Motor voorzichtig parkeren

Inderdaad.
Maar.....dat apparaatje wat ik bedoelde waarmee beweging van de motorfietsen kan worden waargenomen en dan gelijk op dat moment als melding kan worden doorgestuurd naar de mobiele telefoon dat zou toch potdomme een uitkomst zijn?
Is er anno 2020 dan nog niemand zo slim geweest om zo’n soort apparaatje en dan ook nog eens betaalbaar op de markt te brengen?
Die zijn er maar er zijn ook apparaatjes om deze apparaatjes te blokkeren dus daar schiet je ook nada niks mee op *O*

Enige voordeel is dat jammers duur zijn en niet elke dief zoiets koopt .Nadeel het kost je weer een simkaart dus geld
 
Duidelijk.
Maar.....nou zeg jij dat zulke apparaatjes reeds bestaan.
Dus voor schappelijk geld een apparaatje die een melding doet naar je mobiele telefoon zodra de motorfiets in beweging komt of wordt verplaatst.
Waar is dat te koop????
 
Duidelijk.
Maar.....nou zeg jij dat zulke apparaatjes reeds bestaan.
Dus voor schappelijk geld een apparaatje die een melding doet naar je mobiele telefoon zodra de motorfiets in beweging komt of wordt verplaatst.
Waar is dat te koop????
op Ebay GPS Tracer kosten niks


 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar is geprobeerd mijn toenmalige Honda Integra te stelen. Is niet gelukt door goede schijfremslot. Wel veel schade, 2400 euro (zowel wiel als schijfrem krom, contactslot beschadigd) Gelukkig all risk verzekerd, dus helemaal vergoed. Maar daarna toch nog extra 2 kettingen gekocht, en zetten we onze motoren ieder met eigen schijfremslot aan elkaar......wie neemt ze nu nog mee!?!

De ketting ligt op de grond, dus met een betonschaar is die in een paar seconden doorgeknipt. Ten opzichte van dat remschijfslot geeft het dus weinig extra bescherming.
 
Duidelijk.
Maar.....nou zeg jij dat zulke apparaatjes reeds bestaan.
Dus voor schappelijk geld een apparaatje die een melding doet naar je mobiele telefoon zodra de motorfiets in beweging komt of wordt verplaatst.
Waar is dat te koop????

Monimoto kost 141 euro (biker outfit), 1 maand gratis, dan 3 euro per maand voor simcard. Als motor op zijstandaard staat, en rechtop gezet wordt, dan krijg je al telefoontje. En om 5 minuten gps-locatie........werkt echt.
 
Ding van 15 euro doet bijna het zelfde en kost een fractie van de prijs .

En geen abo ook wel prettig sim kaartje kopen en klaar
 
Ding van 15 euro doet bijna het zelfde en kost een fractie van de prijs .

En geen abo ook wel prettig sim kaartje kopen en klaar

Ik heb geen ervaring met het 'ding van 15 euro', maar als ik even snel lees lijkt deze niet automatisch een signaal te geven als de motor gaat bewegen. De monimoto doet dat wel, tenzij de bijbehorende Bluetooth 'sleutelhanger' in de buurt is.

Dus als de motor beweegt zonder dat de sleutel in de buurt is belt de monimoto en start de gps tracking. De locatie wordt dan om de 5 minuten bepaald en doorgezonden naar de app. Als er geen GPS signaal is dan stuurt hij de locatie bij benadering door obv gsm netwerk.

Je kunt overigens ook gewoon je eigen gekochte sim-kaartje gebruiken, dus je hoeft niet aan het abonnement als je dat niet wilt.

Begrijp me niet verkeerd: niks is waterdicht (mijn GS met alarm en schijfremslot is ook vrolijk uit de garage gehaald door het dievengilde), maar met dit apparaatje in m'n nieuwe motor slaap ik wel net wat lekkerder. Daarmee is het voor mij die 140,- euro meer dan waard.
 
Mijn Gps advertentie was een voorbeeld .

Er staan veel modellen op eBay die meer kunnen en ook niks kosten

Maar prima als iemand er voor kiest wat anders te kopen en wat meer uit wil geven .

Had jaren geleden zelf zoiets in me Gti zitten maar ben nu niet echt meer op de hoogste van wat er allemaal te koop is.


Maar ik geef toe het is grappig je motor te kunnen volgen op je mobieltje


Denk dat deze zie link beter voldoet 264366801645
 
Laatst bewerkt:
@dylanpilot ik kocht die dingen voor 14 euro, en die werken nog steeds naar behoren...

Zag iets over GPS Jammer voorbij komen, maar dat zou GSM dus niets in de weg leggen, apparaat houdt bij verlies van GPS signaal zijn laatste plek vast en als het langer dan een in te stellen tijd weg is krijg ik ook een melding, alles vanuit het apparaat via SMS
 
Maar het lekkerste gevoel is dat ze in de huiskamer staan, onder bereik van mijn beveiligingscamera die meer dan iedere verandering in het beeld naar me doorstuurt. En de straatwhatsapp met wat oud mariniers erin enzo, mannen die pas in tweede instantie gaan praten...
 
Rob, hoeveel fietsen staan er dan bij jou in de woonkamer?
Dat klinkt bijna als een sprookje zo fijn.
Ik wou dat dat bij mij mogelijk was.
Helaas vind moeders de vrouw dat geen goed idee.
 
@dylanpilot Nu 4. maar dat komt door de vakantie. 1 staat er meestal in de hal, de zwarte 100o. Dat is makkelijk naar buiten rollen om effe te rijden. Maar dan an heb ik een plek om aan de derde te werken, dat is momenteel mijn zoon's 750
 
Laatst bewerkt:
En de nieuwe trend bij motoren is zonder sleutel starten net als bij auto's nou dan ben je helemaal klaar wordt het nog makkelijker haha
Ik heb echt nooit begrepen waarom iemand dat zou willen?
Je laat eens je jas in auto topkoffer en iedereen kan ermee vandoor.
 
Ik heb echt nooit begrepen waarom iemand dat zou willen?
Je laat eens je jas in auto topkoffer en iedereen kan ermee vandoor.
Zijn zat mensen die hun sleutel in het contact laten zitten omdat ze bijvoorbeeld afgeleid worden bij het afstappen. Was voorheen ook niet beter.
 
Zijn zat mensen die hun sleutel in het contact laten zitten omdat ze bijvoorbeeld afgeleid worden bij het afstappen. Was voorheen ook niet beter.
Weegt niet op tegen de ellende die je heb met keyles motor starten
Ik heb echt nooit begrepen waarom iemand dat zou willen?
Je laat eens je jas in auto topkoffer en iedereen kan ermee vandoor.
Ja gemak dient de mens En de fabrikant lacht wel die verkoopt alleen maar meer motoren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan