Motor voor Woon Werk of niet ?

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Zat me ff af te vragen.
Wie gebruikt er hier de motor voor woon-werk verkeer en zo ja, hoeveel is dan de afstand Woon-werk.

Moet zelf op dit moment 280 km op een dag rijden naar mijn werk en terug en zie me dat nog niet zo gauw op de motor doen.
Ben zelf eigenlijk meer mooi-weer rijder. 8-)

[edit]Maar ff polletje aangemaakt, mijn eerste :) [/edit]
 
Voor mij is het heen en terug ongeveer 22 km bij elkaar. Valt dus reuze mee. Maar met 1 op 10 ben ik daar niet zo rauwig om :)

MarisKaWa rijdt ongeveer 50 km per dag woon-werk

:)
 
Zoveel mogelijk woon-werk met de motor. Het is ook maar 25 km per dag. :]


Bij belachelijke hoeveelheden regen en/of wind, of bij ijzel en/of sneeuw ga ik in blik....
 
Normaal gesproken neem ik de auto (van de baas, dus kost me niet veel). Als het mooi weer is en m'n vrouw wil de auto neem ik de motor. Het hangt er vanaf waar ik zit hoeveel kilometer ik moet rijden. Op dit moment 85 in totaal.
 
Gebruik hem als woon-werk vervoer. Is niet de ideale motor hiervoor (CBR 600 F), maar met een tanktas (schoenen, regenpak en bammetjes) is het goed te doen. Rijd van Ridderkerk naar Zwijndrecht (9,5 KM) en ben er in 15 min. Rijd binnendoor, dus never nooit files. :] Rijd alleen niet als het ijzeld of glad is.
 
Gebruik het leasekoekblik voor woon-werkverkeer. Maar als het eens lekker weer is, wil ik nog wel eens de motor pakken. Maar dat is zelden tot nooit.
 
Normaal gesproken neem ik de auto (van de baas, dus kost me niet veel). Als het mooi weer is en m'n vrouw wil de auto neem ik de motor. Het hangt er vanaf waar ik zit hoeveel kilometer ik moet rijden. Op dit moment 85 in totaal.

Is bij mij dus ook zo, auto van de baas.

Probleem met het rijden van zoveel kilometers vindt ik altijd de verschillende weersomstandigheden.
Gisteren bijvoorbeeld, reed ik van Utrecht terug en daar kwam het met bakken uit de lucht. Het had blijkbaar ook hard gewaaid want de A27 lag op bepaalde stukken vol met bladeren en takken van de bomen die naast de weg staan.

Kom ik in Hengelo, schijnt de zon en is het 27 graden :?

Go figure
 
Is bij mij dus ook zo, auto van de baas.

Probleem met het rijden van zoveel kilometers vindt ik altijd de verschillende weersomstandigheden.
Gisteren bijvoorbeeld, reed ik van Utrecht terug en daar kwam het met bakken uit de lucht. Het had blijkbaar ook hard gewaaid want de A27 lag op bepaalde stukken vol met bladeren en takken van de bomen die naast de weg staan.

Kom ik in Hengelo, schijnt de zon en is het 27 graden :?

Go figure

Inderdaad! Gisteren in Nieuwegein echt noodweer, in Vianen stond er een laag water op de weg. In Sliedrecht was de straat nog droog.... Ik was toch wel blij met het koekblik in Nieuwegein e.o.
 
Ik :] ongeveer 110 km heen en terug en dan wel om 05.15 uur of 14.00 uur heen, en om 14.15 of 11.00 uur weer terug dus geen last van overtollig verkeer. Vaak ook op zondag ochtend als de rest van Nederland :z en dan.... ja dan is de A4 bijna alleen voor mij :9~
 
Ga gewoon met de auto. Te veel gedoe met de motor. Pak aanhijsen, rugzak vol met "nette kleren" stouwen, ding uit de garage, een keer gassen en in 5 minuten ben ik er al. Dan weer omkleden enzow. Nee dat doe ik niet voor mijn plezier. En dan hetzelfde weer als ik naar huis ga '(

Nee ik pak gewoon de auto en heeeeeel soms de fiets :)
 
Ik ga altijd met de auto naar m'n werk, heb een auto van de zaak en die heb ik overdag ook nodig (naar klanten ed.), dus ik moet wel.

Het is maar 8 km tot m'n werk dus het is ook de moeite niet om op de motor te gaan.

Motor is puur voor de lol dus. :]
 
Altijd met de motor naar mijn werk. Het is maar 11 km, maar fietsen komt niet in mijn woordenboek voor.

Enkel bij sneeuw en ijzel rij ik niet. (en dat is ± 2 weken per jaar) Dan wordt het de bus of een collega lief aankijken. Mijn vrouw heeft geen motorrijbewijs en neemt altijd de auto mee. Die moet ook iets verder (30km)
 
Hmmz ik heb 2 weken terug solicitatie gehad en ik denk dat het motor word voor woon-werk tenzij glad en sneeuw en zo.

Nog 2 a 3 toekomstige collega's rijden motor en hangen het pak/uniform op de zaak en kleden zich s'morgens ff snel om daar.

Zoiets ga ik ook doen..kan ik mijn werk echt achter me laten :D (hekel aan stropdassen en onzin)
 
Totaal 28 kilometer. Auto = Ruim een uur, Bus = ruim een uur, Trein = te onbetrouwbaar , dus dan maar met de motor (goed excuus nietwaar :) ). Elke dag langs een lange rij auto's op de provinciale weg , stoppen , stilstaan en knal het gas er weer op tot de volgende tegenligger!

Soms met de storingsdienst moet ik een week lang met het BedrijfsBlik. En dat is niet leuk! Soms als ik verwacht meer dan 18 uur achter elkaar te moeten werken wordt mijn eigen blikkie maar gekozen. Wind en regen doen me niet veel, sneeuw natuurlijk wel.

Alhoewel ik gisteren zowat onderuit ging in een natte bocht, zelfs met aangepaste snelheid. Ik snap nog steeds niet wat er verkeerd ging :? 't blijft toch oppassen !
 
De motor wordt in principe niet gebruikt voor woon-werk verkeer. De afstand is ongeveer 30km en over de A9 haal je best wel wat tijdwinst, maar het is zo'n gedoe om op het werk weer om te kleden. Kostuum krijg je met geen mogelijkheid normaal uit een rugzak getrokken dus is ook geen optie. Als het op vrijdag mooi weer is wil ik nog wel eens op de motor naar het werk gaan als ik geen verdere afspraken heb staan. Dan draag ik meestal gewoon een slijkerbroek en dit is nog wel in een rugzakkie mee te nemen.
 
om je motor voor zoiets saais als woonwerk te gebruiken heeft me altijd tegen gestaan...

af en toe om je uit te leven, maar et mot geen sleur worre!

Onderweg naar en van je werk kan je je toch ook uitleven? Al is het maar eventjes een paar wheelies })

Trouwens blijft het beter als de auto of bus of iets dergelijks.....
 
Op woensdag 10 juli 2002 11:32 schreef The Saint het volgende:Trouwens blijft het beter als de auto of bus of iets dergelijks.....

Daarom dus. 80 km per dag, omkleden op het werk, en een pak gaat ook best mee in een BMW-koffer :P
 
Ik ga elke werkdag met de motor. Totaal 50 kilometer per dag. Alleen niet met ijs/sneeuw op de weg. Liever 10 minuten kwijt met motorpak aan/uit doen dan in mijn koekblik in de file staan.
 
Gebruik de motor voor alles, dus als het nodig is ook WW.

Bij mijn huidige baan is het echter nog geen 3 minuten fietsen, dus de motor laat ik daar niet voor slijten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan