)

Zo te zien is het inderdaad wel te doen ja.. alleen nog ff spanbanden regelen!!

ALS iemand nog handige dingen heeft... uiteraard welkom!
 
wat dacht je van gewoon terug rijden. of laten rijden door iemand anders met een motor rijbewijs. je gaat gewoon samen heen met 1 vervoermiddel en rijdt terug met 2.
 
ik had effe niet goed gelezen maar waarom wil je de motor ophalen ipv ermee te rijden ?
(ps, ik weet dat je nog geen praktijk heb gehaald)
 
Moet gaan, voorin de trailer heb je 2 ringen aan weerszijden. Achterin heb je als het goed is ook bevestigingspunten, moet je gewoon genoeg spanbanden meenemen.
 
Dat gaat perfect! Als het een tweepaards trailer is gewoon even het tussenrek eruithalen. Zitten verder voldoende sjorogen in om een en ander aan vast te zetten. Ze staan wel raar te kijken bij een motorzaak als je hiermee komt voorrijden. ;)
 
Er zitten 2 ringen aan de voorkant inderdaad!!

Maar ... ik ga over 3 weken pas op voor m`n rijbewijs, dus MAG nog niet rijden!!!!!!

Het is geen 2 paards, maar 1,5 :)
 
Er zitten 2 ringen aan de voorkant inderdaad!!

Maar ... ik ga over 3 weken pas op voor m`n rijbewijs, dus MAG nog niet rijden!!!!!!

Het is geen 2 paards, maar 1,5 :)

Dan zit er geen tussenrek in :P .
Aan de achterkant kan je de scharnierpunten van de klep gebruiken als tiedown punt
 
Er zitten 2 ringen aan de voorkant inderdaad!!

Maar ... ik ga over 3 weken pas op voor m`n rijbewijs, dus MAG nog niet rijden!!!!!!

Het is geen 2 paards, maar 1,5 :)
Paarden trailer is perfect voor motoren vervoer...probleemloos.
Is ook prima voor kleine tractoren enz.....of 5 fietsen natuurlijk :)

Heb er al van alles mee vervoerd....maar nog nooit een paard :+ :P
 
dat had ik al gezien maar wat dacht je van het volgende maak er tijdelijk een lesmotor van. elletje er op verzekering regele rijinstrukteur er achteraan oortelefoontje in en lessen maar richting huis en schuur. heb je meteen een goede proefrit gemaakt.

Dan is een paardentrailer denk ik makkelijker :)
 
Het betreft trouwens een FZR 600.

Op de grond is geen mogelijkheid tot vastmaken van de motor!
Achter is een stang over de breedte door de trailer, en voor ook. Ook is er voor de mogelijkheid om `m vast te maken (voor het halster van `t paard).

En.. wat is een u-balk?

Het moet niet al te duur worden.. dit is waarschijnlijk de enige keer dat de motor zo moet worden vervoerd, zonder mij erop :)
Haal die stang weg! Ik heb een keer iemand z'n motor uit een paardentrailer zien laden bij een dealer, waarbij z'n komplete topkuip aan gart was omdat z'n motor bij het remmen steeds tegen die balk was aangekomen....
 
Ik heb gewoon twee houten balken op de bodem van een aanhangwagen geschroefd, daar de motor tussen gezet, en alles vastgezet met sjorbanden:

RIMG0020.JPG
 
lijkt me wel te gaan, ik had mijn motor in de 1 gezet en een tiewrap op de voorrem, ding staat dan al erg vast, 2 spanbandjes erom, klaar is peter. Rogier
 
In plaats van de tiewrap zou ik een elastiek nemen
Zelf gebruik ik een rubber voor een bungalowtent (vierkant dik rubber) als "parkeerrem" als ik de motor ergens op een helling plaats. Het elastiek blijft konstant aankrijpen.

Egberto



lijkt me wel te gaan, ik had mijn motor in de 1 gezet en een tiewrap op de voorrem, ding staat dan al erg vast, 2 spanbandjes erom, klaar is peter. Rogier
 
Geen tips helaas, maar ik heb er al wel een paar goede voorbij zien komen :)

Kep een jaar geleden een motor opgehaald die ik van een collega had gekregen, om verscheidene redenen niet mee naar huis kunnen rijden (de belangrijkste was geen Atje :P ) Heb het ding vervoerd achterin een Ford Transit, helaas geen foto's van gemaakt.

In een paardentrailer zitten meestal wel voldoende bevestigingspunten voor spanbanden en/of touw o.i.d.

Succes iig.
 
Op zondag 02 januari 2005 19:43 schreef C@$p€® het volgende:[/b][/url]
Een ding snap ik niet.
Wat heb je aan een half paard? Ben ik nou de enige die zich hier meer druk over maakt dan over het vastbinden van een motor!!
Maar voor de duidelijkheid gaat dit dan om de voor of achterkant van het paard??

Schitterend, die reactie :}
Zo moeten we er meer krijgen. ;)

1,5 paards trailer wil alleen zeggen dat er 2 pony's of een paard en een pony in kunnen. 2 paarden lukt dus niet, daar is de trailer weer te smal/klein voor. :P

Cindy
 
Terug
Bovenaan Onderaan