Motor voor lange mensen?

martijn-sneek

Rookie
8 sep 2004
2
0
sneek
Heb net mijn rijbewijs en zoek een leuke moter.
Ben 2.01 meter. Nou is mijn buget niet zo veel... (± 3.000 eur.)
Maar op veel forums lees ik al dat veel motors niet geschikt zijn
voor mensen met een bovengemiddelde lengte.

Weten jullie een leuke Sportmotor om mee te beginnen?
die uiteraard aan het buget voldoet, en geschikt is voor een 2 meter persoon.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Martijn
 
Dat ligt vooral aan de verhouding onderbenen / bovenbenen / romp. Het beste advies dat ik je kan geven is bij een motorzaak naar binnenstappen en op verschillende motoren gaan zitten.

Veel succes!

Ohw ja: Welkom :]
 
http://www.motor-forum.nl/forum/search.php (UTFS!)

zoek woorden: "lange mensen" en dan "topic titel" aanvinken ;)
 
:^ veel info over te vinden

veel motorzaken bezoeken en gaan zitten, alleen dan weet je waar je goed op zit.
 
Ik ben zelf 1.94 en rijd op een ZX-7R, is heel goed te doen. Hiervoor had ik een Fireblade '95 en dat ging net, best brede tank.

Verder kan ik goed op een TL1000R zitten, TL1000S weer niet. VTR 1000 SP2 weer wel, VTR 1000 SP1 weer niet. Echt heel stom; 748/916 gaat goed, GSX-R 1000 no way!

ZX-9R, RSV Mille, Firestorm

Met motorlaarden gaat het meestal beter dan met bijvoorbeeld Legerkisten.
 
ik ben zelf met laarzen aan ook 2 meter, en ik rijd een '98 gsx-r! en zelfs met een 1400 km op 1 dag ging het goed.. ;)

verder op niet heel veel motoren gereden en gezeten! maar ik mag niet klagen! en ik heb in verhouding lange benen..makkelijk met een knee-down! ;) vrienden van mij zeggen altijd dat het mij zelfs moet lukken op een recht stuk! :+
 
Nou is het wel niet echt een sportmotor, maar toch rij ik (1.97) goed op een SV650s. Ik heb wel het 2003 model, dus weet niet of oudere model (waar je toch op uit komt gezien je budget) dezelfde verhouding stepje, zadel, stuur heeft. Maareh... ik zou lekker een paar proef - :] maken!!!
 
veel mensen zitten tegen de 2 meter hier te schoppen,
maar er zijn denkik weinig mensen die 2 meter zijn en ook lange benen hebben!
ik ben daarom de afgelopen tijd bezig geweest met motoren passen en ben tot de conclussie gekomen dat een aantal voor geen meter zitten (uitsparing in de tank is dan veel te krap!)

ik ben 2 meter en pas niet lekker op:

- cbr 900 Fireblade (wie die tank heeft verzonnen mogen ze van mij afschieten)
- suzuki's! oude en nieuwe gsxr'en 600, 750, 1000. de 2004 modellen vielen mij weer daarintegen mee
- sv650 oudere model is klote, nieuwere model 2003 is iets beter maar nogsteeds niet 100%

[kritiek] ja dan ga je toch een stukje naar voren zitten?[/kritiek] nou ik heb met me ballen zewat in de tank gezeten maar dat helpt geen moer

modellen wat beter ging is yamaha R6, R1, Kawa zx6r, zxr750.

nou noem ik natuurlijk een paar motoren op die niet in het budget zitten, maar het is maar om een indicatie te geven!


modellen wat wel lekker zat: honda's!
raar maar waar

VFR 750 en CBR 600 F2 F3 F4 FS en RR meters been ruimte!
VTR ook, veel beenruimte om netjes je benen tegen de tank aan te klemmen zonder met je kruisbanden van je knieën precies op die rand van de uitsparing te zitten!

misschien heb je der wat aan, misschien ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Howdy Snits,

Ik ben slechts 1m93, met een paar redelijk lange poten. Ik heb redelijk veel op een GPX600R gereden, en dat zat prima, leek alleen wel als een reus op een Pony.

Ik rijdt nu op een ZX-9 (eerste serie) en deze zit uitstekend als je langer bent. Bij latere series kom je met je knieeen in de knoop bij de tank.

Triumph's zijn meestal redelijk groot te noemen, misschien zijn oudere daytona's net binnen budget, zijn echter wel redelijk zwaar.

van een bepaald type kan het ene bouwjaar prima zijn, en het volgende problemen opleveren. Advies is in ieder geval veel motoren te "passen" bij de diverse motorzaken, eigenlijk alleen maar leuk!

De motorbeurs in Utrecht in het vroege voorjaar is daar altijd de uitgelezen methode voor, echter dat is nog een paar maandjes wachten.

Speur ze
 
Ik ben 1.95 en heb een RSV Mille en dat zit goed, kan mijn knieen goed kwijt in de tankuitsparingen :]
 
Ik ben 1.96 en rij een kawa zx6r uit 2000, gaat er goed! Denk alleen dat dat beetje boven het budget is.

:} Same here! (-3cm...)

In het verleden ook probleemloos een http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=1960 (ZZR-600)gereden, past misschien beter in het budget?

Ohja, Welkom trouwens! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan