Motor voor grote mensen

Chriskeeh

Rookie
27 mrt 2009
3
0
Belgie
Hallo allemaal.
Ik ben een goede 190 cm groot en heb voorlopig een ts50x (omdat ik nog 17 ben).
Ik heb al met een paar motor's gereden en ze vallen allemaal nog al klein uit...
Mijn vader heeft een Suzuki savage LS650 waar ik al eens mee heb gereden, en die viel eigenlijk zwaar tegen.
Hij is van plan om een Dauville te kopen, en dan zou ik de savage krijgen. Maar omdat die zo klein is zal ik dit moeten afslaan. Nu is mijn vraag of een een motor is (liefs chopper-achtig model) die groot/lang genoeg is en, daarom niet minder belangrijk, geen bom aan geld kost.

MVG Chriskeeh
 
Heb je zelf al eens op die Deauville gezeten? Ook best te doen voor lange mensen. Maar goed, geen chopper achtig model ;)
 
Hallo allemaal.
Ik ben een goede 190 cm groot en heb voorlopig een ts50x (omdat ik nog 17 ben).
Ik heb al met een paar motor's gereden en ze vallen allemaal nog al klein uit...
Mijn vader heeft een Suzuki savage LS650 waar ik al eens mee heb gereden, en die viel eigenlijk zwaar tegen.
Hij is van plan om een Dauville te kopen, en dan zou ik de savage krijgen. Maar omdat die zo klein is zal ik dit moeten afslaan. Nu is mijn vraag of een een motor is (liefs chopper-achtig model) die groot/lang genoeg is en, daarom niet minder belangrijk, geen bom aan geld kost.

MVG Chriskeeh
Intruder misschien?
Ik heb op de 2009 gezeten op de beurs en vond hem best groot :P. Lelijk ook maar dat terzijde ;)
Ik ben 1.83.
 
Laatst bewerkt:
Intruder misschien?
Ik heb op de 2009 gezeten op de beurs en vond hem best groot :P. Ik ben 1.83.
Lelijk ook maar dat terzijde ;)

ja want de motor gaat niet lekkerder zitten als de berijder niet lelijk is, maar knap!

of bedoelde je dat niet? :+
 
Laatst bewerkt:
ja ik ben nog geen 18 maar met sparen kan je nooit te vroeg beginnen :)
En op de deauville heb ik ook al eens gezeten (niet gereden) en die zit wel vrij lekker, maar choppers spreken mij nu eenmaal meer aan. Andere sugesties zijn altijd welkom, meer voor de vader omdat die ook vrij groot is en het ook nog niet zo goed weet ;)
 
Die TDM lijkt wel iets mooi, en nu heb ik me net laten informeren dat een Suzuki GS500 een zeer goede instapmotor is die ook genoeg beenruimte biedt. Misschien moet ik mijn mening van choppers maar herzien...
Allemaal al bedankt, reacties mogen blijven komen!
 
Intruder misschien?
Ik heb op de 2009 gezeten op de beurs en vond hem best groot :P. Ik ben 1.83.
Lelijk ook maar dat terzijde ;)



ja want de motor gaat niet lekkerder zitten als de berijder niet lelijk is, maar knap!

of bedoelde je dat niet? :+

Ik denk het, dus naast dat die 1.83 lang is is die ook nog eens lelijk en hoe lelijker je bent des te groter mag de motor zijn _O-

:+
 
TS: Koop een chopper die je kan betalen, zet er forward-controls en een breder stuur op.
Heb je 'm gelijk gekustomized! :Y

Ik ben nòg langer (1m98) en rij met deze modificaties lekker comfortabel op een Intruder uit '86.
 
-O- een sjópper?

TDM kopen? *D ...wereld'fiets' voor jou! :Y
:^
De TDM staat ten slotte bekend als 'lange mensen motor'... Zegt TDMprutser met zn hele 1 meter 74 :+
Vorig jaar heeft tijdens één van de bijeenkomsten van de TDM/TRX club een Div-rijder van bijna 2 meter even proefgezeten op mijn 850. Hij was verbaasd dat hij zo makkelijk zat op de motor, hij kon zn benen prima kwijt.

En ja, wat is een goede beginnersmotor... Ik had net 2 weken mn rijbewijs toen ik de eerste rit maakte op een Goldwing 1100! Het is maar net hoe je het zelf voelt.
 
Laatst bewerkt:
Als je echt een grote motor wil moet je een varadero pakken daar moet je minimaal 1.80 voor zijn ipv van maximaal.
 
ik ben 1.97, ben begonnen op een honda shadow 700cc van 1983

dat reed prima maar zit niet ideaal...

nu rij ik op een honda shadow 1100cc (nieuwe model vanaf 1987) hierbij zijn de voetpedalen een stukje naar voren gezet en de hele motor is langer geworden...
op de vt700 had ik nog extra highwaysteps voor de lange stukken... die heb ik nu niet meer nodig...

een beetje shadow van na 1987 kun je best voor 2000 euro vinden (als je zelf een beetje handig bent met motoren)

succes
 
Als ik jou was zou ik eens kijken naar een oude Triumph Trident. De oude Trident/Sprint uitstekend geschikt voor grote mensen 1.90 en langer. Prima zit. Moet je een beetje googlen op het net en dan lees je het vanzelf. De Hinkley-tridents van begin-/midden jaren 90 koop je voor niet te veel (zeker de kale versies) en zijn bulletproof en uiterst degelijk. Zoiets????:

Motoren - Triumph - Motoren en Scooters - Speurders.nl

Leuke uitlaat! Beetje afpingelen, tis een 750 (ze zijn er ook in 900) dus misschien wel beter om mee te beginnen. Je pa kan er ook zonder probleem (achter)op :-)

Chopper/custom zou ik de komende 40 jaar als ik jou was maar helemaal niet aan denken (tenzij je iets van Orange County op het oog hebt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan