Motor voor onder de 600 euro?

Welke motor zou jij kiezen?

  • Honda CB1

    Stemmen: 11 32,4%
  • Kawasaki GPZ 500

    Stemmen: 9 26,5%
  • Yamaha Diversion 600

    Stemmen: 14 41,2%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Mijn gsx-f mag voor 600 weg. Is wel een 1100cc dat wel. Maar dan is de prijs per cc wel weer lekker laag :P

Slijtagedelen zijn goed dus geen kosten de eerste tijd.
 
Ik heb de mijne ook voor zo'n bedrag gekocht, heb inmiddels al het dubbele uitgegegeven!

Nieuwe achterband, beurt, windscherm, lekke voorvorkkeerring, etc.
Wel alles in een tijdsbestek van ongeveer 8 maanden...
 
1100cc is me iets teveel van het goede.
Gps al eens gereden, leuke machine, ga ik ook nog even bij kijken.

Veilingkijker ga ik ook eens proberen, bedankt!
 
Een oude xj600 (niet de diversion) heb je ook voor dat geld, ook niets mis mee, en qua onderhoud kost het ook weinig.
 
ga voor de Diversion. Waarom?

Er zijn zo verschrikkelijk veel tweedehands onderdelen voor te krijgen, en het onderhoud is heel goed zelf te doen bij deze fiets.
 
Nighthawk ga ik eens even bekijken.

Diversion is inderdaad ook nog een kanshebber.

NTV vind ik toch ook wel erg leuk voor 't geld.
 
Heb nog wel een cb500.
Mag je zo op komen halen :Y
Moet wel een en ander aan gebeuren. Maar is Starten en lopen *D
 
Tsja, ik heb mijn CB1 van een vriend gekocht voor €600,-. Ding is technisch top, had alleen een deuk in de tank. Als ik zie dat die toch regelmatig nog voor €1500,- of meer verhandeld worden.

Je kunt best wel iets vinden voor jouw budget hoor, voornamelijk op Marktplaats/Speurders/Etc. Maar ben wel realistisch en ga niet opzoek naar een paradepaardje.
 
www.motorshopper.nl en dan met als max 600 eu.

En cb1, cb500, diversion, oude kawa. Er is zeker wat te vinden voor dat geld!
 
Heb al meerdere interessante dingen voorbij zien komen.
Leuke GPZ gezien, hier via 't forum contact over een div 600.
Nighthawk is ook wel een leuke motor.

De XJ600 heb ik ooit een keer een proefrit mee gedaan, maar beviel me toen niet zo. GPZ ook al eens op gereden en vond ik toen wel een leuk ding.

cb500 stap ik, gezien de in mijn ogen leukere andere mogelijkheden, toch vanaf. Toch bedankt voor jouw aanbod Veilside!

@ Sesamzaadje: CB1 vind ik ook een erg leuk ding, alleen inderdaad toch vaak hoge prijzen.
 
Ik heb mijn cbr uit 1990 voor 500 gekocht en het eerste jaar geen onderhoud aan gehad;)
Moet zeggen dat ie dat nu wel nodig heeft maar valt allemaal mee gewoon de standaart slijtage spullen;)
Moet je wel even goed zoeken. Er staan ook genoeg gsxfjes voor heel weinig te koop
zijn dan wel allebei bekuipte motoren maar rijden prima;) vooral de cbr O-)
En als je voor zulk geld een motor wil kopen is het altijd handig dat je zelf
enige technische vaardigheid hebt, zodat je het (basis)onderhoud zelf kan uitvoeren.
Scheelt, altans bij mij, aanzienlijk in de kosten.
 
Uit ervaring weet ik, zo'n XJ900 is bij achterstallig onderhoud echt wel stuk te krijgen. :P Maar dan nog zijn ze makkelijk in onderhoud, en gaan erg lang mee!
 
Ik haal nog wel eens onderdelen voor mijn oude CBR bij Otter Motorparts, die heeft volgens mij ook motoren in die prijsklasse. Tot nog toe altijd goede ervaringen bij hem gehad met de onderdelen, ik denk dat dat voor de motoren ook geldt. Denk ik.
 
Heb een CBR 600 F injectie gehad, uit 2003, heerlijke machine! Wil echter iets rond de 50/60 pk, lekker om te toeren (en niet teveel uitdaging de snelheid op te zoeken).

@ Dribibuu: Otter Motorparts net bekeken, nu even niets naar mijn zin (wel cb 1, maar die gaat vast niet voor de helft weg), maar ik houd de website even in de gaten. Of is deze niet altijd up to date?

@Boeman: Sleutel ook aan mijn auto, dus motor moet inmiddels ook wel gaan lukken. Bevriend automonteur heeft ook wel wat zicht erop, dus komt goed.

@Aandegracht: Bedankt voor de link!
 
Met dank aan dit topic drie leuke opties eruit gehaald die (zo goed als) onverwoestbaar zijn, als ik alle verhalen moet geloven:

Kawasaki GPZ 500
Honda CB1
Yamaha Diversion 600

Heb er nu een aantal waar ik serieus naar aan het kijken ben.

Tweecilinder heb ik gereden in de vorm van Honda VT500C, Intruder VS800 en Cagiva Raptor 650i. Het lineaire karakter en afremmen op de motor vond ik met name bij die laatste motor minder prettig na mijn CBR. Weet dus niet of ik die tweecilinder leuk blijf vinden, t.o.v. de andere twee, hoewel ik dit bij mijn Intruder en VT500C nooit als vervelend heb ervaren.
Interesse in een exemplaar uit 1993, bijna 45000 gereden. Contact gehad, klinkt allemaal in orde en netjes onderhouden. Alle slijtageonderdelen in redelijke tot goede staat. Wel de laatste jaren maar rond de 500 km per jaar gereden.

Honda CB1 is relatief klein, maar wel erg leuk speelgoed. Onderdelen tweedehands soms lastig te vinden gezien alles import is. Weinig keuze in kleur :+
Vond ik leuk om te rijden, maar vraag me af of het op de langere afstand wat zal zijn. Kan me herinneren dat je wel redelijk in de toeren moest hangen om goed snelheid te maken.
Eventueel interesse in een exemplaar uit 1993 met recent onderhoud, nette banden, ketting en tandwielen, ongeveer 40.000 miles gelopen.

De Yamaha Diversion 600, voor mij de onbekende bekende in het gezelschap. Nooit op gereden, maar lees overwegend zeer positieve verhalen over het onverwoestbaar zijn, gunstig verbruik, heerlijk om te toeren enz. Ervaring met 4 cilinder op een FZR600 en CBR 600 F4i heerlijk. Jammer dat je bij gas open snel op illegale snelheden zat. Is dit bij een Div 600 hetzelfde verhaal?
Interesse in een exemplaar uit 1992 hier van MF, contact gehad, bijna 73000 gelopen, netjes onderhouden en optisch ook nog prima (en rood, dus sneller :+ ). Banden, ketting, tandwielen etc. in prima staat.

Drie erg verschillende motoren die allemaal rond mijn budget zitten.

Ik ben 1.79, dus ik denk niet dat lengte een groot probleem gaat zijn op één van de drie.

Op dit moment hebben de GPZ en Diversion mijn voorkeur i.v.m. mijn rijstijl (en dat is niet in de toeren janken). Hoe leuk ik de CB 1 als model ook vind, weet niet of het bij me past op de langere termijn.
Blijven een twee- en viercilinder over die in principe qua technische staat gelijkwaardig zijn op basis van de omschrijvingen. Voorheen hadden mijn motoren tussen de 800 en 15.000 km gelopen (andere budgetklasse), dus moet even "door de kilometers heen leren kijken".

Choices choices....

Even een polletje toegevoegd. Wat zouden jullie doen als ultieme onderhoudsvriendelijke budgetmotor? *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik stem ook op een GS500, vanwege de eenvoudige techniek en de ruim beschikbare 2de hands onderdelen. Er staat regelmatig met liefde opgeknapt spul te koop in het GS500 topic, kan geen kwaad om daar eens te buurten :P
Ik doe woon/school verkeer op de GS, 2000-3500km/maand en heb hem juist vanwege de onderhoudsvriendelijkheid & portemonnee-vriendelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
_O- *D

Top, gewoon vol blijven houden! *O*

Ben zelf toch afgestapt van dat idee, met name door deze andere 3 modellen die me iets minder aan een lesmotor doen denken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan