Motor verzekeringen in de winter etc.

S1000Xrr

S1000XR 2k19
19 okt 2019
65
47
Groningen
Instagram
Hoi allemaal,

Ik heb nu een street triple RS 2020, maar de verzekering is ahum.. prijzig. Ik betaal nu 130 euro p/m all risk.

Mijn vraag:

Kun je zonder consequenties je verzekering terugzetten naar WA+ beperkt casco in de winter en weer terug naar all risk als je weer begint met rijden?

Dit 'trucje' zou mij 500 euro schelen aan verzekerings kosten voor de 5 maanden dat de motor stil staat..

groet,

S1000xrr
 
Ik zou zeggen bel de verzekeraar en vraag :Y

Bij mijn verzekeraar kan ik het gewoon veranderen en de volgende betaling is het gewoon omgezet. Maar goed elke verzekeraar is anders. ;)
 
:^

je kunt hem ook schorsen, hoeft'ie ook niet verzekerd te zijn. Heb je alleen bij diefstal een probleem.
 
Was er geen "winterstop" optie voor je verzekering?
Afhankelijk van je verzekering... ben je dan alleen niet gedekt voor schade gedurende de winterstop periode...
(overigens er zijn er een aantal bij die dekken dan helemaal niks, dus ook niet je diefstal.)

-Edit:
De Winterstop optie geeft zelfs "korting" over je hele verzekering... dus is je maandbedrag ook lager.
 
Laatst bewerkt:
Geregeld! kon gewoon.

ben van all risk nu naar WA+ beperkt gegaan voor 100 euro p/m minder met alleen storm/brandschade.

Voor iedereen die dit leest en ook een dikke all risk heeft; bespaar jezelf dikke knaken en zet m ffe terug naar WA+ als jouw bike nu ook al op stalling staat. Alleen niet vergeten terug te zetten volgend jaar! Zo, ik heb mezelf even 600 euro's bespaard.
 
Was er geen "winterstop" optie voor je verzekering?
Afhankelijk van je verzekering... ben je dan alleen niet gedekt voor schade gedurende de winterstop periode...
(overigens er zijn er een aantal bij die dekken dan helemaal niks, dus ook niet je diefstal.)

-Edit:
De Winterstop optie geeft zelfs "korting" over je hele verzekering... dus is je maandbedrag ook lager.

ja, dat levert je 10% op. Dit trucje levert mij in dit geval net geen 80% op :)
 
Wat een bedragen zie ik hier toch voorbij komen met verzekeringen.
Betaal voor de auto All-risk 39,- en voor de motor maar 6,- WA+.
Is dan wel een 2002 natuurlijk.

Verbaas me over het geld wat je voor een motor moet betalen All-risk.
 
Voor iedereen die dit leest en ook een dikke all risk heeft; bespaar jezelf dikke knaken en zet m ffe terug naar WA+ als jouw bike nu ook al op stalling staat. Alleen niet vergeten terug te zetten volgend jaar! Zo, ik heb mezelf even 600 euro's bespaard.

Heb ook All risk, is niet zo hoog als de jouwe... Boeit ook niet, ik rij het hele jaar rond...
Enige vraag voor mij is of het nog wel zinvol is om all risk te hebben voor een motor van bijna 4 jaar oud...
Als ik dan al hoor dat bij schade etc. je bij WA+ zelf overal achterna moet gaan denk ik dat ik gewoon bij All risk blijf.


Wat een bedragen zie ik hier toch voorbij komen met verzekeringen.
Betaal voor de auto All-risk 39,- en voor de motor maar 6,- WA+.
Is dan wel een 2002 natuurlijk.

Verbaas me over het geld wat je voor een motor moet betalen All-risk.
Leeftijd, ouderdom voertuig, merk/model en schadevrije jaren... en Locatie waar je woont!

Voor mij maakt auto/motor vrij weinig uit... met auto zou ik zelfs duurder zijn als ik de auto zou verzekeren die ik wil(de)
 
Heb ook All risk, is niet zo hoog als de jouwe... Boeit ook niet, ik rij het hele jaar rond...
Enige vraag voor mij is of het nog wel zinvol is om all risk te hebben voor een motor van bijna 4 jaar oud...
Als ik dan al hoor dat bij schade etc. je bij WA+ zelf overal achterna moet gaan denk ik dat ik gewoon bij All risk blijf.

All risk is voor mij alleen interest met de aanschafwaarde regeling gedurende 3 jaar lang.. daarna zet ik hem per definitie terug naar WA+
 
Wat een bedragen zie ik hier toch voorbij komen met verzekeringen.
Betaal voor de auto All-risk 39,- en voor de motor maar 6,- WA+.
Is dan wel een 2002 natuurlijk.

Verbaas me over het geld wat je voor een motor moet betalen All-risk.

Voor mijn generatie (26 jaar), is het niet anders dan normaal denk ik.. al blijft het een debiel hoog bedrag x)

Edit: Omdat wij vast ook de meeste 'brokken' maken als jonge motorrijders.. Myself not included so far..
 
Voor mijn generatie (26 jaar), is het niet anders dan normaal denk ik.. al blijft het een debiel hoog bedrag x)

Edit: Omdat wij vast ook de meeste 'brokken' maken als jonge motorrijders.. Myself not included so far..
Dat zal de achterliggende gedachten wel zijn terwijl ik zelf ook pas een jaar mijn motorrijbewijs heb.....
Ben alleen een ouwe grijze duif met 46 natuurlijk 😂
Blijft zeker een debiel bedrag.
 
Geregeld! kon gewoon.

ben van all risk nu naar WA+ beperkt gegaan voor 100 euro p/m minder met alleen storm/brandschade.

Voor iedereen die dit leest en ook een dikke all risk heeft; bespaar jezelf dikke knaken en zet m ffe terug naar WA+ als jouw bike nu ook al op stalling staat. Alleen niet vergeten terug te zetten volgend jaar! Zo, ik heb mezelf even 600 euro's bespaard.
welke verzekeringsmaatschappij heb je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan