Motor verzekering via motor.nl

RedHenk

Die hard MF'er
13 jun 2008
926
115
Ben al tijd verzekerd bij ASR, nu kreeg ik mn favoriete motorblad in de bus met achterop reclame voor motor.nl verzekering, dit was voor vol casco de helft van de kosten die ik nu betaal.
Nu is vaak : te mooi om waar te zijn, vaak dus echt niet waar, of enorme KLEINE lettertjes.
Iemand ervaring met deze verzekering?
 
Net even gekeken, scheelt op mijn smt ook aardig.
Nu ANWB 43 euro inclusief 3 jaar aanschafwaarde.
Bij hun 28.
Hmmmmm, keuzes.
 
Ik ben een stuk duurder uit dan bij Ohra....
En krijg deze voorwaarden gelijk:

'Diefstalpreventie
Aanvullend op de voorwaarden dient de motor tussen 23:00 en 7:00 uur te allen tijde door middel van een ART categorie 4 of 5 goedgekeurd ketting- of beugelslot rechtstreeks te zijn bevestigd aan een ART – goedgekeurd muuranker of grondanker, of aan een aard- en/of nagelvast object. Twee motoren aan elkaar wordt ook gezien als aard- en/of nagelvast.

Indien de motor wordt gestald in een goed afgesloten ruimte of wanneer u hemelsbreed meer dan 1000 meter van uw adres bent is het toegestaan om de motor alleen door middel van een ART categorie 4 of 5 goedgekeurd slot te beveiligen. Indien niet aan de hierboven omschreven preventiemaatregelen is voldaan, bestaat er geen recht op schadevergoeding.

Met een afgesloten ruimte wordt bedoeld:
Een ruimte die deugdelijk afgesloten was en die alleen voor u en uw gezinsleden toegankelijk is. Bij schade moet aangetoond kunnen worden dat de ruimte daadwerkelijk afgesloten was. Algemene parkeergarages, parkeergelegenheden met meerdere sleutelhouders (bijv. parkeergelegenheden van appartementencomplexen), worden niet gezien als afgesloten ruimte.'


Komt vast doordat ik in een grote stad woon, maar ik heb een Kawa ER5 uit '99, wie wil die nou jatten?
Ze pakken eerder één van de vele vespa's die hier staan...
 
Krijg bij mijn huidige verzekering te horen dat er op mijn nieuwe motor in maart,, een nieuwe vstrom 1050 een m3 volgsysteem zou moeten worden ingebouwd. Op zoek naar een andere verzekering dus
 
Bij verzekeringen niet alleen de premie de doorslag laten geven, maar vooral de voorwaardes heel goed lezen. Zij bepalen of jij een schadeuitkering krijgt, en niet lezen kan heel gemakkelijk penny wise, pound foolish betekenen.
 
Kijk goed ik zou volgens de reclame in het motorblad ook flink minder gaan betalen dan bij ASR, uiteindelijk is na het invullen de verzekering via motor. Nl toch paar euro duurder
 
Ik kreeg een mailtje van mijn verzekering dat de premie omhoog ging, wegens grotere uitkeringskosten doordat onder andere bumpers van auto's steeds voller komen met allerlei dure systemen en de letselschadeuitkeringen toenamen. Ik ga van €17,xx naar €21,xx, dat is zo'n 20%! Iemand nog een tip voor een goedkope verzekering met pechhulp in Nederland?
 
Promovendum claimde enige tijd terug dat de premies van hun autoverzekering omlaag ging omdat we door corona minder rijden. Weet alleen niet of ze ook motorverzekeringen doen.

Wel grappig dat uiteindelijk elke maatschappij dergelijke mailtjes stuurt. Kan ook niet anders in zo’n supergereguleerde markt. DNB-regels vereisen het gewoon.
 
Ja, leuk, maar waarom kan mijn autoverzekering dan op dezelfde premie blijven terwijl de motor 20% omhoog gaat? Het zal ongetwijfeld uit dezelfde pot moeten komen, maar mijn autopremie gaat toch ook niet omhoog omdat Achmea zoveel extra zorgkosten heeft door corona? (Mijn auto is niet bij Achmea verzekerd trouwens, maar dat terzijde)
 
Net even premie berekening gedaan maar ik zou 15 euro per maand meer moeten betalen t.o.v Univé. Waarschijnlijk omdat ik een hoop heb aangevinkt, maar dat is bij Univé allemaal standaard. (Betaal nu 23 en zou voor vergelijkbare verzekering 38 betalen)

Univé heeft ook niet zulke rare voorwaarden wat betreft diefstal, dus ik zit blijkbaar prima bij Univé.
 
Terug
Bovenaan Onderaan