motor verzekeren

bouke

MF veteraan
10 sep 2002
6.352
605
Corine-VG en ik hebben een meningsverschil. volgens haar hoeft een motor niet verzekerd te zijn als je er maar niet mee op de openbare weg komt.
volgens mij moet een motor altijd verzekerd zijn als hij een kenteken heeft(en dus niet geschorst is oid)


wie van ons heeft er gelijk?
 
Corine-VG en ik hebben een meningsverschil. volgens haar hoeft een motor niet verzekerd te zijn als je er maar niet mee op de openbare weg komt.
volgens mij moet een motor altijd verzekerd zijn als hij een kenteken heeft(en dus niet geschorst is oid)


wie van ons heeft er gelijk?

Niet geschorst is altijd verzekeren....anders boete.
 
Ik geef jou gelijk... Zolang een motor niet geschorst is moet ie verzekerd zijn.

Maar er is geen mens die gaat controleren of iedere motor die niet geschorst is ook verzekerd is. Dus zolang een motor niet op de openbare weg komt ga ik m niet verzekeren...
 
Als hij niet geschorst is ben je verplicht om hem te verzekeren. Maakt niet uit of hij wel/niet op de weg komt. Hij is nu als je 'm gekocht hebt op jou naam overgeschreven, volgens mij kunnen ze dan zo zien of je een verzekering hebt afgesloten, het is geen brommer ...
 
Ik geef jou gelijk... Zolang een motor niet geschorst is moet ie verzekerd zijn.

Maar er is geen mens die gaat controleren of iedere motor die niet geschorst is ook verzekerd is. Dus zolang een motor niet op de openbare weg komt ga ik m niet verzekeren...

Die mensen zijn er dus wel...eigenlijk zijn het computers van de RDW. Boete ligt zo op je deurmat..

Dus doe nou niet zo eigenwijs :+

 
Als je motor niet geschorst is, moet je minimaal WA verzekerd zijn. Als je motor geen kenteken heeft / geschorst is (zoals bv een circuit fiets) moet je helemaal zelf weten of je 'm verzekerd...

Zo, kan je weer rustig slapen ;)
 
Die mensen zijn er dus wel...eigenlijk zijn het computers van de RDW. Boete ligt zo op je deurmat..

Dus doe nou niet zo eigenwijs :+

wederom: :^

doe maar es op mf zoeken naar de mensen die een boete kregen voor een onverzekerde motor :P
Zijn er heel wat en kost rond de 400 euro oid B|
 
Ik geef jou gelijk... Zolang een motor niet geschorst is moet ie verzekerd zijn.

Maar er is geen mens die gaat controleren of iedere motor die niet geschorst is ook verzekerd is. Dus zolang een motor niet op de openbare weg komt ga ik m niet verzekeren...
Dikke fout, als je een motor op naam hebt staan wordt er zo gekeken of hij verzekerd is of niet. Men kijkt dit wel degelijk na, geautomatiseerd dan ( if motor=opnaam AND motor<>geschorst AND motor<>verzekerd then SEND acceptgiro )

Ik heb hem ook al eens gehad met mijn eerste motor, die stond in de schuur omdat ik nog geen rijbewijs had.
 
Ik heb ook pas een motor gekocht, heb geen rijbewijs. Heb 'm op de naam van me buurman verzekerd en die heeft 'm voor 50 euro verzekerd voor een jaar. Hij krijgt nu dus ook de belasting. Maar over 3 maanden gaat ie weer terug op mijn naam en krijgt hij de resterende premie en belasting terug (dat heb ik uiteraard betaald, dus geeft hij eht weer door aan mij)

Hij maakt ook om de week een ritje op m'n zxr om alles goed te houden ;)
 
Lees net ergens dat je eerst een waarschuwing krijgt. Na die waarschuwing ga ik er nog eens over nadenken :P

Lees dan wel heel goed he....er schijnt nogal iets vaags te zijn met die waarschuwing....gebruik de zoekfuntie maar...


ennuh....je bent echt eigenwijs he!! :9
 
ik wist wel dat ik gelijk had :P

en ze is idd erg eigenwijs ;)
 
Lees net ergens dat je eerst een waarschuwing krijgt. Na die waarschuwing ga ik er nog eens over nadenken :P

Luister nou maar naar R(emco)1: Ik kreeg onlangs zo'n waarschuwing. Deze hield in dat ik 3 weken de tijd had om te bewijzen dat de motor, ten tijde van de controle wel verzekerd was.

Zou ik dat niet bewijzen, dan zou automatisch een boete worden toegezonden.

Die waarschuwing geeft je dus geen kans jouw (eventueel bewust) gemaakte "vergissing" te herstellen, maar uitsluitend de door de RDW of je verzekeringsmaatschappij gemaakte vergissing in hun gezamenlijke (computer-)communicatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan