Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het ligt aan je motor denk ik, bij een BMW kun je geen warm water gebruiken begrijp ik net van Wouter. Ik gebruik JUIST warm water in de wasbox, lost het zout veel sneller op, daarmee spuit ik al decennia lang mijn Honda's af, zonder 1 probleem. En doordat je een doorrijder bent zul je veel sneller onderhoud nodig hebben en weer lekker de lagers in het vet zetten.
ik was bijna elke dag wel een bmw met een hogedruk cleaner die verwarmd is op 70graden. of ie nou warm of koud is.
Ik denk het belangrijker dat is dat je goed spoelt dan dat het echt uitmaakt of het warm of koud is, zoals je zelf al zegt.
Doet me denken aan de Scania's die zogenaamd kapotte Ad-Blue sensoren kregen van het wassen met draaiende motor (wat niet zo was uiteraard). Toen ik vroeg of we dan wel door de regen mochten rijden, wist die man het ook ff niet meer.
Dat is ook weer zoiets. Wiellagers zitten in een behuizing en kan je sowieso niet invetten.en weer lekker de lagers in het vet zetten.
Ik doe dat vaak, bij een wasbox vlakbij huis, na een ritje door de polder op vieze wegen. Op weg naar huis waait de motor weer droog. Ik heb nog nooit een kapot wiellager of een ander gerelateerd defect gehad.Een vraag die ik al een tijdje heb: stel, je gaat 100 km rijden en besluit daarna direct je motor te wassen in de wasbox. Kan dat op enige manier kwaad?
Je moet wel een beetje oppassen, maar dat is met alles zo. Als je helemaal niets kunt, moet je ook je motor niet schoonmaken.Als je de motor zo wast dat je bij lagers het vet er uit spuit dan doe je het verkeerd.
Ik kan me voorstellen dat het slecht is voor de katalysator, maar dan zou je ook niet door een plas mogen rijden.Tnx. Was vooral bang voor thermische schok, maar dat valt wel mee. Ik was de motor sowieso voorzichtig, al vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om water in de wiellagers e.d. te spuiten.
Tnx. Was vooral bang voor thermische schok, maar dat valt wel mee. Ik was de motor sowieso voorzichtig, al vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om water in de wiellagers e.d. te spuiten.
Waarom was je de scania met draaiende motor?
Niet, de receptionist zei dat we dat deden en dat daarom na een paar ton die sensor al kapot ging. Maar zoals ik erbij had gezet, doen we dat niet.