Motor via marktplaats?

ABS, tja.. ik heb nooit gereden op een motor met ABS dus zou je het verschil niet zo kunnen vertellen..
Als oudere jongere weet ik wel dat er vroeger ook geen ABS was en rijden ook prima ging 8-) .

Om eerlijk te zijn vind ik het een modernistische hype... maar het kan ook zijn dat ik moeilijk met de vooruitgang mee kan... _O-

Dat laatste dus :+

Op mijn eerste motor ( cb750 supersport :P ) zat in 1980 ook geen ABS :$
En in de 32 jaar erna hebben alleen mijn laatste 3 motoren ABS gehad.

En inderdaad daar merk je niets van, totdat ik lekker net van huis wegreed in de regen, de bandjes nog koud de 80 km/h weg op en een koekblikker in slaap gewoon de weg op knalt B| :(

Dan ga je ook met 32 jaar rijervaring vol in de ankers ( leuk hoor al de ervaring en VRO enz, het gebeurd echt in een split second :o )
De ABS kwam er vol in en ik kon netjes achter de auto langssturen.
Anders was ik gewoon onderuit gegaan door het remmen.

Dus ik ben een voorstander, tot nu toe maar eenmaal gemerkt dat ik ABS had, maar voor mij heeft het zich ruim bewezen :} :} :}

Dus TS wanneer je de kans hebt, inderdaad voor een ABS fiets gaan, goed advies :) en heb je het nodig wss niet, maar je zult het maar een keertje nodig hebben, dan ben je toch echt blij.

Blijft wel een rare ervaring wanneer ABS inkomt, ik kan je als advies nog meegeven, oefen dit eens op langzame snelheid op een parkeerplaats. Gewoon lekker aan je motor wennen en probeer het gedrag van de motor aan te leren wanneer je eens flink in de ankers gaat.

Succes donderdag het gaat vast lukken.
 
Zijn totaal verschillende motoren, 2 cilinder vs 4 cilinder. 60pk(dacht iets meer) tegenover 106pk.

Z750 is wat duurder maar je krijgt ook veel meer motor ervoor terug.


Ja,, maar ik zoek een echte beginnersmotor he..
 
Ja,, maar ik zoek een echte beginnersmotor he..

Weet nooit zo wat de definitie is van een beginnersmotor..
Het zit allemaal in de persoon die aan het gas draait.. 8-)

Onverstandig met 60pk of verstandig met pak em beet 140 pk...
En TS'er komt wel over als een verstandig iemand. 8-)
 
Ik raad je aan om even langs te gaan bij Motorhuis Schagen in Opmeer. Gewoon een eerlijk persoon die een groot aanbod tweedehands motoren heeft voor niet al te veel geld. Overigens ook goede ervaringen met Nine Motoren in Spanbroek. Mijn eerste motor komt hier vandaan, maar hij heeft geen zaak en ik weet niet of hij nog steeds verkoopt. Robs in 't Zand raad ik je af, staat nogal slecht bekend wat betreft verkoop motoren.

Hoe klein/zwaar ben je? Zolang je rijdt maakt het weinig uit hoe zwaar een motor is.
 
Ik raad je aan om even langs te gaan bij Motorhuis Schagen in Opmeer. Gewoon een eerlijk persoon die een groot aanbod tweedehands motoren heeft voor niet al te veel geld. Overigens ook goede ervaringen met Nine Motoren in Spanbroek. Mijn eerste motor komt hier vandaan, maar hij heeft geen zaak en ik weet niet of hij nog steeds verkoopt. Robs in 't Zand raad ik je af, staat nogal slecht bekend wat betreft verkoop motoren.

Hoe klein/zwaar ben je? Zolang je rijdt maakt het weinig uit hoe zwaar een motor is.

Ik ben ongeveer 1.65 en 57 kilo,, dus de motor moet sws verlaagd worden, maar als ie eenmaal rijdt maakt het inderdaad niets uit.. maarja.. dat ding staat ook wel eens stil he:P En dan wil ik 'm wel graag kunnen houden..
 
Morgen is het de grote dag toch??
Zal voor je duimen !!
Heel veel succes,hoop dat het weer een beetje meezit.

gr nutty
 
En en ??? ......Als het gelukt is....Op Speurders staat deze fazer ,.Advertentienummer: 115050936

Is een kleine handelaar in Uitgeest,dus uit Volendam goed te doen .
 
ik ben ook heel benieuwd of TS'er geslaagd is..
Heb de hele nacht niet geslapen... maar dat kon ook zijn omdat ik vannacht moest werken natuurlijk.. :W
 
En en ??? ......Als het gelukt is....Op Speurders staat deze fazer ,.Advertentienummer: 115050936

Is een kleine handelaar in Uitgeest,dus uit Volendam goed te doen .

Mooi ding!
Maar geen abs he..
 
Terug
Bovenaan Onderaan