Motor verzekerd met ART slot?

peter2000

MF'er
16 jul 2006
35
0
Ik vroeg me af, mijn motor is ook verzekerd tegen diefstal (geen overbodige luxe in Amsterdam helaas...) In de voorwaarde staat wel dat hij vast moet zitten met een goedgekeurd ART-slot.

Ik heb in 2007 zo'n slot aangeschaft (ART, genoeg sterren, aankoopbewijs bewaard) Ik heb er wel maar twee sleutels bij, terwijl op de ART-site staat dat er drie bijgeleverd worden. Kan ik me niet herinneren. En ik heb er geen certificaat meer bij. (was die er?)

Mocht het nu echt zover komen dat de motor gejat wordt, is hij dan verzekerd of zouden ze om het derde sleuteltje/certificaat/leeftijd slot moeilijk gaan doen?

Iemand ervaring mee?
 
Volgens mij vragen ze de code op het slot zelf en die van het plaatje die je bij je sleutels gekregen hebt. Heb zelf ook maar 2 sleutels bij me ART 4 slot, en die heb ik van het weekend gekocht.
 
Sleutels

7.1 vraag: Verloren : Ik ben een sleutel verloren wat moet ik doen?
antwoord: Het is noodzakelijk dat u dit doorgeeft aan uw verzekeraar. Zo blijft het keurmerk sluitend. Het is mogelijk om een nieuwe sleutel bij te laten maken dit moet wel bij uw verzekeraar bekend zijn.

7.2 vraag: Dupliceren : Ik wil een sleutel bij laten maken mag dat?
antwoord: Het ART keurmerk is gebaseerd op het aantal sleutels / het sleutelnummer en het ART nummer. Wanneer u een sleutel laat bijmaken moet dit ook gemeld worden bij de verzekering. Als na diefstal niet alle sleutels overhandigd kunnen worden - die geregistreerd staan zal de verzekering niet uitkeren. In de sleutel dient aangegeven te zijn dat het om een kopie gaat.

http://www.artsloten.nl/index.php?action=extra&extra=A_vragen_faq&lang=NL


Maw melding maken dat je 1 sleutel bent verloren.
 
Hmm goed dat je het zegt. Ik had er wel een certificaat (pas) bij maar ook maar twee sleutels (ABUS slot). Ben nu ook wel benieuwd (naar het aantal sleutels).
 
Ik heb hetzelfde; mijn slot was ook ART4, maar met een oud (3)nummer. Hetzelfe model slot op de ART website had nu opeens een ander nummer (4).

Ik heb contact opgenomen met: art@raivereniging.nl

Zij hebben mij schriftelijk verklaard dat het slot nog steeds voldoet aan de huidige ART4 eisen en dat het goedkeuringsnummer aangepast was na een hertest. Volgens ART is het geen probleem voor de verzekering want het is hetzelfde slot.

Groet,
Martin
 
Lees goed je polis, in grote steden wordt een dergelijk slot uitgesloten!
 
Want: wat denk je, meer kans op diefstal.
Welke: ik vrees bij zowat alle verzekeraars maar in ieder geval bij de Europeesche. (Amsterdam, Utrecht etc...
 
Laatst bewerkt:
Denk dat zolang jij een goedgekeurd slot minimaal ART4 hebt het niet zo'n probleem is hoor.

Immers hoeveel nieuws rijd hier kwa auto's scooter's en motoren in tegenstelling tot elders in het land en al die andere voertuigen hebben ook geen problemen.
 
Centraal beheer..... geen aanvullende eisen.... dus stuurslot is voldoende. :)
 
had precies hetzelfde , heb de verzekering gebeld en de motor WA + laten verzekeren met dat type ART slot met 2 sleutels en daar een schriftelijk bewijs van gevraagd. Keurig netjes na 2 dagen het schriftelijk bewijs. Ze komen namelijk om de haverklap met nieuwe sloten en sommige worden weer van die lijst gehaald .
 
Terug
Bovenaan Onderaan