motor vs motorscooter

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
een serieuze vraag
wat is het voordeel van een motor over een motorscooter behalve acceleratie en top snelheid ?

laten we een voorbeeld nemen van de nieuwe tmax
bagage ruimte voor je helm en tas
hand en stoel verwarming
gps
windscherm die omhoog en omlaag kan
prima uit de wind door de vorm
makkelijker en comfortabeler zitten
kan niet van zijn standaard af zonder dat de keyless entry system dichtbij is.
keyless uiteraard.
nog eens 2 opberg ruimtes (klein voor je portomone sleutels telefoon.

dit is natuurlijk gewoon om de ''echte'' motorrijder te begrijpen
dit gaat trouwens om dagelijks leven met een motor en niet iemand die naar de racebaan gaat want dan is het enige wat telt hoe snel je bent.
 
Naked bike, volledige motor ervaring.. alleen voor karakter mensen. 😇
Heb een scooter voor erbij, das af en toe gewoon practisch. Maar motorrijden is het niet
 
Naked bike, volledige motor ervaring.. alleen voor karakter mensen. 😇
Heb een scooter voor erbij, das af en toe gewoon practisch. Maar motorrijden is het niet
dit heb ik nooit begrepen waarom is het geen motor rijden ? er zit een motor in en het rijd. bedoel je het schakelen ?
 
dit heb ik nooit begrepen waarom is het geen motor rijden ? er zit een motor in en het rijd. bedoel je het schakelen ?
Bij toertochten (Ardennen, Eifel, Hunsruck) reed de voorrijder, die ook de heleboel organiseerde, op een 250 cc scooter (Honda). Hij zat als een prins op zijn troon. Je moest wel heel erg je best doen om hem bij te houden. Alleen bij lange hellingen bergop zakte zijn snelheid in.
 
een serieuze vraag
wat is het voordeel van een motor over een motorscooter behalve acceleratie en top snelheid ?
...
dit is natuurlijk gewoon om de ''echte'' motorrijder te begrijpen
dit gaat trouwens om dagelijks leven met een motor ..
Serieus antwoord:

Ik heb een motorscooter een dag mee gehad toen mijn motor in onderhoud was.
Ik vond het helemaal niets.
Ik miste de tank tussen mijn benen en had de hele weg het gevoel dat ik er zou afvallen.
Ik vond het niet echt stabiel sturen met die kleinere wielen. 120 km op de snelweg voelde echt als 200 op mijn eigen motor.

Dat kan uiteraard gewenning zijn, maar na die rit was ik wel klaar met de scooter.

En een "echte" motorrijder bestaat alleen in het hoofd van iemand anders.
scooter, mooi weer, schakelen, lawaai, winter enz enz. Allemaal gelul.

Wanneer je op 2 wielen rijd ben je een motorrijder klaar :t ook op een scooter.
 
Serieus antwoord:

Ik heb een motorscooter een dag mee gehad toen mijn motor in onderhoud was.
Ik vond het helemaal niets.
Ik miste de tank tussen mijn benen en had de hele weg het gevoel dat ik er zou afvallen.
Ik vond het niet echt stabiel sturen met die kleinere wielen. 120 km op de snelweg voelde echt als 200 op mijn eigen motor.

Dat kan uiteraard gewenning zijn, maar na die rit was ik wel klaar met de scooter.

En een "echte" motorrijder bestaat alleen in het hoofd van iemand anders.
scooter, mooi weer, schakelen, lawaai, winter enz enz. Allemaal gelul.

Wanneer je op 2 wielen rijd ben je een motorrijder klaar :t ook op een scooter.
ik moet zeggen na het behalen van mij a rijbewijs ben ik gelijk voor een motorscooter gaan kijken omdat het zo behendig is. een motor gaat niet zo makkelijk door het verkeer ook vooral in de stad. motoren vind ik op lage snelheden niet lekker sturen ze willen het liefst recht door heb ikt gevoel. ik denk echt dat ik op een weg met bochten veel motorrijders achter laat
 
Ik heb naast, en later na, mijn VFR motor ook altijd een motorscooter gehad. Op een gegeven moment was dit 4 jaar lang mijn enige vervoersmiddel.
Ik vind een scooter echt ideaal als woon -werk motor, een dagje de stad in, naar het terras... maar een 'echte' motor vind ik echt wel veel leuker. Het is speelser en spannender. Het ziet er (meestal) stoerder uit. Je hebt meer invloed op hoe het rijdt, o.a. door het schakelen. Je mooie leren jas (en eventueel strakke leren broek 😉) staat ook gewoon veel beter op een motor dan op een scooter 😜
 
dit heb ik nooit begrepen waarom is het geen motor rijden ? er zit een motor in en het rijd. bedoel je het schakelen ?
voor mij zo rauw mogelijk. wilde nooit aan de abs/handvatverwarming/uitdewindhoudschermen... kop in de rijwind, nadenken met remmen en gas geven. SCooteren is toch echt heel stuk luier en zeker met het rijtje wat jij noemt, gewoon 'comfortabeler/luxer'... maar goed.. zijn genoeg andere motoren die dat lijstje ook invullen. ook niet mijn ding... laat wel ieder genieten zoals hij zij wil, zal je er niet raarder voor aankijken.. (behalve dan die 2 wielen vooraan scoorters, die tellen niet mee, punt)
 
voor mij zo rauw mogelijk. wilde nooit aan de abs/handvatverwarming/uitdewindhoudschermen... kop in de rijwind, nadenken met remmen en gas geven. SCooteren is toch echt heel stuk luier en zeker met het rijtje wat jij noemt, gewoon 'comfortabeler/luxer'... maar goed.. zijn genoeg andere motoren die dat lijstje ook invullen. ook niet mijn ding... laat wel ieder genieten zoals hij zij wil, zal je er niet raarder voor aankijken.. (behalve dan die 2 wielen vooraan scoorters, die tellen niet mee, punt)
nee ik heb ook een hekel aan mp3, s
maar ik heb gemerkt dat motor rijders en beetje neerkijken op motorscooter rijders. op forums tenminste in het echt groeten ze gewoon altijd
 
waarom zou je voor lul lopen?
een 15000 hightech motorscooter is niks om voor te schamen natuurlijk. maar mischien ben ik gewoon te gek om dat in te zien
Weet je, je moet gewoon rijden met wat je het beste ligt. Ik rij al meer dan 37 jaar motor, en ik heb nooit een scooter gehad.
Maar ik weet van meerdere mensen, net als jij, dat het vreselijk makkelijk is, wat meer bergruimte, zeker als je een naked rijd als ik altijd doe.
Koffers hou ik niet van, dan heb je op een scooter gewoonweg meer mogelijkheden.
Alleen wat je zegt over dat een motor wat minder wendbaar is in het verkeer, ook bij filerijden klopt, voor mij persoonlijk dan, niet.
Ik rij overal tussendoor, en wendbaar is ie. Maar goed, kan ook zijn omdat ik het gewoon ben hé, ik heb zoals ik eerder zei nooit op een scooter gereden, behalve de Vespa van een maatje dan, maar dat was een bromscooter van 40 jaar oud.

Volgens mij is het maar net wat je het beste bevalt, dat moet je dan gewoon doen. Net als met electrische motoren, mij lijkt het niets, maar evengoed kan iemand anders er vreselijk blij van worden. Mij maakt het feitelijk weinig uit waar iemand op rijd, als het 2 wielen heeft en een motorkenteken word je door mij gegroet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan