Motor vervoeren?

_SveN_

MF veteraan
Donateur
4 feb 2005
1.433
619
UUuuuuuuuuuu!
Hallo MF'ers,

Ik wil een motor uit het buitenland halen, maar gezienik gene trekhaak heb en er geen aanhanger aan kan hangen.
Ik heb al zitten zoeken, maar kan niks vinden... :?

Zijn er ergens bestelbusjes of motorambulances te huur waar een motor in kan?

Weet iemand een adres (liefst in de buurt van Utrecht of omgeving) of verhuurt iemand hier op het forum zoiets?

Alvast bedankt!
 
bij de gewone reguliere verhuurbedrijven hebben ze toch busjes ( hertz , avis ) zelf bij de plaatselijke .............al zijn het vehuiswagen , daar past een motor toch ook in en kan je wat harder door rijden .. succes
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan staat ie zo los zeg maar...maar datis misschien mijn gevoel hoor...
En ik moet wel een oprij iets hebben natuurlijk...haha.
Die motor erin tillen is ook niet te doen.. ;)
Of zijn er meer mensen die het gewoon in een bestelbusje doen en op de één of andere manier alles goed vastzetten?
 
Ja maar dan staat ie zo los zeg maar...maar datis misschien mijn gevoel hoor...
En ik moet wel een oprij iets hebben natuurlijk...haha.
Die motor erin tillen is ook niet te doen.. ;)
Of zijn er meer mensen die het gewoon in een bestelbusje doen en op de één of andere manier alles goed vastzetten?
ik heb toen een deur gepakt als oprijplank , lekker stevig verder sjorbanden en/of paddockstand en klaar
 
Gewoon in een busje (vito vivaro traffic ed) en er zitten in die dingen wel haken in waarmee je de motor vast kunt sjorren.Bern zelf afgelopen jaar naar frankrijk geweest met de bus van pa (Vivaro) en had er 2 motoren in staan ,ging perfect heb nu een band gekocht die om het stuur kan,is wat makelijker ivm de kuipen
 
Hoezo niet te tillen, een goldwing gaat niet maar een SS met 3 man, ik bedoel echte mannen moet toch wel lukken.
 
Busje met laadklep, een paar sjorbanden en klaar ben je...
 
ik heb een kawasaki zxr750 in een volkswagen caddy vervoerd. ging prima alleen je moet wel met z'n 3en zijn om hem erin te tillen.
 
alles kan qua vervoer
vast zetten is gewoon het belangrijkst
full
 
Wat voor motor en waar vandaan? Ik heb een auto met motor-AHW en wil anders misschien wel rijden? Ik woon aan de grens tussen Utrecht en Oberhausen.

Let wel op als je een busje huurt en naar het buitenland gaat dan heb je een waarborgfondsbrief (oid) nodig. Kost ook weer geld.
Maar alles is vast te zetten ook in een busje.
 
Ik wil 'm uit Belgie halen...
Althans als alles goed gaat zeg maar...

Dus bedankt voor het aanbod Roy, maar dan moet je wel heeeeel ver omrijden zeg maar...;)

En anders huur ik wel een motor-ahw en probeer ik ergens een auto met trekhaak te ritselen...
Genoeg spanbanden mee en doeken o.i.d. om de delen van de motor te beschermen..en dan maar kijken wat het wordt...

Ja of zonder kentekenplaat enzo gewoon terug rijden naar NL, maarja je zal net weer zien.....
 
Ik wil 'm uit Belgie halen...
Althans als alles goed gaat zeg maar...

Dus bedankt voor het aanbod Roy, maar dan moet je wel heeeeel ver omrijden zeg maar...;)

En anders huur ik wel een motor-ahw en probeer ik ergens een auto met trekhaak te ritselen...
Genoeg spanbanden mee en doeken o.i.d. om de delen van de motor te beschermen..en dan maar kijken wat het wordt...

Ja of zonder kentekenplaat enzo gewoon terug rijden naar NL, maarja je zal net weer zien.....

Nee, dan schiet het niet echt op ;)
Wat ik je wel aan zou raden is een stuurharnas. (uitgaande van een motor met kuipen)
Die plaats je over je stuurhelften en dan zit je niet te kloten met kuipen die in de weg zitten. Heb je in principe aan 2 spanbanden genoeg, maar voor de zekerheid doe ik het achterwiel ook altijd even.

1802008303[1].jpg
 
ga eens bij een lokaal taxibedrijf vragen, of je een rolstoelbus met rijplanken kunt huren.
Rolstoelbussen hebben rails in de vloer, waar je ook spanbanden in kunt haken. Dit lijkt me de meest praktische oplossing.

Heeft de motor die jij wilt gaan halen een middenbok?
Zoja, dan is het vastzetten echt een makkie.
Zo nee, dan zul even met twee man moeten zijn. Een die de motor recht houdt en een die de spanbanden vastsjort.
 
Ik wil 'm uit Belgie halen...
Althans als alles goed gaat zeg maar...

Dus bedankt voor het aanbod Roy, maar dan moet je wel heeeeel ver omrijden zeg maar...;)

En anders huur ik wel een motor-ahw en probeer ik ergens een auto met trekhaak te ritselen...
Genoeg spanbanden mee en doeken o.i.d. om de delen van de motor te beschermen..en dan maar kijken wat het wordt...

Ja of zonder kentekenplaat enzo gewoon terug rijden naar NL, maarja je zal net weer zien.....


Auto met trekhaak is ook gewoon te huur hoor.
Dus, bel even een autoverhuurbedrijf ;)

Of zoek een vriend/familielid/vage kennis/buurman, met auto-met-trekhaak,
en huur alleen de aanhanger.
Koop een paar goede sjorbanden, en je zet de motor zo muurvast.
 
Misschien is dit een heel belachelijk idee, maar waarom ga je er niet op zitten, handen aan het stuur, contact aan, startknop indrukken totdat er allerlei herrie uit komt en je omringd wordt door ongezonde walmen, helm op je kop, en rijd je zo naar huis? Het is natuurlijk een ietwat aparte methode om een motorfiets te verplaatsen, maar het schijnt dat die dingen daar in het algemeen geen blijvende schade aan overhouden. :?
 
hahahaha Prinsje...oh gossie daar had ik nog niet aan gedacht... :+
Nou als ik zonder kenteken vanuit Belgie ga rijden ben ik dus ook niet verzekerd... :N
En je zal net zien...nooit gebeurt er wat en nooit wortd ik aangehouden, maar die dag dan precies wel... ;)
 
gewoon van een kennis een auto met trekhaak lenen en motor-aanhanger huren. Dat lijkt me het gemakkelijkst en goedkoopst.

(bv. bij de BP in woerden verhuren ze die dingen, heb er zelf geen ervaring mee)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan