motor viel zomaar uit tijdens rit ?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
ik reed met mijn motorscooter heel normaal ik wou gassen en oppeens
motor viel uit ? is een keyless go
dus ik vond het vreemd zetm weer aan en dat was het.
toch blijf ik er aan denken ookal is het maar 1x gebeurd.

wat kan het zijn ?
xmax 300 2021 is de motorscooter
 
ik reed met mijn motorscooter heel normaal ik wou gassen en oppeens
motor viel uit ? is een keyless go
dus ik vond het vreemd zetm weer aan en dat was het.
toch blijf ik er aan denken ookal is het maar 1x gebeurd.

wat kan het zijn ?
xmax 300 2021 is de motorscooter
Je hebt nog garantie, en daarbij inbegrepen mobiliteitsservice. Dus: niet zelf gaan zoeken, maar dealer bellen (nummer van alarmcentrale staat op je garantie pas), en die het probleem op laten lossen, en jou zonodig vervangend vervoer bieden. Heb je ook voor betaald namelijk, toen je het ding niet zo lang geleden kocht ;)
 
Je hebt nog garantie, en daarbij inbegrepen mobiliteitsservice. Dus: niet zelf gaan zoeken, maar dealer bellen (nummer van alarmcentrale staat op je garantie pas), en die het probleem op laten lossen, en jou zonodig vervangend vervoer bieden. Heb je ook voor betaald namelijk, toen je het ding niet zo lang geleden kocht ;)
ik heb mijn beurten niet bij de dealer laten doen maar ergens anders waar het een stuk goedkoper is. ik denk niet dat ik nog garantie heb ?
motor heeft maar 5000 km gereden
( dash viel ook uit )
 
ik heb mijn beurten niet bij de dealer laten doen maar ergens anders waar het een stuk goedkoper is. ik denk niet dat ik nog garantie heb ?
motor heeft maar 5000 km gereden
( dash viel ook uit )
Oke, niet handig. Maar dat is niet aan jou om die conclusie te trekken, toch? En evenmin in jouw belang. En overigens is dat ook niet aan enige dealer. Yamaha (de fabrikant) heeft jou fabrieksgarantie verkocht, en dat is wat het is. Als het gebrek te wijten is aan het onderhoud door een onbekwame monteur, dan zal dat aangetoond moeten worden. Dat merk je vanzelf, maar tot die tijd zou ik je adviseren gewoon beroep te doen op die fabrieksgarantie. Als ze dwars gaan liggen kijken we weer verder.

Alternatief ga je eerst klagen bij het adresje waar je het onderhoud liet doen, want mss deden ze iets fout…
 
Laatst bewerkt:
Oke, niet handig. Maar dat is niet aan jou om die conclusie te trekken, toch? En evenmin in jouw belang. En overigens is dat ook niet aan enige dealer. Yamaha (de fabrikant) heeft jou fabrieksgarantie verkocht, en dat is wat het is. Als het gebrek te wijten is aan het onderhoud door een onbekwame monteur, dan zal dat aangetoond moeten worden. Dat merk je vanzelf, maar tot die tijd zou ik je adviseren gewoon beroep te doen op die fabrieksgarantie. Als ze dwars gaan liggen kijken we weer verder.

Alternatief ga je eerst klagen bij het adresje waar je het onderhoud liet doen, want mss deden ze iets fout…
ga ik doen als het nog een keer gebeurd.
ik hoop het niet.
maar we zullen het zien. heel vreemd.
 
Zitten je accupolen goed vast?
ik heb echt geen idee. daarna raakte ik een beetje in de zenuwen en ging heletijd rijden op verschillende manieren en niks? alsof het nooit gebeurd was. het was sws best raar het verloor alles in 1x electrish en motorish stopte. deedm weer aan en niks aan de hand?
 
En daar is je prijs van goedkoper naar voren gekomen.....



Vast wel. Of een kabel, of storing van een lantaarnpaal.
ik vraag me af of hij het op de beurten kan gooien dat heeft niks met zulke problemen te maken.
ik bedoel het is een yamaha 2 year warranty
 
ik vraag me af of hij het op de beurten kan gooien dat heeft niks met zulke problemen te maken.
ik bedoel het is een yamaha 2 year warranty

Klopt. Maar als jij als klant alleen maar met de "kut klusjes" komt zoals storingen en andere dingen waar je zelf niet uit komt, heeft hij bij jou de prioriteit iets lager liggen dan bij een vaste klant die z'n onderhoud ook bij hem doet.

Bij mij sluiten dat soort types iig altijd achteraan in de planning, die voor 2 weken vol zit. Bij goede, vaste klanten proberen we altijd tussendoor tijd te maken.
 
Klopt. Maar als jij als klant alleen maar met de "kut klusjes" komt zoals storingen en andere dingen waar je zelf niet uit komt, heeft hij bij jou de prioriteit iets lager liggen dan bij een vaste klant die z'n onderhoud ook bij hem doet.

Bij mij sluiten dat soort types iig altijd achteraan in de planning, die voor 2 weken vol zit. Bij goede, vaste klanten proberen we altijd tussendoor tijd te maken.
ik begrijp je punt. ik vond het prijs verschil veeeelste groot. tussen een dealer en een erkende garage die het al jaren doet.
 
Ik heb vroeger mijn Spyball alarm ervan verdacht de oorzaak te zijn van sporadisch uitvallen.
zou heel goed kunnen. wel vreemd dat het daarna niet meer gebeurd is.
en voor de mensen die het over garantie hebben ik vind niet dat ik 2x zoveel aan onderhoud moet betalen om mijn garantie te behouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan