Motor wegzetten tijdens zomervakantie.

5 mrt 2019
116
25
Haarlemmermeer
Beste mede MF’ers,

Gezien de zomervakanties voor de deur staan begon ik mij het volgende af te vragen..:Y

Overal kan ik van alles vinden over het wegzetten van de motor tijdens de winter. Onder andere dat het aan te raden is om een additief in de tank te doen en de accu aan de druppellader.

Nu ga ik toch wel geteld 14 dagen weg:9

Doen jullie met dat soort “rustperiodes” ongeveer de dezelfde handelingen als voor de winter? Of doen jullie helemaal niks en zetten ‘m gewoon zo weg. (Die paar dagen kunnen toch geen kwaad?)

Mijn motor betreft er één met carbs. Gedoe met vervuiling is dus ellende.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring/mening:}
 
14 dagen ? gok dat de gemiddelde motor tijdens slecht weer vaak net zo lang of langer stil staat en die start ook gewoon.
Mijn NTV staat nu ook 3 weken en niks spannends mee gedaan , morgen mag die weer lopen.
Zou hooguit een druppel lader eraan hangen maar heb ik ook niet gedaan want zit een nieuwe accu in
 
Afgelopen winter bijna 4 weken stil gestaan, niets extra gedaan.
Gewoon weer starten en rijden :)
 
Mijn motoren staan van pakweg november tot eind maart gewoon in de garage, af en toe de druppellader er op, 98 in de tank en na de rustperiode starten en lopen, niks aan de hand.
 
Mijn motort stond bij mijn gebroken pols 3 weken stil, niets gedaan, gewoon laten staan.
Startte direct weer op :) Was ook met carbs
 
Mijn motoren staan van pakweg november tot eind maart gewoon in de garage, af en toe de druppellader er op, 98 in de tank en na de rustperiode starten en lopen, niks aan de hand.

Zo is dat. Ik ben zeevarende en als ik drie maanden naar zee ga dan gaat de motor op z'n middenbok, meer niet! Motor met carburateurs. Nog nooit problemen mee gehad. Bij thuiskomst alleen even accu opladen of aanduwen, bandjes op pompen en rijden maar. Met mijn auto doe ik hetzelfde. Alleen bij de auto haal ik de accu klemmen er af. Bij thuiskomst de klemmen er weer op, starten en lopen. Beide rijden op Euro95. En dit doe ik al zo'n 30 jaar. Je moet het allemaal niet moeilijker maken dan het is.
 
Laatst bewerkt:
Wouw, is dit echt de eerste keer dat je 'm 14 dagen stil laat staan? :t
Ja;(

Alle denkbare voorzorg uit de kast trekken voor die 14 hele dagen!
Ik denk dat ik de fiets op z’n kop ga hangen in de schuur. Zo kan alle brandstof uit de carbs lopen en vergaat het niet. Ook staat er geen druk meer op de banden, deze zullen dan weer veel langer mee gaan*O*
 
Mijn motort stond bij mijn gebroken pols 3 weken stil, niets gedaan, gewoon laten staan.
Startte direct weer op :) Was ook met carbs

pffff mazzelaar ik minimaal 10 weken wel de enkel in dit geval :+
dus motorseizoen wel bijna over
en ook hier gok ik starten en lopen injectie fiets over 2 maand ik tank sowieso altijd ron98.
 
Mijn NTV had ik 2 maanden eerder dan m'n rijbewijs, en heeft dus van oktober tot december stilgestaan in een onverwarmde schuur. Niks aan gedaan behalve in december naar buiten gerolt en gestart. Dus zou me zeker niet druk maken om 14 dagen.
 
Als je van die 14 dagen nu 10 maakt dan scheelt dat alweer.
 
Maakt geen verschil, in het weekend loopt de accu niet leeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan