- Onderwerp starter
- #76
Vanmorgen met een vriendin meegegaan die een motor zoekt. Daar stond toevallig ook een Diversion 600 in de showroom, dus even een ritje gemaakt
Qua motorblok/vermogen is het voor mij voldoende. Vond het veel fijner rijden dan de tweecilinder, dus 4-cilinder it is. Hij kwam ook wel over als een stuk meer motor dan de GPZ500S. De zithouding vond ik persoonlijk niet zo fijn. Ik zit toch liever wat meer voorover/iets sportiever. De Diversion is daarom na dit proefritje ook van mijn lijstje af
Mijn gebruik zal zijn:
Steeds ongeveer 50-150 km max, een enkele keer zal ik verder rijden dan dat. Af en toe wat kortere stukjes. In ieder geval geen woon-werk.
Zal 2500-4000 km per seizoen zijn (ben een echte mooi weer rijder), vandaar dat ik nu ook motoren met ketting meepak.
Verder zal de motor gedurende het jaar buiten staan, met uitzondering van de koude wintermaanden, aangezien ik dan toch niet rijd.
Motoren die sinds gisterenavond op mijn shortlist staan:
- Honda CB1 (blijft toch in mijn hoofd zitten, erg leuke motor, wel sommige onderdelen als uitlaatbochten niet meer te krijgen)
- Kawasaki GPX600R (toch wel mooi, leuk vermogen, relatief erg weinig over te vinden qua info/onderdelen)
- Suzuki GSX600F (al eerder op gereden, eerst uitgesloten vanwege de kappen/ketting, maar ze rijden prima en veel onderdelen beschikbaar)
- Yamaha FZR600 (in het verleden ook gehad, qua betrouwbaarheid weet ik daar niet veel van aangezien hij binnen 3 maanden ook weer weg was omdat ik hem neergelegd had )
Qua motorblok/vermogen is het voor mij voldoende. Vond het veel fijner rijden dan de tweecilinder, dus 4-cilinder it is. Hij kwam ook wel over als een stuk meer motor dan de GPZ500S. De zithouding vond ik persoonlijk niet zo fijn. Ik zit toch liever wat meer voorover/iets sportiever. De Diversion is daarom na dit proefritje ook van mijn lijstje af
Mijn gebruik zal zijn:
Steeds ongeveer 50-150 km max, een enkele keer zal ik verder rijden dan dat. Af en toe wat kortere stukjes. In ieder geval geen woon-werk.
Zal 2500-4000 km per seizoen zijn (ben een echte mooi weer rijder), vandaar dat ik nu ook motoren met ketting meepak.
Verder zal de motor gedurende het jaar buiten staan, met uitzondering van de koude wintermaanden, aangezien ik dan toch niet rijd.
Motoren die sinds gisterenavond op mijn shortlist staan:
- Honda CB1 (blijft toch in mijn hoofd zitten, erg leuke motor, wel sommige onderdelen als uitlaatbochten niet meer te krijgen)
- Kawasaki GPX600R (toch wel mooi, leuk vermogen, relatief erg weinig over te vinden qua info/onderdelen)
- Suzuki GSX600F (al eerder op gereden, eerst uitgesloten vanwege de kappen/ketting, maar ze rijden prima en veel onderdelen beschikbaar)
- Yamaha FZR600 (in het verleden ook gehad, qua betrouwbaarheid weet ik daar niet veel van aangezien hij binnen 3 maanden ook weer weg was omdat ik hem neergelegd had )