Motor viel uit, lampje knipperde tijdens proefrit Kawa z750

Racheltjuh13

Rookie
25 aug 2018
8
0
Hoi allemaal,
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en ben nu opzoek naar een nieuwe motor. Tijdens het proefritje op een Kawasaki z750 reed ik ong 15 min. Voor de bocht reed ik ongeveer 60 km per uur en wilde ik terug schakelen en merkte dat de moter niet meer reageerde. Ik zag dat er een rood lampje knipperde en het oliedruk icoontje knipperde. Nadat ik de motor opnieuw startte was het meteen uit en de hele rit geen last meer gehad. Bij terugkomst bij de dealer gaf ik dit aan maar werd er gezegd dat dit misschien kwam omdat de motor nog niet warm was, maar ik had er al 100 km per uur mee gereden nadat het gebeurde.

Nu snappen jullie misschien wel dat dit mij evengoed wel zorgen baart. Ik ben een complete leek dus heb geen idee of dit heel ernstig is en ik hoor graag jullie advies. Ik heb evt ook een foto van wat ik zag.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven want verder vond ik het wel een mooie motor.

Groetjes Rachel
 
Ik ben eens bij een motor, Triumph Daytona 675,wezen kijken waarvan het olie lampje brandde bij stationair.
"Kijk" zei de verkoper,"als je wat gas geeft gaat ie uit".
Ik de olie gepeild,stond veels te laag. :')
"Wacht" zei de verkoper ik zal er eens wat olie bij doen"
Ik zeg "prima" :t en denk : snel wegwezen :W
 
Laatst bewerkt:
Ja want een Z750 is een heel logische keuze om af te ‘raggen’ op het circuit.

Ik zet mijn geld op onervaren bestuurder.
Ik hoop dus ook absoluut dat het aan mijn onkunde ligt maar zeker weten doe ik het niet daarom plaats ik het hier. Morgen nog een testritje doen en laat een ervaren bestuurder erop rijden, aan de hand daarvan ga ik beslissen. Bedankt voor de vele reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan