motor vs motorscooter

Wat een leuke vraag. Veel reacties ook met veel persoonlijke meningen. En grappen. Dan ben je gewoon een leuke thread gestart.

Persoon rijd ik nu 5 jaar. Altijd geschakeld. Alle verschillende modellen gaven mij elk hun eigen lol en uitdaging. Een racer, nakeds, sport-tourer en adventure. Niet met elkaar te vergelijken, maar toch ook weer wel.

Ook een paar dagen gereden op een scooter van een vriend : een 800cc Gilera GP met powercommander. Zou niet direct mijn eigen keuze zijn als aankoop. Maar wat een geniaal ding. Uitdagend, snel, wendbaar. Maar zoals als gezegd werd, voor mij uiteindelijk ook wat saai. Na een dag touren, had ik een heel leuke dag gehad, maar was ik ook blij dat ik op mijn eigen schakelmotor het laatste stuk naar huis kon rijden. Zo'n 800cc is in mijn beleving echt heel snel en qua kracht niet goed te vergelijken (of juist wel 8-))met een minder krachtige scooter.

Voor mij zou een schakelmotor meer plezier geven in de bergen. Vooral door te kunnen schakelen en remmen op de motor (het blok).

In Den Haag kun je trouwens goed terecht bij Bolman op de Binkhorst voor onderhoud aan een scooter.
je bent geweldig
 
Terug
Bovenaan Onderaan