Motor volgen via GPS???

GerardSX-R 600

MF veteraan
12 jan 2006
1.171
1
Was ff verdwaald op teletekst en daar kwam ik het onderstaande bericht tegen:

full


Als dit daadwerkelijk mogelijk is, dan is dit toch de ideale oplossing om je motor terug te vinden zodra deze gestolen wordt.

Dus mijn vraag, is dit echt mogelijk :?
 
Laatst bewerkt:
ja hoor simpel.
gps unitje gecombineerd met een eenvoudige gsm... stuurt om de zoveel tijd een sms met gps coordinaten waar het beest/motor zich bevindt naar de aanbieder van de service, die publiceerd dat op een persoonlijke pagina....

tal van varianten mogelijk natuurlijk, maar dit om een idee te krijgen....
 
Laatst bewerkt:
Gewoon te koop op Marktplaats voor een paar 100 euro

Ow :P

Nou ja, ik dacht als het zo simpel is dat het in een halsband van een kat kan, dan moet je zoiets ook op de motor kwijt kunnen. Maar welke katteneigenaar gaat in vredesnaam een paar 100 euro betalen om te zien waar zijn kat is |(
 
Ow :P

Nou ja, ik dacht als het zo simpel is dat het in een halsband van een kat kan, dan moet je zoiets ook op de motor kwijt kunnen. Maar welke katteneigenaar gaat in vredesnaam een paar 100 euro betalen om te zien waar zijn kat is |(

Check je toch gewoon eerst de shoarmatent om de hoek? :+
 
Bestaat al een tijdje voor motoren ;)

http://www.datatool.co.uk/consumer/products/products/index.php?product=tracker
 
Laatst bewerkt:
zit al in mijn bedrijfswagen, ook tevens handig voor kilometer registratie (in mijn geval dan) word namelijk automatisch allemaal gelogd. bij mij op de zaak is het allemaal van feetlogic. tevens kan de baas ook zien waar je bent en hoelang ( weet allen nog steeds niet of ik hier nu zo blij mee moet zijn, ondanks dat het me laatst anders mn rijbewijs had gekost al ik dit systeem niet had :P)
 
Ow :P

Nou ja, ik dacht als het zo simpel is dat het in een halsband van een kat kan, dan moet je zoiets ook op de motor kwijt kunnen. Maar welke katteneigenaar gaat in vredesnaam een paar 100 euro betalen om te zien waar zijn kat is |(
sommige katten zijn duurder dan jouw moto ;)
 
Bestaat al aardig lang, als ik een aardig nieuw(dure) motor koop ga ik dat ook wel in bouwen.

Gewoon dat je een sms naar toe stuurt en automatisch een sms terug krijgt wat de positie is van mijn motor.

Natuurlijk moet je wel beetje verstoppen op je motor zodat de dieven niet meteen dat kasje zien, of het moet niet opvallen dat gps tracking kastje is.
 
Laatst bewerkt:
Of de dieven hacken het systeem en weten gelijk waar alle mooie fieten staan om te jatten.
 
Of de dieven hacken het systeem en weten gelijk waar alle mooie fieten staan om te jatten.
Gaat gewoon via een (soort) prepaid telefoon, daar zijn er heel wat van :+
Of ze moeten de gegevens kunnen bekijken die verstuurt maar dat zal niet zosnel gebeuren.

Of bestaan er ook nog andere systemen om de gevens te verzenden?
 
Zoiets kan dus heel goed met bijvoorbeeld de http://www.adapt-mobile.com/mobile/detail.php?p_id=326 (adapt geotracker). Kost je bij central point nog geen 200 euro met inbouwkabel.

Zou je hier een simkaartje instoppen kan dat ding smsjes naar je toe sturen. Heb je een data abbo kan die dat "real time" doen.
 
In Groot Britannie hebben ze twee visarenden uitgerust met dit systeem. Zonnecelletje erbij en dan kunnen ze de vogels volgen op hun trek naar Afrika
En voor de vogelaars staan de gegevens natuurlijk ook op het internet

EgbertO
 
Ja, natuurlijk zijn er al lang systemen voor motor enzo.
Maar het gaat hier om iets dat je aan je kat knoopt.

En die gaat echt niet rondlopen met een gsm, accupack en dat soort groot spul.
Vandaar dus de interesse in dit systeem, want dat zou toch mooi compact moeten zijn.
 
Ja, natuurlijk zijn er al lang systemen voor motor enzo.
Maar het gaat hier om iets dat je aan je kat knoopt.

En die gaat echt niet rondlopen met een gsm, accupack en dat soort groot spul.
Vandaar dus de interesse in dit systeem, want dat zou toch mooi compact moeten zijn.
Het is Motor-Forum, katten moeten opzouten. :+

full

 
Info staat hier:

http://www.wpcat.nl

Maar zit geen gsm functie in voor zover ik kan zien, dus nut is vrij beperkt voor motoren..
 
Ja, natuurlijk zijn er al lang systemen voor motor enzo.
Maar het gaat hier om iets dat je aan je kat knoopt.

En die gaat echt niet rondlopen met een gsm, accupack en dat soort groot spul.
Vandaar dus de interesse in dit systeem, want dat zou toch mooi compact moeten zijn.

Inderdaad, daar dacht ik dus ook aan :)

Zie die kat al lopen met een batterij aan elektronica op zijn rug :+
 
Ik adviseer dit ook voor mannen die hun vriendin/echtgenote niet helemaal vertrouwen.
Uitrusten met een zender en als ze bij een vreemde kerel in bed duiken zie je dit aan de bewegingen die dan verticaal ipv horizontaal worden.
 
Er zijn geloof ik ook al gps-zendertjes in de vorm van een usb, kun je later route uitlezen maar ook direct op internet te volgen.

Erg handig moet je dan op de motor zitten om via de pc uit te lezen?
Kan ik met mijn streetpilot iii ook en dan kan ik ook nog direct zien waar ik rijd.

:+ :+

Pieter
 
Handig systeem...

zolang je motor buiten staat! :Y Als je motor wordt ingeladen en vervolgens ergens binnen staat heb je gewoon pech. |( Laatst bekende positie: de achtertuin... DAT WEET IK OOK WEL :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan