Motor voor licht meisje

Jaa dat wel.. Naja, zal toch nog even geluld moeten hebben dan.


Op je scooter zit je net als op een supermotard en dus niet over je tank heen dat is ook met de er6 waar je op gezeten heb een gewoon stuur.
Ik zeg : ff geduld hebben en alles proberen wat in je prijs smaak valt *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft nu haar eerste rijlessen gehad op een oud GN250-tje en past net op een honda CB500 waar ze straks na de eerste paar lessen verder op zal gaan.
Zij is 164 lang en weegt 50 kilo.
Nu heb ik met hyperpro gesproken en zij kunnen voor veel motoren verlagingssets leveren en ook eventueel de veerpoten verder doorsteken om de motor verder te verlagen.
Ook zou je het zadel wat kunnen uitdunnen om zo iets te winnen qua hoogte.
Dus na het behalen van het rijbewijs kijken we voor een geschikte motor die ook makkelijk flink wat te verlagen zou zijn mocht dit noodzakelijk zijn.

Nu is het wel zo dat elke motor zwaar is als deze zou omvallen en je er verkeerd voor staat. ( niet omvallen dus)
 
Gewicht en lengte willen opzich nog niet al te veel zeggen omdat een rollende fiets uit zich zelf eigenlijk altijd 't liefst gewoon overeind blijft staan én jezelf moeite moet doen om 'm "plat" te leggen.
Als je dat niet gelooft: Rem in een bocht maar eens lichtjes "bij" .... 't eerste wat je fiets zal doen is proberen overeind te komen tenzij jij moeite gaat doen om 'm weer terug de bocht in te "leggen". Aangezien je nog aan het lessen bent: doe het voorzichtig óf vraag aan je instructeur 't een keer voor te doen terwijl jij achterop plaatsneemt.

Voor de rest: Zo'n 600F is een redelijk lage (lees: normale) fiets qua zithoogte (+/- 81Cm.) dus het hangt veel af van je beenlengte (en niet je totale lengte) óf jij op een standaard versie een goede controle hebt over die fiets als je (bijna) stilstaat.
Als dat niet zo is: Je kunt een zadel laten herbekleden zodat het platter/smaller wordt, waar je ongeveer een centimeter of drie á vier mee kunt winnen óf je kunt eventueel iets aan de vering (laten) veranderen zodat de fiets zélf lager wordt en je daarmee óók nog een centimeter of drie kunt winnen.

Dat laatste komt het rijgedrag overigens niet ten goede dus als je alleen met een ander zadel geholpen zou zijn is dat nautuurlijk beter, al zul je er natuurlijk niet al te veel van merken als je niet op een circuit gaat rijden én de orginele "spec's" tot op de limiet kent ;)

't Mooiste is natuurlijk als je niets hoeft te veranderen en je zó op zo'n fiets kunt gaan rijden .... dus probeer gewoon even bij wat dealers op zo'n ding te gaan zitten en kijk of je zónder noemenswaardige problemen allebei je voeten met de "bal" op de grond kunt zetten bij stilstand.

Success met lessen ..... én sterkte in November :)
 
Je mag wel bij mij d'rop.. O-) :+

Zou zonder vooroordelen voor de er6 gaan ;) kom anders gezellig langs in het ER6 Topic staat onder naked bikes :)
 
@Marc1100xx en wimmel_1:

Hartstikke bedankt voor jullie info! Ik denk dat het met het aan de grond komen wel goed zit. Heb al op een aantal motors gezeten en kon er altijd wel met de bal van mn voet bij. Maar de vraag is meer of ik de fiets onder controle kan houden.

Maar hier kan ik in ieder geval wel wat mee! En moet mn geduld maar weer op de proef stellen :P.
 
@Marc1100xx en wimmel_1:

Hartstikke bedankt voor jullie info! Ik denk dat het met het aan de grond komen wel goed zit. Heb al op een aantal motors gezeten en kon er altijd wel met de bal van mn voet bij. Maar de vraag is meer of ik de fiets onder controle kan houden.

Maar hier kan ik in ieder geval wel wat mee! En moet mn geduld maar weer op de proef stellen :P.



Gaat helemaal goedkomen, gauw je rijbewijs halen :]
 
heb zelf ook een cbr 600f en weeg niet meer 56 kilo maar daar merk je niks van. Het is een erg lekkere gooi en smijt fiets. Alleen om dat we wat lichter zijn moet je wat meer contra sturen enzo..
 
@Marc1100xx en wimmel_1:

Hartstikke bedankt voor jullie info! Ik denk dat het met het aan de grond komen wel goed zit. Heb al op een aantal motors gezeten en kon er altijd wel met de bal van mn voet bij. Maar de vraag is meer of ik de fiets onder controle kan houden.

Maar hier kan ik in ieder geval wel wat mee! En moet mn geduld maar weer op de proef stellen :P.

Weet je al waar je gaat lessen en bij wie?? :)
 
@Marc1100xx en wimmel_1:

Hartstikke bedankt voor jullie info! Ik denk dat het met het aan de grond komen wel goed zit. Heb al op een aantal motors gezeten en kon er altijd wel met de bal van mn voet bij. Maar de vraag is meer of ik de fiets onder controle kan houden.

Maar hier kan ik in ieder geval wel wat mee! En moet mn geduld maar weer op de proef stellen :P.

Dat is makkelijker als je nog geen motor heb staan ;)

Ik had mijne al bijna 6 maanden voor ik me rbw had.. :X Nou dat is toch een kwelling :')

Anyway, voor veel motoren zijn verlagingssetjes beschikbaar, dan kan je sowieso makkelijker bij de grond. Tijdens het rijden merk je niet zo veel van 't gewicht van de motor.

Succes
 
@ motor-chick

Ik ben ook geen zwaargewicht....op de foto woog ik 57kg ofzo...
en de motor 300kg..ging prima

full


Een lichtgewicht motor kan gewoon minder dan 130 kilo wegen....das gewoon maar 40 kilo meer dan een gemiddelde scooter volgens mij.

Motor verlagen en een laag model motor kopen, is voor jouw ook wel handig....

Enige wat je kan overkomen ...is dat je een keertje omvalt...naja dat is ook niet het einde van de wereld.
 
Laatst bewerkt:
ben ooit op 't eiland Man n meisje tegen gekomen van ongeveer zelfde grootte en gewicht als jij... reed met n licht verlaagde R1... en ze ging nog snoeihard ook...

(was wel niet dr eerste motor uiteraard)
 
Een Yamaha SZR is ook een leuke beginners motor.
En is goed te knijpen. Omdat deze standaard niet al te veel vermogen heeft. En als hij geknepen is houd hij een goed koppel.
Maar wat je wel rekening moet houden met dat het een eencilinder is en dat houd in dat je wat meer moet werken. Maar is wel erg leuk om mee te rijden
succes met lessen en het zoeken naar je ideale motor
 
_O- absoluut niet, hekel aan moraalridders zelfs :P
Maar tegenwoordig lijkt wel elk topic van een vrouw meteen over tieten, neuken etc. te moeten gaan. :')

Ach jah joh, loop maar een beetje te dollen. ;)

Ik heb d'r zelfs een serieuze reply gegeven een vpagina terug.
 
Graaffie en xtxt660dennis mogen even gaan afkoelen voor het verklooien van dit topic :W
 
In november kan ik eindelijk mijn motorrijbewijs gaan halen. Ik weet dat ik wat vroeg ben, maar ik ben nu al bezig met het zoeken naar een geschikte motor. Ik ben namelijk maar 1.62 en weeg net geen 50 kilogram. Ik vraag me daarom af of ik niet te licht ben om een motor goed onder controle te kunnen houden.

Iemand die hier het antwoord op weet?

Ben trouwens geïnteresseerd in een CBR 600 F.
Je hoeft dat ding toch niet op te tillen :?
Sorry hoor maar al die vrouwen ook die bang zijn dat ze te licht zijn :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan