Motor verzekeren via KNMV (??)

Clover

MF veteraan
11 okt 2002
2.002
89
Ik heb een nieuwe motor gekocht, Aprilia RS 125 (25 kw)

Deze moet ik verzekeren, alleen ik twijfel tussen bep. casco en vol. casco.
Volledig casco zit al gauw rond de 1000 euro. En aangezien de nieuwwaarde van de motor 'maar' 4699 euro is, is dit in verhouding nogal veel vind ik. 1/5 van de nieuwprijs per jaar aan premie betalen..hmm :?

Maar, na een belletje met KNMV verzekeringen het volgende:
ALL RISK verzekeren kost: 1080 euro
ALL RISK verzekeren als KNMV lid: 840 euro (lidmaatschap knmv kost 45 euro, daarmee krijg je wel 20% korting op je premie...en ook korting op VRO cursussen)
ALL RISK verzekeren als KNMV lid + een VRO1 gevolgd: 740 euro (10% korting door VRO1 cursus, welke ik van plan ben a.s. voorjaar te volgen).

740 euro om m'n motor ALL-RISK te verzekeren vind ik nog redelijk.. Aangezien het mijn eerste motor wordt, en zodra je valt er behoorlijk wat kappen beschadigd kunnen zijn en dat is meestal een dure grap..

maar dan nog blijft de afweging tussen WA bep. casco en WA vol. casco (respectievelijk 240 euro en 740 euro).

Hoe denken jullie erover, of zijn er mensen met ervaringen met KNMV verzekeringen?

Gr,

Erik.

(alle bovenstaande prijzen kunnen enkele euros afwijken, ik heb ze afgerond..)
 
Ik heb een nieuwe motor gekocht, Aprilia RS 125 (25 kw)

Deze moet ik verzekeren, alleen ik twijfel tussen bep. casco en vol. casco.
Volledig casco zit al gauw rond de 1000 euro. En aangezien de nieuwwaarde van de motor 'maar' 4699 euro is, is dit in verhouding nogal veel vind ik. 1/5 van de nieuwprijs per jaar aan premie betalen..hmm :?

Maar, na een belletje met KNMV verzekeringen het volgende:
ALL RISK verzekeren kost: 1080 euro
ALL RISK verzekeren als KNMV lid: 840 euro (lidmaatschap knmv kost 45 euro, daarmee krijg je wel 20% korting op je premie...en ook korting op VRO cursussen)
ALL RISK verzekeren als KNMV lid + een VRO1 gevolgd: 740 euro (10% korting door VRO1 cursus, welke ik van plan ben a.s. voorjaar te volgen).

740 euro om m'n motor ALL-RISK te verzekeren vind ik nog redelijk.. Aangezien het mijn eerste motor wordt, en zodra je valt er behoorlijk wat kappen beschadigd kunnen zijn en dat is meestal een dure grap..

maar dan nog blijft de afweging tussen WA bep. casco en WA vol. casco (respectievelijk 240 euro en 740 euro).

Hoe denken jullie erover, of zijn er mensen met ervaringen met KNMV verzekeringen?

Gr,

Erik.

(alle bovenstaande prijzen kunnen enkele euros afwijken, ik heb ze afgerond..)

Is je kleding dan ook mee verzekert :? Ik kan hier zo snel geen informatie over vinden bij KNMV.
 
Tip van de dag (klinkt logisch maar toch):

Vraag rond! Ik kon via mijn werk een HELE goedkope verzekering afsluiten (dacht ik), 52% korting op de BRUTO premie..en dan nog eens je bonus/mauls er overheen...

Wat later sprak ik mijn tussenpersoon over huisverzekeringen...en we hadden het ook over de motor.

Wat blijkt...via hem kon ik NOG goedkoper verzekeren (dus zonder collectiviteits-korting!) en €600 minder eigen risico!

Vraag dus aan je tussenpersoon of hij een berekening wil maken!

Goedkoopste verzekering was voor mij De Europeesche...€750 per jaar allrisk, en eigen risico van €130 ofzo.
Duurste was €2000 per jaar, hehe!!
 
Ben ook verzekerd bij de KNMV, bevalt goed!!
Redelijke premie, doordat ik een eigenrisico heb genomen van
600 euro, scheelt een hele hoop geld in de premie!!

O-) O-) O-)
 
Let op... bij een nieuwwaarde van 4699 pleuro voor een brommert... en je betaald 1000 pleuro nu als premie... je gaat op je snuffert, je no-claim schiet omhoog en je betaald voortaan 1500 pleuro per jaar... dan gaat het wel hard...
Meestal is het pas echt zinnig om een all-risk verzekering aan te spreken vanaf schades boven de 1500 pleuro, anders betaal je op de lange duur toch mee...

edit: Klink zit bij Unive, lekker goedkoop
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook een auto? Zo ja, hoeveel schadevrije jaren heb je. Bij o.a. de KNMV kun je dan genieten van de hoogste no-claim (auto of motor) voor beide verzekeringen.

Ik heb jaaaaaren terug (hmmm, klinkt ouder dan het is) mijn auto ook bij de KNMV ondergebracht. Het heette toen nog zeswielenplan. De auto genoot meteen ook van 75% no-claim *D

Ik heb overigens sindsdien nooit meer geshopt, maar ik kan me voorstellen dat er andere verzekeraars zijn die goedkoper zijn.
 
KNMV verz.
Hou er wel rekening mee dat je bij de KNMV niet voor CRT of voor VRO en L-stad verzekerd bent bij volledig casko!! [de kleine lettertjes].
 
Yep, UNIVE, was voor mij het meest interessant, zeker als je meerdere verzekeringen bij hun neemt.

Krijg je zelfs winstdeling!! Raar maar waar.
 
Ik heb er ook over gedacht om over te stappen naar het zeswielen plan van de knmv. Weet eigenlijk niet waarom ik dat nog niet gedaan heb. Misshcien eens ff na vragen bij mij assurantie kantoor of dat verstandig is... :?

Misschien zitten er wat haken en ogen aan, waarom je het beter niet kan doen.
 
ZUCHT '( Lekker belangrijk ... kijken welke de goedkoopste is. Ik zou maar mooi polissen gaan vergelijken en dan kan je later gerust zijn ingeval van een crash of diefstal!

Helaas spreek ik uit ervaring. London & Lancashire is een KUT verzekering!!!!!!!!!
 
Bij mij kan je hem ook verzekeren en wel voor €50.

Je bent dan bij mij volledig allrisk verzekert behalve:
Als je harder als 10km/h reed.
Als je bezig was met trainingen of bijzondere verichtingen.
Als je motor gepikt werd binnen een straal van 600km van je huis.
Bij kernexplosies, of natuur rampen etc.
En zo kan ik nog wel een aantal voorwaarden verzinnen.

Lees eerst een de polisvoorwaarden goed door!
Die verschillen vaak nogal, en de goedkoopste verzekeringen hebben vaak de slechtste voorwaarden.
 
yep met wat hier al eerder stond, doe eens een aanvraag bij UNIVE, die hebben trouwens wel al mijn verzekeringen maar ben een zeer tevreden klant bij hun.

vind trouwens wel veel geld voor een volledig casco hoor €1080 bij een nieuwwaarde van bijna €5000, oke je hebt een nieuwe bike, en alleen jij kent je eigen rijstijl, en oke ik weet wel er kan altijd iemand anders jouw aanrijden, maar ik zou voor een WA met casko(oftewel beperkt casko) gaan, scheelt je aanzienelijk veel geld( kun je vast opzij zetten voor je >25kw brommert), en ga je door je eigen op je snuffert nou ja slopers zat, en bij volledig casko heb je toch altijd een eigen risico.

iig veel succes en rijplezier :P

[edit] ik vind €740 nog veel geld voor een all risk :) [/edit]
 
Let ook even op hoe snel ze met dagwaarde werken bij een nieuwe fiets... Sommige verzekeraars geven het volle bedrag terug bij total loss in het eerste jaar en sommige rekenen van dag één met de dagwaarde en dat kan fors schelen.

Mijn advies: shoppen... je doet het voor het kopen van je motor, je dealer etc, etc...

Op diverse internetsites kan je premies berekenen en/of offerte aanvragen.

Neem trouwens wel een verkeersrechtsbijstand verzekering... als je bij een ongeluk betrokken raakt heb je een advocaat aan je zijde die zaken kan regelen, ook als je onverhoopt zelf ernstig in de kreukels ligt. En let op bij zakelijk gebruik van je motor! Niet alle verzekeraars dekken dit, weet niet of dit ook geldt voor woon-werkverkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd bij de KNMV,heb onlangs een schade buiten mijn
schuld opgelopen.
Ik moet eerlijkheids halve bekennen dat de financiële afwikkeling bij deze
maatschapij echter een drama is.
Indien je er van houd om aan het lijntje te worden gehouden,ben je
zeker bij deze maatschappij bij het juiste adres.
Ben me inmiddels aan het orienteren voor een ander.
Want hier wil ik zeer zeker vandaan. :r
 
Ik schrik ervan hoeveel je moet betalen!

Ik betaal ongeveer 700 Euro, ben bijna :P 24 en heb een nieuwe GSXR 600...en ik ben dus ook All-risk verzekerd+ opzittenden verzekering met een eigen risico van 150 Euro ofzo....kleding is meeverzekerd tot iets van 750 Euro (niet veel dus, maar ja)

Vind het veel geld voor een 125 cc!
 
Informeer ook eens bij de ANWB. Ik weet dat bij de verzekering op 25kW zij zeer interessante premies hebben..

Suc6
 
Omdat ik niet nog een topic wilde openen voor deze vraag:

ik heb bij de motor een set SIDI laarzen, ik kon ook nog kiezen voor de watercivhte versie (welke 70 euro duurder is). De niet water dichte versie kan ook wel een buitje hebben, zolang je het leer regelmatig invet is het niet zo'n probleem..


Waterdicht of niet??
 
Omdat ik niet nog een topic wilde openen voor deze vraag:

ik heb bij de motor een set SIDI laarzen, ik kon ook nog kiezen voor de watercivhte versie (welke 70 euro duurder is). De niet water dichte versie kan ook wel een buitje hebben, zolang je het leer regelmatig invet is het niet zo'n probleem..


Waterdicht of niet??
De niet w-dichte nemen,zoals je vertelde insmeren en €70,= in je zak houden!
 
Bij Unive ben je NIET verzekerd op bijv Lelystad, vro ed.
Ik heb het speciaal nagevraagd toen ik daar nog verzekerd was.
Kijk naar de voorwaarden, en Unive is NIET meer zo'n goede motorverzekering.
Ze hebben tegenwoordig nogal wat kleine lettertjes, pas op.
Geloof me, check www.mag-nl.org

Unigarant, dan ben je wel verzekerd voor bepaalde dagen, ja, begrijp ik, zou ik met 75% no claim 2750 gulden moeten betalen ipv 900 toendertijd bij Unive.
Ik betaal nu € 450 voor een nieuwe R1 (all risk)
Ik heb niet voor de prijs gekozen, maar enkel op de voorwaarden
- zeer laag eigen risico € 100 of minder zelf, weet niet meer precies
- 3 jaar nieuwwaarde regeling
- niet verplicht binnenstallen
- gevolg schade is ook gedekt
- ect ect ect
 
Bij Unive ben je NIET verzekerd op bijv Lelystad, vro ed.
Ik heb het speciaal nagevraagd toen ik daar nog verzekerd was.
Kijk naar de voorwaarden, en Unive is NIET meer zo'n goede motorverzekering.
Ze hebben tegenwoordig nogal wat kleine lettertjes, pas op.
Geloof me, check www.mag-nl.org

Unigarant, dan ben je wel verzekerd voor bepaalde dagen, ja, begrijp ik, zou ik met 75% no claim 2750 gulden moeten betalen ipv 900 toendertijd bij Unive.
Ik betaal nu € 450 voor een nieuwe R1 (all risk)
Ik heb niet voor de prijs gekozen, maar enkel op de voorwaarden
- zeer laag eigen risico € 100 of minder zelf, weet niet meer precies
- 3 jaar nieuwwaarde regeling
- niet verplicht binnenstallen
- gevolg schade is ook gedekt
- ect ect ect
Zie je maar weer wat in een 1 1/2jaar veranderen kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan