Motor voor het huis (kade) parkeren, mag dit?

12 jul 2003
144
44
Utrecht
Hallo,

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over het parkeren van motoren, wat wel en niet mag. Maar mijn vraag werd niet echt beantwoord.

Ik woon aan een kade van de Rijn. Deze kade is ongeveer 2.5 meter breed. Het is er voor auto's niet toegestaan (er staat ook zo'n paaltje) en iedereen moet dus de auto verderop parkeren. Voor mij is dat +/- 100 meter lopen. Een voortuin en achterom heb ik niet. De voordeur zit dus gelijk aan de kade.

Of dit een stoep of fietspad is is me niet helemaal duidelijk. Ik ben van plan om binnenkort een motor te kopen. Mag ik nu de motor bij mijn voordeur parkeren? Of moet ik deze ook verderop neerzetten.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was en dat iemand een antwoord weet.

Groeten.

Jeroen, J.Snijders@Peugeotsportclub.nl

Hallo,

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over het parkeren van motoren, wat wel en niet mag. Maar mijn vraag werd niet echt beantwoord.

Ik woon aan een kade van de Rijn. Deze kade is ongeveer 2.5 meter breed. Het is er voor auto's niet toegestaan (er staat ook zo'n paaltje) en iedereen moet dus de auto verderop parkeren. Voor mij is dat +/- 100 meter lopen. Een voortuin en achterom heb ik niet. De voordeur zit dus gelijk aan de kade.

Of dit een stoep of fietspad is is me niet helemaal duidelijk. Ik ben van plan om binnenkort een motor te kopen. Mag ik nu de motor bij mijn voordeur parkeren? Of moet ik deze ook verderop neerzetten.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was en dat iemand een antwoord weet.

Groeten.

Jeroen, J.Snijders@Peugeotsportclub.nl

Vraag een kopie van het APV bij je gemeentehuis en je kan het als het goed is zo nalezen :)
Het verschilt per gemeente wat de verordening is. Over het algemeen kan je er vanuit gaan dat als je je motor zodanig neer kan zetten dat alle gebruikers van de weg (incluis voetgangers en minder validen) er geen hinder van hebben dat je hem gewoon mag neerzetten :)

Ja euh...wil je echt het risico wel lopen dat hij in het water pleurt? Of is dat niet aan de orde?

Ik zoe niet weten waarom niet, er staat toch niet dat je daar niet mag parkeren?
Gewoon doen dus :)

Terug
Bovenaan Onderaan