motor voor vertrekken eerst laten warmdraaien??

kefke

MF'er
23 dec 2005
170
0
schilde
Ik heb een honda SP1 en weet niet of het goed is voor de motor om deze eerst op temperatuur te laten komen alvorens te vertrekken of beter starten en meteen vertrekken en inlage toeren blijven tot de motor voldoende is opgewarmd alvorens sportief te rijden?
Is er iets zoals aanslag of dergelijke? :?
 
Ik start de motor altijd vlak voor ik ga rijden. Wel doe ik dan nog ff mn helm op en wanten aan. daarna rustig wegrijden en een km of 15 tot max. half toerental en een hoop schakelen.
Daarna moet i wel lekker op temperatuur zijn
 
De olie is er wel binnen een seconde ;) , het zijn de kleppen die door de warmte anders uitzetten tegenover de rest van het motorblok. :P
Starten, handschoenen en helm op is echter meer dan voldoende tijd. :Y
Wamrijden doe je, zoals hierboven al gepost, door rustig te rijden.
Maar je moet je blok ook vooral niet afknijpen met té lage toeren.
 
ohhh joh, doen jullie dat allemaal zo, ik pak altijd een gasbrandertje, en ga heel het blok warmstoken. net zo lang tot deze 80 graden is, dan start ik hem, en dan ga ik gelijk volgas rijden *D hahah groetjes :W
Toch niet zo gek hoor, Helmuth Fath, wereldkampioen zijspan met URS deed dat ook zo, maaktie minderen draaiuren en gaat langer mee, anders haalde hij de finish niet. Echt waar :Y
 
ohhh joh, doen jullie dat allemaal zo, ik pak altijd een gasbrandertje, en ga heel het blok warmstoken. net zo lang tot deze 80 graden is, dan start ik hem, en dan ga ik gelijk volgas rijden *D hahah groetjes :W
Je moest eens weten dat er fanatici zijn die dit doen!
Ik heb wel eens gehoord van iemand met een klassieke Engelse motor die dit deed.
 
Hahahahhaaha, duidelijk geen verstand van zaken....

|(

Ontopic: 10-30 seconden draaien om olie overal in het blok te laten komen, dan rustig warmrijden (10km ofzo)

Greetz Gixfighter


Doe ik ook zo, starten en in de tussentijd de handschoenen aantrekken, een streepje gasgeven om aan te voelen of hij zonder stotteren oppakt en dan rustig (10-15km)op temp. brengen. Overigens: dat oppakken gaat probleemloos met injectie bij een jouw(ook de mijne) motor. Zit nog ingebakken omdat ik hiervoor een carburateur uitvoering had.
 
ik laat de motor altijd warm draaien.
en heb nog nooit problemen hierdoor gehad :N
ook geen verhoogt olieverbruik :N

als ik net m'n bed uit kom wil ik ook niet meteen getrapt worden :N

Er wordt ook gezegt RUSTIG warm rijden ,niet meteen tot 14000 toeren trekken |(

Ik zet hem altijd ff 2 minuutjes in de magnetron!

Werkt prima! :Y

Mannelijk magnetron :}
Of is je motor een minibike :?
 
Heb ook wel is gehoord dat als je hem stationair warm draait het liefst ervoor moet zorgen dat motor recht staat en niet schuin op bijvoorbeeld het standaardje (jiffy/stiffie of hoe heet het ook al weer?). Is dit waar of een fabeltje?
 
Heb ook wel is gehoord dat als je hem stationair warm draait het liefst ervoor moet zorgen dat motor recht staat en niet schuin op bijvoorbeeld het standaardje (jiffy/stiffie of hoe heet het ook al weer?). Is dit waar of een fabeltje?

Dit is echt nieuw :9
'K heb er nog nooit van gehoort :N
Misschien dat als je em staionaar laat warm draaien op de zijstandaard dat sommige onderdelen sneller warm worden te opzichte van anderen door het schuin staan van de motor :?
Kan weinig anders verzinnen :P

Klinkt in iedergeval als BS _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan