motor wil niet starten na de winterstop

motormeisje1982

Die hard MF'er
20 jan 2005
491
0
doetinchem
Ik wou vandaag na een aantal maandenk niet gereden te hebben een stukje gaan rijden.
Helaas start mijn motor niet. In het begin dacht ik van het heeft even tijd nodig. Maar nog drie kwartier heb ik de moed opgegeven en de motor maar weer binnen gezet.
De startmotor slaat wel aan, maar verder gebeurd er niets. Ik heb de choke helemaal open en de benzine kraan staat ook open. De benzine tank zit helemaal vol.

Iemand enig idee hoe ik mijn motor weer aan de praat krijg?
 
dank je heb idd. gekeken maar de dodemansknop is t niet.
En die lieve buurman stond lekker achter t glas te kijken hoe ik daar stond.
Accu kan toch niet leeg zijn als de startmotor wel draait???
Accu heeft ook de hele winter aan de oplader gelegen
 
Even lief kijken nar een handige buurman wil vaak helpen. Waarschijlijk accu leeg ofzo?

Startmotor is in staat om een kwartier starten aan te kunnen en de diagnose is accu leeg??
Carbs leeg laten lopen. D'r is vast iemand in de buurt die je wil assisteren (en/of aanwijzen welk schroefje je moet hebben). Uiteraard zal je voor een nieuwe startpoging de nu wél uitgeputte accu ff moeten volladen.
Noodmiddel evt. ether in de luchtinlaat spuiten (luchtfilter dus). Ether wordt in de gemotoriseerde wereld ook wel starthulp genoemd.

Succes!
 
Als ik mijn motortje langer dan drie weken stil laat staan, moet ik ook eerst de benzine uit de carburateur laten lopen om hem te starten.

Als je even vertelt wat voor een motor je hebt en/of een plaatje van de carburateur(s) plaatst, is er hier vast wel een lieve "buurman" die jou even vertelt welk schroefje je moet hebben.

Sommigen leggen de motor eerst op de zijkant, en starten hem daarna pas. Het effect is hetzelfde, op zijn zijkant loopt de oude benzine er ook uit.
 
ik ruik wel benzine.
[
full
]
 
Misschien een domme vraag ,maar wat voor geluid maakte die toen je probeerde te starten (bv je zegt startmotor komt wel in ,maar draait ie ook echt)
Ten tweede : je hebt ongeveer 45 minuten geprobeert om te starten ,met de choke erbij ,je hebt natuurlijk nou wel kans dat je motor enigzins verzopen is aan het teveel aan brandstof.
En drie : Stonds ze niet in de versnelling ? ,koppeling ingehouden ? ,jiffy in ?
Het klinkt mischien dom ,maar er zijn mensen die het vergeten.
Heb jammer genoeg zelf de ervaring ook al op gedaan |( (5 minuten proberen te starten ,denken dat je alarm weer dwars ligt en er dan achterkomen na een paar minuten de bijbel te hebben opgenoemd van achter naar voren dat de dodemans knop eropstaat door iets te fanatiek poetsen)

En als voorgenoemd is het misschien een idee om de bougie's er effe uit tehalen ,kijken op je cilinders vol zitten met benzine ,en of je bougie's nog wel goed zijn (je kan ze aangesloten laten en proberen te starten ,je ziet de bougie's vonken ,ben zelf niet zo'n voorstaander van dit idee0
 
Misschien een domme vraag ,maar wat voor geluid maakte die toen je probeerde te starten (bv je zegt startmotor komt wel in ,maar draait ie ook echt)
Ten tweede : je hebt ongeveer 45 minuten geprobeert om te starten ,met de choke erbij ,je hebt natuurlijk nou wel kans dat je motor enigzins verzopen is aan het teveel aan brandstof.
En drie : Stonds ze niet in de versnelling ? ,koppeling ingehouden ? ,jiffy in ?
Het klinkt mischien dom ,maar er zijn mensen die het vergeten.
Heb jammer genoeg zelf de ervaring ook al op gedaan |( (5 minuten proberen te starten ,denken dat je alarm weer dwars ligt en er dan achterkomen na een paar minuten de bijbel te hebben opgenoemd van achter naar voren dat de dodemans knop eropstaat door iets te fanatiek poetsen)

Het geluid is dat hij wel wil starten maar dat het niet word opgepakt.
Ik heb 45 min geprobeerd te starten met iedere x een pauze dus ff starten ( 10 sec) en weer min wachten. enz
Heb nu ondertussen 2x een half uur gewacht ivm verzopen en weer geprobeerd doet nog steeds hetzelfde. Het geluid blijft ook hetzelfde. Heb verder al naar de versnelling enzo gekeken. standaard ook al ingeklapt.
 
Dus alsof je geen benzine krijgt ??
Ik zit na te denken (doet pijn trouwens)
Eehh ,zit er toevallig een brandstofkraantje op je motor ??
En staat die wel open ??
Brandstof filter verstopt ,ook een mogelijkheid (of zit ik nou weer voertiugen door elkaar te halen :? )
 
Dus alsof je geen benzine krijgt ??
Ik zit na te denken (doet pijn trouwens)
Eehh ,zit er toevallig een brandstofkraantje op je motor ??
En staat die wel open ??
Brandstof filter verstopt ,ook een mogelijkheid (of zit ik nou weer voertiugen door elkaar te halen :? )

brandstof kraan heeft hele winter dicht gezeten, maar heb hem wel open gezet voor het starten. Verder ben ik niet zo technisch dat ik de bougies eruit kan halen ofzo.
Verder heb ik ook geen handige buurman
 
Wat voor type motor heb je (herken het type niet echt van de foto ,sorry)
Kan ik op internet kijken op ik een werkplaats handleiding kan vinden ,heb ik in ieder geval een idee hoe je motor in elkaar zit.

PS :
Als je benzine al enige maanden in je tank zit ,zal de benzine wel erg vervuilt zijn ,je kan het eens proberen met "nieuwe" benzine (oude aftappen en nieuwe erin gooien)
 
Vroeger liet ik mijn motor 's winters ook staan.

Dan was het na een langere periode van niet rijden altijd zaak om eerst de carburateur leeg te laten lopen (boutje onderaan vlotterkamer). Deed ik dat niet dan stonk ie vreselijk naar benzine (hij verzoop ook echt) maar ik kreeg hem dan niet gestart. Ik heb zelf altijd de kwaliteit van de benzine de schuld gegeven, een begin van vergommen, zeg maar.
 
Vannacht eerst je motor's accu maar weer eens goed opladen, je vlotterbakken af (laten ;) ) tappen, en morgen nog eens proberen.
Als hij dan nog niet meteen aanslaat dan is er dikke kans dat je bougies kapot gegaan zijn door de oude benzine die er nog in je carburateurs zat.
Dan ook die maar (laten) vervangen.
 
Heb nog geen werkplaats handleiding gevonden en verwacht het eerlijk gezegt ook niet omdat je motor minder als 2 jaar oud is (duur meestal 2 jaar na model datum voordat er een werkplaats handleiding van komt ,heb hetzelfde probleem met de mijne B| )
Heb wel dit al gevonden ,klinkt als het zelfde probleem :
http://p196.ezboard.com/fhornetsnest56467frm24.showMessage?topicID=2973.topic
Alleen nog geen oplossing |(

Misschien raak ,ook van dat engelse hornet forum :
http://p196.ezboard.com/fhornetsnest56467frm24.showMessage?topicID=2933.topic&index=5

Alleen effe vlug doorgelezen ,het is hetzelfde probleem
Ook hier hebben ze het over "slechte" oude benzine ,alleen de oplossing is waarschijnlijk niet zo leuk (in ieder geval finaciel), carburatuers strippen en schoonmaken.
Wat die Richard Pitman schrijft (ongeveer halvewege) is ook nog te proberen
(vertaalt uit het engels) :

Choke uit ,5 seconden lang starten het gas vol open ,als ie eenmaal "pakt" (start) met het gas voorzichtig regelen totdat ze rustig loopt

2de idee (staat iets verder) :
Aanduwen in z'n tweede versnelling (moet je alleen effe een gek/iemand vinden die wil duwen :9 )

Voordat je dit wil gaan proberen ,zou ik je willen zeggen eerst die pagina te lezen

Ze hebben het ook nog starter vloeistof (weet het ,slecht vertaald B| ) op de 1ste en 4de bougie spuiten en dat ding starte in 1 keer

Ook staat er dat corrosie op het contact van je dodemans knop problemen kan veroorzaken en dat dit te verhelpen was met WD40 (dit spul wordt ook echt overal voor gebruikt :P )

Het lukt me zelf beter om de truk met de choke ,vol gas etc en het aanduwen echt als laatste red middel te gebruiken (deze oplossingen lijken me niet echt goed voor je motor)

Het ziet er toch naar uit dat je een middagje moet uittrekken om je motor weg te brengen of zelf effe creatief moet gaan sleutelen ,sorry
 
Laatst bewerkt:
Als je degene van de foto bent ,hoi mooie meid.
Brommert effe een nachie laten staan.
Vervolgens kraan open ,choke open gashandle vol open .
Op het moment van lopen geduldig gas toevoer reduceren .
Gd luck
Tim
 
Het geluid is dat hij wel wil starten maar dat het niet word opgepakt.
Ik heb 45 min geprobeerd te starten met iedere x een pauze dus ff starten ( 10 sec) en weer min wachten. enz
Heb nu ondertussen 2x een half uur gewacht ivm verzopen en weer geprobeerd doet nog steeds hetzelfde. Het geluid blijft ook hetzelfde. Heb verder al naar de versnelling enzo gekeken. standaard ook al ingeklapt.
Waarschijnlijk eerst helemaal verzopen waardoor hij niet aansloeg en nu zal je startmotor wel naar de kl*te zijn door al die pogingen om hem aan de praat te krijgen.
Ik heb 1 hele goeie tip: als je zelf geen verstand van motoren hebt, bel dan de dealer waar hij vandaan komt of breng hem er naar toe.

Suc6!
 
Allemaal flauwekul, als die motor nou een jaar heeft stilgestaan dan geloof ik het wel maar zeker niet na een paar maanden.
Laat hem maar weer een nachtje aan de lader staan, geen choke gebruiken, gas vol open houden en dan elke keer 20 sec. met een paar minuten pauze ertussen starten.
Je ruikt benzine dus dat krijgt ie maar een beetje teveel van het goede en na jouw startpogingen zijn je vlotterbakken echt wel door gespoeld dus zit er goeie benzine in.
Zolang je benzine lucht uit je uitlaat ruikt vooral niet aan de choke komen!
Wat er gebeurd als je op deze manier start is dat de motor vooral veel lucht krijgt waarmee je de bougies weer opdroogt en ze weer kunnen vonken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan